Nyheter gällande svenskar i Thailand.

Såg en YouTube idag..en svensk som jogga i Lumpini Park tror jag det var...han blev förvånad när musiken drog igång å alla stannade, så han stannade själv..var en kort stund sen joggade alla igen.
Joggar på morgonen i Nung Boa, Udon Thani, och varken jag eller någon annan stannar när nationalsången spelas. Kanske beror på att den hörs ganska svagt, högtalarna finns kanske borta vid järnvägen?

Hej

Själv har jag inte sett någon stanna upp när nationalsången spelas på flera årtionden, men jag är ju i.o.f.s oftast i isaan när vi är i Thailand, men går man tillbaks till mitten på 80-talet var allt väldigt annorlunda, då kunde t.o.m trafiken stanna upp på vissa platser. Dom ställen som fortfarande håller igång den här traditionen bäst är väl skolorna, militären och vissa statliga myndigheter.

I Udon Thani slutade också majoriteten att ställa sig upp och ibkand ingen på biograferna, men hur det är nu vet jag inte.

Mvh isan lover
Som turist missar du mycket av det som händer i Thailand. I din turistort har det nog inte hänt mycket på dom senaste 20 åren.

Som turist missar du mycket av det som händer i Thailand. I din turistort har det nog inte hänt mycket på dom senaste 20 åren.
Hej

Du som turistkung på Thailands mest exploaterade och överbefolkade turistort vet som vanligt ingenting. :)

Hade du lämnat ditt rum och gått ut i Thailand så hade du också känt till att respekten och intresset för kungahuset har minskat dom senaste 20 åren.

Mvh isan lover

Hej

Du som turistkung på Thailands mest exploaterade och överbefolkade turistort vet som vanligt ingenting. :)

Hade du lämnat ditt rum och gått ut i Thailand så hade du också känt till att respekten och intresset för kungahuset har minskat dom senaste 20 åren.

Mvh isan lover
Det vet du inget om mer än lokalt från dina Linesamtal med byinvånare och någon 3 veckorstur i byn samt någon vecka på en turistort då du träffar någon Isaanbonde vilka blir din stora upplevelse.

Även om så är fallet är det inget du vet utan hört och läst.

Hej

Mvh isan lover
Och skall du säga som turistar i en liten by i Isaan och ägnar tiden åt åt att gräva diken. Jag skrattar så jag håller på att kissa på mig av dina dråpliga inlägg. Blir man så insnöad på en liten ö i Bohuslän?

Att man ska ta seden dit man kommer
är väl riktigt även om man inte tycker
så. Du har varit på bio minst 100 ggr
heregud är det därför du är i thai har
inte varit en gång på 23 år, minst 1 mån varje år, herregud det finns mycket att göra där utom Bio, Huva
Och där ligger du under en gammal skrothög och mekar i 38-gradig värme medans byborna skrattar åt dig. En oerhört märklig sysselsättning som turist i Thailand, om du frågar mig, men inget jag skulle kritisera dig för; alla får helt enkelt göra det som gör dem nöjda, så länge det inte är alltför olagligt.

Skulle nog inte gå på bio i Thailand särskilt ofta om jag bara turistade en månad. Som heltidsbonde är väl det naturliga att man till stor del gör det man skulle gjort, var man än bor. Jag tror ganska många svenskar går på bio fyra gånger om året i Sverige, så varför skulle jag inte göra det i Thailand? I Bangkok är dessutom biograferna mycket bättre än i Sverige.

Vid närmare eftertanke så hamnar nog snittet på 6 gånger om året så det blir 150 gånger. Jag har även varit på bio i England två gånger senaste året. Det kanske också är konstigt enligt dig, men något vår familj gillar.

Och skall du säga som turistar i en liten by i Isaan och ägnar tiden åt åt att gräva diken. Jag skrattar så jag håller på att kissa på mig av dina dråpliga inlägg. Blir man så insnöad på en liten ö i Bohuslän?
Hej

Det finns ju vuxenblöjor som du kan prova om du nu har problem med inkontinens, för det är ju bra att ha när man har svårt att hålla tätt och har lätt för att kissa på sig. :)

Mvh isan lover

Det vet du inget om mer än lokalt från dina Linesamtal med byinvånare och någon 3 veckorstur i byn samt någon vecka på en turistort då du träffar någon Isaanbonde vilka blir din stora upplevelse.

Även om så är fallet är det inget du vet utan hört och läst.
Varför svamlar du, du vet att han brukar vara i Thai ca 3 mån, vad
vinner du på såna inlägg

Hej

1751004830152.webp

Santos tackar för sig: ”Fotbollen tar slut för alla – min tid har kommit”​

Publicerad april 26, 2025 18:34

Ricardo Santos karriär har nått sitt slut.
Efter närmare 300 matcher och över 100 mål så har han bestämt sig för att lägga skorna på hyllan.
Imorgon gör han sin sista fotbollsmatch i karriären – och för FotbollDirekt öppnar han upp om beslutet, karriären och vad som väntar.
– Jag är väldigt stolt över allt, fotbollen tar slut för alla en dag och min tid har kommit. Sen är jag jätteglad och tacksam för allt.

För oss här i Sverige är Ricardo Santos mest känd för sina år i Kalmar FF, Åtvidabergs FF, Jönköpings Södra och Djurgårdens IF.
Men den nu 38-årige brassen har varit borta från svensk fotboll i tio år nu och dessa tio år har spenderats i Asien.
Där har han skrivit historia i såväl Thailand som i Japan, men nu på söndag tar det slut.

Läs artikeln här om hans långa karriär i Sverige och inte minst dom 10 åren i Asien (Thailand och Japan)
Santos tackar för sig: "Fotbollen tar slut för alla – min tid har kommit" - FotbollDirekt

Mvh isan lover

Svar ja men det var länge sen har annat at roa mej med Fika, luncha
snacka skit, då går jag hellre ut i skogen, tyst och lungt
Är du inte orolig att du med din sympatiska ton och ekivoka hyllning av Norrlands skogar, faktiskt får flera miljoner Stockholmare och andra sörlänningar att vallfärda till dina smultronställen? Då blir det ju inte tyst och lugnt längre.

Jag börjar själv fundera på en långhelg i de tysta skogarna utanför Tavelsjö. Meka en gammal Ford och sitta tyst på en sten i tolv timmar med en medhavd potatis.

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
Sir One
S
A
Svar
0