Gifta sig i Thailand (Jag åkte och gifte mig)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ska du söka marriage visa nu då?
Läste på thaivisa om en som hade ett helsike med det på im i jomtien.

Gick ni ut och åt någon bröllopsmiddag Jonas, eller blev det bara papper och sen vardagen igen.

Nu skulle väl tjocka släkten komma när du kommer hem i näst, va det så? Säg bara till första veckan på din ledighet så kommer jag som en räddare, jag menar gäst, i nöden! :)

Men Jonas allvarligt, kan du inte göra lite mer romantik av grejen att gifta sig. Eller är det bara tugget här och i själva verket var det mycket mer romanistiskt.

Jag fick en känsla av att din dag såg ut så här:
Lämnade barnet i skolan
Åkte till amphore och gifte sig
Åkte till Tesco Lotas och handlade lite mat
Kolla lite här
Åt lunch
Gjorde ditt test
Packade
Skrev lite här
Tog taxi till flygplatsen
SMSade frun sa "Good night my wife"

;)

Ska du söka marriage visa nu då?
Läste på thaivisa om en som hade ett helsike med det på im i jomtien.
Ja du gick han till im. och sökte visum är det inte konstigt om han hade ett helsike.
Som sagt visum jag söker, redan haft innan och kan proceduren och skall göras på ambassad utanför landet.
Inte tillfälligt uppehållstillstånd grundat på giftermål jag tänkt.
Och även det är inte ett helsike men kräver lite mer pappersarbete plus att dom kan vilja komma till huset för förhör, prata med grannar etc.
Har bra koll på den biten och vet hur det går till.
Som sagt detta är ju inget nytt för mig varit gift innan och haft papprena innan.

Senast redigerad av en moderator:
Gick ni ut och åt någon bröllopsmiddag Jonas, eller blev det bara papper och sen vardagen igen.

Nu skulle väl tjocka släkten komma när du kommer hem i näst, va det så? Säg bara till första veckan på din ledighet så kommer jag som en räddare, jag menar gäst, i nöden! :)

Men Jonas allvarligt, kan du inte göra lite mer romantik av grejen att gifta sig. Eller är det bara tugget här och i själva verket var det mycket mer romanistiskt.

Jag fick en känsla av att din dag såg ut så här:
Lämnade barnet i skolan
Åkte till amphore och gifte sig
Åkte till Tesco Lotas och handlade lite mat
Kolla lite här
Åt lunch
Gjorde ditt test
Packade
Skrev lite här
Tog taxi till flygplatsen
SMSade frun sa "Good night my wife"

;)

Blev inte så romantiskt postgången var lite slö så fick alla papper tisd. så blev mest lite stressat för att få allt klart innan jag skulle åka.
Blev giftemål sen satte vi oss på stranden åt middag efter det hem packa och avklara förberedelse för kursen.

Senast redigerad av en moderator:
Nör du söker married viss kan dom undra varför du inte registrerat det i sverige så jag skulle.nog göra det om jag va du gubben

Sist jag sökte married visa var det inte en fråga som kom upp.
Jag lämnade in dom papprena som var krav på och adress på mitt boende i Thailand.
Inget krångel dom ville inte ens ha hälften av papprena jag fixat.
Personbevis kan jag inte minnas var krav och utan det finns det ser dom inte heller om det är registrerat i Sverige.
Dom ville ha mitt Thailändska vigselbevis.
Registrera det i Sverige är ju inget problem, skrev bara innan att jag inte såg någon fördel med det.
Jag har själv inget att göra med Sverige längre mer än medborgarskapet.

Sist jag sökte married visa var det inte en fråga som kom upp.
Jag lämnade in dom papprena som var krav på och adress på mitt boende i Thailand.
Inget krångel dom ville inte ens ha hälften av papprena jag fixat.
Personbevis kan jag inte minnas var krav och utan det finns det ser dom inte heller om det är registrerat i Sverige.
Dom ville ha mitt Thailändska vigselbevis.
Registrera det i Sverige är ju inget problem, skrev bara innan att jag inte såg någon fördel med det.
Jag har själv inget att göra med Sverige längre mer än medborgarskapet.
På en thaiambassad är de ju mer intresserade av att du har thaivigselbeviset. Skulle du vilja ta henne till Sverige skulle det dock kunna bli en undran. I ditt fall kan du ju bara säga att du själv är utskriven så du hade inte ens en tanke på det.

Som sagt var gjort allt detta innan så skall förhoppningsvis klara det en gng till. ;)
Tacl alla för grattulationerna.

Kul att du "Älskar Pattaya" , du har ju visat en viss förmåga att vända som ett höstlöv i storm när det gäller vad du tycker om att bo och leva ;)

Kul att du "Älskar Pattaya" , du har ju visat en viss förmåga att vända som ett höstlöv i storm när det gäller vad du tycker om att bo och leva ;)
Sen kan man ju överdriva lite med.
Flyttade från lgnht till hus, fick flytta från första huset för blev problem med avloppet och dom fick riva upp det, så blev en spontanflytt till nytt hus för gick inte att bo kvar.
Nya huset kändes inte området rätt utan vi ville tillbaks upp där vi hyrde innan på Pratumnak men fick tvångsflytta från pga. avloppet, så flyttade tillbaks upp.

Är väl inget fel med att vilja flytta i mellanåt, förutsättningar ändras och man ändras själv.
Frihet att bestämma över ens egen tid och att kunna bo där man känner för dagen är väl höjden av livs kvalitet.

Personbevis ville dom ha på ambassaden i stockholm o jag hat ändå haft 4 married visa me exet men kanske lättare nere på Sveriges baksida vem vet
Delar bara med.mig av vad jag fått ta me mig värdsmästaren då brr om ursäkt att jag yttrade mig

0102WULFF.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
19
Visningar
6 K
U
C
Svar