Owe Larsson
Medlem
Jag har nog ganska bra koll på vad en normalbyggd man kan förbränna ,ca 2cl alkohol per timme anses som normalt , sen får man då börja räkna från det att man börjar intaga alkoholen ,samt till dess man slutar ... nog fn har jag koll på detta nmax , just därför är jag försiktig, 0,2 promille är gränsen här nere . vissa säger 0,5 men polisen jag vidtalat i detta framhåller 0,2 dvs en liten Chang samt provtagning inom en halvtimme , då visar alkotesten utslag . Tror du verkligen att ett par glas vatten spär ut alkoholen i blodet ??? Vem har då inte koll ........
Nu vet vi ju inte om denna hade alkohol i blodet , men att döma av Långemans berättelse så gjorde han en högesrväng och såg sig inte för , då spelar det ingen roll om han eller någon annan hade hjälm på sig , han var orsaken till olyckan om jag förstår det hela rätt ifråga om trafiksituationen .. Var han sen på efterfyllan så är det än mer oaktsamt .............
Enklast är väl ändå att vet jag att jag ska köra ett motorfordon dagen efter en fest , lej någon som kör åt dig då behöver du inte sitta och räkna cl hit och dit och tid. / Owe