Norrmannen som snabbt åkte hem.

Det här med att det alltid är farangens fel är enligt mina erfarenheter en skröna. Jag har blivit påkörd några gånger under mina år i Thailand, men man har aldrig ens försökt lägga skulden på mig.
Det är långt ifrån en skröna i turist täta områden. Bara för att det inte hänt just dig betyder inte att det är en skröna.

Tyvärr så tror jag det förekommer alltför ofta ................

Ar det nagon som kan ge ett forslag pa en 3 part forsakring till mc

Det är långt ifrån en skröna i turist täta områden. Bara för att det inte hänt just dig betyder inte att det är en skröna.

Jag vet att det är lite skilland i turistområdena, men jag tycker inte att det automatiskt blir farangens fel där heller.

En gång hyrde jag en bil av Budget i Chaing Mai, och den bilen lämnade jag tillbaka i Pattaya. Vid återlämnaden så försökte Budget-representanten få mig att betala för gamla skador som redan fanns på bilen när jag hämtade bilen i Chaiang Mai, men när jag hade gjort klart för dem att det inte var aktuellt för mig att betala för skador som orsaktats andra kunder så var det inga bekymmer mer.

Hur ofta har du fått bära skulden för sådant som är andras fel?

Jag vet att det är lite skilland i turistområdena, men jag tycker inte att det automatiskt blir farangens fel där heller.

En gång hyrde jag en bil av Budget i Chaing Mai, och den bilen lämnade jag tillbaka i Pattaya. Vid återlämnaden så försökte Budget-representanten få mig att betala för gamla skador som redan fanns på bilen när jag hämtade bilen i Chaiang Mai, men när jag hade gjort klart för dem att det inte var aktuellt för mig att betala för skador som orsaktats andra kunder så var det inga bekymmer mer.

Ja, mycket som skrivs är ofta hörsägen som tas för sanningar och har man råkat ut för något en gång är det legio och man vet sällan bakgrund osv.

Hade polisen varit inblandad så hade du fått betala..
Vet du hur mycket en polis har i lön här?
Vet du vad det kostar att bli polis?
Hela systemet är baserat på korruption.
Min tjejs systers man är polis, en jäkla skön snubbe som när vi satt å drack öl då vi var och hälsade på hennes familj bekräftade mellan raderna att böter mm ofta går rätt i fickan.
Thailand är ett extremt korrupt land och ju mer makt desto värre korruption, polisen är värsta maffian och fattar man inte det så måste man vara rätt naiv eller leva i en skyddad verkstad på landet.
Falanger är lättaste offren så tro fn att dom ger sig på oss.

Min tjejs systers man är polis, en jäkla skön snubbe som när vi satt å drack öl då vi var och hälsade på hennes familj bekräftade mellan raderna att böter mm ofta går rätt i fickan.
Thailand är ett extremt korrupt land och ju mer makt desto värre korruption, polisen är värsta maffian och fattar man inte det så måste man vara rätt naiv eller leva i en skyddad verkstad på landet.

Jag hade säkert fått betala om jag hade velat, men jag hade avstått. ;)

Jag vet att det finns dåliga poliser, men jag har oftast träffat på sådana som inte orsakar mig några problem.

Var och en får göra som man vill, men jag anser att man inte behöver gå omkring och tro att man är maktlös och inte har något annat val än att ta på sig andras fel. Förutsatt så att man själv inte går om kring med "lik i garderoben" förståss. ;)

?? Är Thaipolisen korrupt , det är väl ändock att ta i ....hörsägen tror jag .....;)

Under snart tio år här 7 år som korttidsboende samt tre år som fastboende har jag endast en gång betalat böter , då för att jag kört mot färdriktningen soi 13,3 i Pattis , helt korrekt bötesföreläggande .. Se till att följa lagen så slipper ni böter .

Under snart tio år här 7 år som korttidsboende samt tre år som fastboende har jag endast en gång betalat böter , då för att jag kört mot färdriktningen soi 13,3 i Pattis , helt korrekt bötesföreläggande .. Se till att följa lagen så slipper ni böter .

Absolut en bra grundplåt att följa de lagar och regler som finns. :) Också väldigt bra om man tar det extra jobb det innebär att betala eventuella böter på polisstationen.

?? Är Thaipolisen korrupt , det är väl ändock att ta i ....hörsägen tror jag .....;)

Naturligtvis är Polisen korrupt, vad jag menar med hörsägen är att mycket som skrivs är många gånger onyanserat och allt blir bara generella antaganden som tas för sanningar i allt.

Skulle vilja skriva som så , att ingen regel är utan undantag ... ;)

Kika nu på Sverige , även där börjar olika myndighetsföreträdare bli korrupta , lägenhetsaffärer med mera , men allt tystas ner ....
Tror att detta förekommer i nästan alla länder och Thailand är inte värst vad jag hört från folk som reser mycket ..

Skulle vilja skriva som så , att ingen regel är utan undantag ... ;)

Kika nu på Sverige , även där börjar olika myndighetsföreträdare bli korrupta , lägenhetsaffärer med mera , men allt tystas ner ....
Tror att detta förekommer i nästan alla länder och Thailand är inte värst vad jag hört från folk som reser mycket ..
Nä det stämmer nog att Thailand inte är värst men dom ligger helt klart bra till på ranking listan och Sverige nånstans i botten. Testa att försöka muta en Svensk polis...

Nä det stämmer nog att Thailand inte är värst men dom ligger helt klart bra till på ranking listan och Sverige nånstans i botten. Testa att försöka muta en Svensk polis...
Rätt många Afrikanska länder som slår Thailand med råge.
Fillipinerna skall vara mycket värre, känner 3 norrmän som bor i Fillipinerna, dom har hållit till i Thailand innan.
Dom ångrar alla 3 att dom valde Fillipinerna istället för Thailand, korruptionen skall vara extrem, infrastrukturen långt efter Thailand, skyhög kriminalitet ene Norrmannen har fått vapen licens så han får ha pistol i bilen för att skydda sig.
Kan tänka mig att en hel del grannländer är värre.

Lämnade vigselringen hemma nu när jag flyger till Filippinerna, det har Fillipinarna ombord varnat för gå aldrig med synligt guld och gå inte runt med en dyrare telefon öppet i Manila då kan du snart ha en kniv i magen.

Rätt många Afrikanska länder som slår Thailand med råge.
Fillipinerna skall vara mycket värre, känner 3 norrmän som bor i Fillipinerna, dom har hållit till i Thailand innan.
Dom ångrar alla 3 att dom valde Fillipinerna istället för Thailand, korruptionen skall vara extrem, infrastrukturen långt efter Thailand, skyhög kriminalitet ene Norrmannen har fått vapen licens så han får ha pistol i bilen för att skydda sig.
Kan tänka mig att en hel del grannländer är värre.
Gör detta Thailand mindre korrupt?

Tillbaka
Topp