Norrmannen som snabbt åkte hem.

Själv har jag inte råkat ut för någon korruption som påverkat mig än sålänge.
Men har väl haft tur för verkar som många här råkar ut för den hela tiden.

Nä det stämmer nog att Thailand inte är värst men dom ligger helt klart bra till på ranking listan och Sverige nånstans i botten. Testa att försöka muta en Svensk polis...
Snart funkar det Jonas , det kvoteras in poliser på polisskolan nu , du kan ju tänka dig resten .. skrämmande !. Min kompis som jobbat som polis i många år säger att det nu är viktigare med kunskap i Arabiska än Svenska :(

Lämnade vigselringen hemma nu när jag flyger till Filippinerna, det har Fillipinarna ombord varnat för gå aldrig med synligt guld och gå inte runt med en dyrare telefon öppet i Manila då kan du snart ha en kniv i magen.
Går ej heller i Sverige , min kamrat som jobbar som polis i Solna rådde mig att sälja mitt feta gulshalsband innan jag åkte hem Du kan inte gå runt i Pattis med en guldkedja och ej heller nu i Stockholm ...
55.000 thbt blev det extra , betalade väl ca ca 35,000 för tio år sedan

Nu får du ju lugna ner dig. I centrala Sthlm är det lugnt, man behöver väl inte flasha med det men en välbyggd man som dig skulle kunna gå omkring med det här Phonta. Dock kanske inte i Rinkeby eller Fittja, Alby etc.

Men visst är det ett plus i ansökningar till polisskolan i Sverige om man kan arabiska ... men inte så konstigt när X% av de som bor i landet har det som modersmål. Det visar ju bara på hur fel det blivit när de som kommer inte vill eller kan lära sig vårt språk, men de kan utnyttja vårt system ...

Går ej heller i Sverige , min kamrat som jobbar som polis i Solna rådde mig att sälja mitt feta gulshalsband innan jag åkte hem Du kan inte gå runt i Pattis med en guldkedja och ej heller nu i Stockholm ...
55.000 thbt blev det extra , betalade väl ca ca 35,000 för tio år sedan
Skillnaden här är vad Fillipinarna berätta att dem rycker inte halsband eller rånar dig på telefon utan enligt dom skär dom dig över magen och plockar sakerna för går snabbare än att råna ett ovilligt offer.

Läser såna nyheter ombord ibland kommer Filipinska nyhetsklipp ombord.
Ett jag minns var om en 10 åring satt på skolgården spelade på sitt tvspel PSP, kom det en gubbe fram sköt ihjäl ungen och tog tv spelet.
Läste förra året rapport om att Manila hade gått upp på topplats på världens farligaste stad.
Om allt stämmer vet jag inte men dom berättar en del och dom är själva rädda när dom är i Manila.
Vart många sjömän som blivit mördade och rånade när dom skall hämta ut sista löningen på rederi kontoren så nu för tiden inga kontanter direkt på kontoret längre.

Nej ,tyvärr janne , inte fn springer jag runt med ett 45gr gulkedja runt halsen i Stockholm , fö.inte i någon av Sveriges huvudstäder idag , vill ju inte utsätta mig för risken att få skaka galler då jag måste använda min Coold Steel walkingstick .. I Sverige gäller tyvärr mer än i Thailand att Farang (läs Svensken) alltid skall straffas ...Tro inte att alla är lika inför lagen i Sverige :)
14 lager komposit i käppen , handtag av solid aluminium
Denna följer mig överallt (nästan)

Senast redigerad av en moderator:
Örfilar du ongarna med överlåtalsen?
[emoji3] [emoji3] [emoji3]

Rätt många Afrikanska länder som slår Thailand med råge.
Fillipinerna skall vara mycket värre, känner 3 norrmän som bor i Fillipinerna, dom har hållit till i Thailand innan.
Dom ångrar alla 3 att dom valde Fillipinerna istället för Thailand, korruptionen skall vara extrem, infrastrukturen långt efter Thailand, skyhög kriminalitet ene Norrmannen har fått vapen licens så han får ha pistol i bilen för att skydda sig.
Kan tänka mig att en hel del grannländer är värre.
Varför stannar dom om det är så kasst?
Är väl bara att dra.

Sorry, glömde att du skrev att det var norrmän

Spelar väl ingen roll om det är så kasst att dom måste gå runt med pistol, bara en dåre stannar på ett sånt ställe, familj kan man ta med sig.

Funderade på Filippinerna själv först men ändrade mig efter läst några tidningsartiklar där Svenskar blivit mördade.
Bland annat en artikel om en Svensk där tidigare anställda hemma hos han som hade blivit avskedade hade kommit tillbaks torterat han och hans Filipinska fru och deras barn till döds, stod att dom var fulla av brännsår när dom hitta dom.
Sen hörde man så mycket från Fillipinerna själva ombord som skrämde mig så jag hoppade över det.

Örfilar du ongarna med överlåtalsen?
[emoji3] [emoji3] [emoji3]
överlåtalsen?o_O

Googla på Cold steel walkinstick på Youtube så hittar du svaret ;)
En riktigt fin spatserkäpp för en gammal trasig pensionär ;)

Men nu glider vi från ämnet

Inlägget har redigerats av forumvärd/moderator
Forumvärden/moderatorn har gjort bedömningen att inlägget bryter mot användaravtalet/forumreglerna och har därför tagit bort de berörda bilderna.

Intrång i upphovsrätt
Det är enligt svensk lag i regel inte tillåtet att publicera bilder som du inte själv har upphovsrätten till. Se Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk. För att använda en bild i ett inlägg måste du äga rättigheterna till bilden, antingen genom att det är du som är fotografen eller att du har ett skriftligt medgivande från fotografen. Om du publicerar en bild som du inte själv äger är det nödvändigt att i ditt inlägg ange att du har givits tillstånd till publiceringen av upphovsrättshavaren. Du anger tydligt vem som givit dig tillstånd för publiceringen och när det gjordes (i varje inlägg som bilden förekommer) enligt följande mall: Bilden är publicerad med tillstånd som skriftligen givits mig av upphovsrättshavaren Nils Nilsson den 2013-01-01. Om du utelämnar uppgift om tillstånd från upphovsrättshavaren och det bedöms att det inte är din egna bild tas den bort i förebyggande syfte.

FORUMVÄRDENS KOMMENTAR
Om du laddar upp bilder, se till att det är dina egna så blir det inga problem. Vi är skyldiga att ta bort uppladdade bilder om vi misstänker att den som laddat upp bilden inte äger rättigheterna att publicera den. I annat fall riskerar både vi och den som publicerat bilden att få betala skadestånd.

Senast redigerad av en moderator:
Funderade på Filippinerna själv först men ändrade mig efter läst några tidningsartiklar där Svenskar blivit mördade.
Bland annat en artikel om en Svensk där tidigare anställda hemma hos han som hade blivit avskedade hade kommit tillbaks torterat han och hans Filipinska fru och deras barn till döds, stod att dom var fulla av brännsår när dom hitta dom.
Sen hörde man så mycket från Fillipinerna själva ombord som skrämde mig så jag hoppade över det.
Jag kom ihåg detta också, då hade jag just träffat min fru och tänkte är det så i Thailand också ...

Nej ,tyvärr janne , inte fn springer jag runt med ett 45gr gulkedja runt halsen i Stockholm , fö.inte i någon av Sveriges huvudstäder idag , vill ju inte utsätta mig för risken att få skaka galler då jag måste använda min Coold Steel walkingstick .. I Sverige gäller tyvärr mer än i Thailand att Farang (läs Svensken) alltid skall straffas ...Tro inte att alla är lika inför lagen i Sverige :)
14 lager komposit i käppen , handtag av solid aluminium
Denna följer mig överallt (nästan)
Nej varför ska man springa runt med det, har en kompis som gör det iofs men det är ju hans huvudvärk. Men inte behöver du vara rädd att det skulle hända dig något i Sthlm men den på sig. Visst på natten halvfull i ett mörkt område eller vissa mer kriminella ställen. Sthlm är ju betydligt lugnare än Göteborg och Malmö i det stora hela (våldet här är mer centrerat till vissa platser dit poliser har stora problem med säkerheten i).

Hur mycket vet du om Stockholm egentligen , tror du att Stockholm är säkert , nej du , dessutom så skall vi bo nära Norrköping ,och i Norrköping är det än större problem med vissa grupper av kriminella . Jag är inte rädd alls , bara insiktsfull , precis som med alkoholen . Jag kan ta för mig om det behövs men varför skaffa sig plumpar i straffregistret för att man försvarat sig ...............

Hur mycket vet du om Stockholm egentligen , tror du att Stockholm är säkert , nej du , dessutom så skall vi bo nära Norrköping ,och i Norrköping är det än större problem med vissa grupper av kriminella . Jag är inte rädd alls , bara insiktsfull , precis som med alkoholen . Jag kan ta för mig om det behövs men varför skaffa sig plumpar i straffregistret för att man försvarat sig ...............
Jag har vet nog ganska mycket om Stockholm då jag bor här, jobbar här, åker tunnelbana varje dag, har barn här. Åker tunnelbanan med samma linje som har två getton som polisen uttrycker det vid slutstationerna. Jag känner mig trygg, men har jag dragit några öl innan jag åker hem tar jag gärna en taxi om klockan är efter 22 (för att inte utmana ödet). men rädd här finns inte. Men självklart måste man vara försiktig, men våga leva.

Dock var jag en lunch för många år sedan i Rinkeby jag och några kollegor, där kändes det inte safe.

Däremot i Norrköping finns nog mer oro. Jag gjorde min vapenfria tjänst där, men där finns det gott av kriminella nuförtiden. Men därnere kan det ju vara fint, ska ni bor i ett samhälle utanför stan?

Kommer att bo i ett litet samhälle ca 2,5 mil utanför , finns ett Glabruk där i Rejmyre .;)

Jag har jobbat i Rinkeby Tensta varje dag under 2011-2012 , förvaltade ca 3500 lägenheter av gamla allmännyttans bestånd .. Hot om att mördas varje dag .. Så jag känner till detta klientel mer än väl . Gumman min samt tre andra Thaitjejer hade jag som anställda ,de städade trappor samt källargångar och tvättstugor .. Du vill inte veta vad hon tycker om att hålla rent efter dessa........ fick gå med spray samt teleskopbatonger där ute........ Utansförskap , javisst ,jag undrar varför ........

Kommer att bo i ett litet samhälle ca 3 mil utanför , finns ett Glabruk där i Rejmyre .;)

Jag har jobbat i Rinkeby Tensta varje dag under 2011-2012 , förvaltade ca 3500 lägenheter av gamla allmännyttans bestånd .. Hot om att mördas varje dag .. Så jag känner till detta klientel mer än väl . Gumman min samt tre andra Thaitjejer hade jag som anställda ,de städade trappor samt källargångar och tvättstugor .. Du vill inte veta vad hon tycker om att hålla rent efter dessa........ fick gå med spray samt teleskopbatonger där ute........ Utansförskap , javisst ,jag undrar varför ........
Aha jag har en kompis strax utanför Finspång så kanske tutar om jag har vägarna förbi.

Jo jag är ju tacksam att man inte bor i dessa områden. jag skulle aldrig våga jobba där, nu vägar ju inte räddningstjänsten eller ambulans åka in utan att polisen säkrat området. Hur bra blir det att knuffa in alla kulturer på små ytor, och nu när vi tar in så många på ett bräde blir det ju så här på fler ställen i vårt land. Men nu kommer ju Phonta hem och ska rädda oss ... så nu kan man börja sova gott igen ;)

Tillbaka
Topp