Nisse: Bildtråden och kanske lite annat (mest Thailandsresor)

Hotellet låg bra till 10min promenad från/till färjan.

20170724_103019.jpg

20170724_103025.jpg

20170724_154353.jpg

20170724_154407.jpg

Stena buffe
20170724_163049.jpg
Jag såg dig allt på väg in mot Göteborg igår kväll. För du kom väl med Jutlandica? Vi var en bit bakom utanför Vinga.

Hemma igen efter en lyckad tripp till Danmark.
Badhotellet var bra, vi var mest i bubbelpool och hade det skönt men resten var fint men mest för barn såklart.
Rummen ok men hade tyvärr ingen utsikt över hamnen men sov endast där så gjorde inget. Frukostbuffé suverän fanns allt man kunde önska.

Rekommenderas varmt och vill man inte shoppa räcker en natt gott.
Kanske blir återbesök någon gång och då blir det 2 nätter så man hinner kolla lite annat också.

Igår middag/kväll firade vi med 3 rätters på Hyttefadet som låg bredvid hotellet (fanns många restauranger mm nära).
Förätt tog vi Hummersoppe och räkcoktail
Varmrätt oxfilé med tillbehör
Och slutligen dessert vanilj is med hallon mm

Resan hem blev det buffé på båten och även den kalas, kanske kötträtterna var undermåliga men resten supergott.

Allt som allt en go rejse som de hade sagt i Danmark :)
Nu dags att sova för ska jobba resten av veckan.

IMG_2869.JPG

IMG_2870.JPG

IMG_2874.JPG

IMG_2875.JPG

IMG_2876.JPG

IMG_2877.JPG

IMG_2880.JPG
Jag gillar oftast inte buffé, snabblagad mat av sämre kvalitet än det man kan välja på menyn.
Men buffén på den båten får jag hålla med om var riktigt bra, nog den bästa jag ätit, tog båten från Fredrikshamn vid en avmönstring i Skagen förra året när jag skulle till Gbg.

Ser att ni hade samma sittplatser som vi senast. Gillade inte det så värst mycket, sned skärm, lite för långt borta, smalare sittutrymme tyckte jag det var med, just pga infällbara skärmarna. Benutrymmet bra, och sen så behöver man ju inte kliva över nån obekant person, om man vill sitta vid fönstret.

Ser att ni hade samma sittplatser som vi senast. Gillade inte det så värst mycket, sned skärm, lite för långt borta, smalare sittutrymme tyckte jag det var med, just pga infällbara skärmarna. Benutrymmet bra, och sen så behöver man ju inte kliva över nån obekant person, om man vill sitta vid fönstret.
Vi tyckte det var kanon, men tveksamt om det är värt pengarna för tror de höjt priset.
Hörlurarna var iaf väldigt plus.

Var en sväng igår och grejade, nu är det bara att naja klart och dit med garagejärnen så kan det gjutas.
Olika färg på elementens cellplast..??
Har du nallat från lagret för överblivna element..?? Hahaha...

Ingen golvvärme..??
Jag har ett komplett nytt skåp från Thermotech med 5 slingor om du vill köpa..??
(Eller någon annan självklart)

Nääää...

Det var ett demoskåp vi hade på firman tidigare..
När firman delade upp sig så slutade vi att sälja Thermotech..
(Dorocell Byggsystem gick ihop med Energijägarna)
Då blev skåpet bara stående och jag tog hem det.. Tänkte jag eventuellt skulle använda det..
Men nu blir det inget Attevaldshus på tomten utan vi säljer nog nästa år och flyttar till lägenhet..??

Olika färg på elementens cellplast..??
Har du nallat från lagret för överblivna element..?? Hahaha...

Ingen golvvärme..??
Jag har ett komplett nytt skåp från Thermotech med 5 slingor om du vill köpa..??
(Eller någon annan självklart)
Jepp samlat när det blivit över :)
Enda som behövde köpas till var 7st kantelement.
Cellplast hade pappa en del sedan förut därav blandat där också.

Nä skippar golvvärmen får la bli en luftvärmepump ev.
Hade det varit mitt garage hade jag lagt golvvärme, vatten mm

Plattan blev gjuten i fredags, nu bara resten kvar ;)

IMG_3018.JPG
Hej gjorde nästan likadant bara större 6+12 men satt plasrör 2 st på var sin kortsida för ev el å lite till kanske +75 gråa en på kortsidan +1 på långsidan för vatten om man spolar golvet det gjorde jag före gjutningen ,samt oljebehandlade plattan 2 gånger före stommen uppbygnad

Hej gjorde nästan likadant bara större 6+12 men satt plasrör 2 st på var sin kortsida för ev el å lite till kanske +75 gråa en på kortsidan +1 på långsidan för vatten om man spolar golvet det gjorde jag före gjutningen ,samt oljebehandlade plattan 2 gånger före stommen uppbygnad
Ja detta är 6.1x8.1 pga max 50kvm så slipper man bygglov.
Blir klinkers på golv så lättstadat och kan skrapa ut genom porten om man vill. Finns tyvärr dumma regler så kan inte ha golvbrunn som man vill, kunde iofs chansat men om kommunen skulle göra besök är det inge roligt.

Jag byggde ett förråd åt min segelbåt höjd 4 meter + dryga 2 meter över det ca 7,5 meter sammanlagt,har jag byggt garage har det kostat multum pga alla byggregler

Tillbaka
Topp