Obligatorisk försäkring. Nu är det taget

Säg nåt land i EU med samma prisläge där brudarna är lika lätt tillgängliga?
Varför tror du gubbsen åker hit och till Phil eg....
Rumänien och Lettland har rätt prisläge och ingen brist på lättillgängliga brudar.
Många har upptäckt detta också.

Finns ju andra visum varianter för dem som inte gillar detta så vad är eg problemet?

Om jag har en miljon på banken måste jag även då ha försäkring?

Samt vad händer om jag blir allvarligt sjuk och försäkrings bolagen inte vill förnya min försäkring.

Nattawuth said relevant authorities might consider requiring them to have higher deposits in bank accounts so as to make sure that they have enough to live in Thailand.

Men om man inte vill ha försäkring utan Istället pengar som säkerhet. Försäkring är ju för de som inga pengar har.
Som det står i artikeln så skall försäkring finnas i förstahand, undantag kan göras om man på någon grund inte kan teckna en försäkring.
Med andra ord inte fritt för dig att välja men du kan ansöka om undantag om du på något sätt är förhindrad att teckna försäkring.
Det står också att det bara gäller dom som är här på uppehållstillstånd med 90 dagars rapportering, det innefattar inte dom som är på Non im O än, men kan ju ändras snabbt.

Som det står i artikeln så skall försäkring finnas i förstahand, undantag kan göras om man på någon grund inte kan teckna en försäkring.
Med andra ord inte fritt för dig att välja men du kan ansöka om undantag om du på något sätt är förhindrad att teckna försäkring.
Det står också att det bara gäller dom som är här på uppehållstillstånd med 90 dagars rapportering, det innefattar inte dom som är på Non im O än, men kan ju ändras snabbt.

Då är det inte en försäkring utan en avgift.

Elite Easy Access Membership - Thailand Elite Official website

Skummade bara men ser inget om att det är krav på försäkring för att skaffa kortet.
Kan ju vara värt att kolla upp för den som inte vill/kan skaffa försäkring.
Känns ju lite som att det är det här som vi (fårskocken) leds emot:cool:

/ SatanG
Om du läser artikeln så gäller försäkringskravet bara för O-A.
Alltså det som är med 90 dagars rapportering.
Elite ger dig väl möjligheten till ett non imm O och det är inte garranterat, fast tror få som köpt det inte får.
Elit kortet ger dig möjlighet att söka non o, kortet i sig är inget visum.

Eller är det O-A du får på elite?

Om du läser artikeln så gäller försäkringskravet bara för O-A.
Alltså det som är med 90 dagars rapportering.
Elite ger dig väl möjligheten till ett non imm O och det är inte garranterat, fast tror få som köpt det inte får.
Elit kortet ger dig möjlighet att söka non o, kortet i sig är inget visum.

Eller är det O-A du får på elite?

Ja det finns få saker som triggar teflonproduktionen i skallen som visum hos mig. Verkar som det är helt omöjligt att få något att fastna.
Trodde jag hade Non O, och ska rapportera var 90:e dag om jag inte korsar gränsen, kan inte kolla passet för tillfället.

/ SatanG

Raderade tidigare inlägg läste fel, det som står på elite hemsidan verkar om man läser texten vara en typ av O-A så troligt att dem kommer innefattas.

Ja det finns få saker som triggar teflonproduktionen i skallen som visum hos mig. Verkar som det är helt omöjligt att få något att fastna.
Trodde jag hade Non O, och ska rapportera var 90:e dag om jag inte korsar gränsen, kan inte kolla passet för tillfället.

/ SatanG
Non O är det jag använder och skall korsa gränsen var 90 dag.
O-A är samma som när man går och gör om sitt O till ett såkallat tillfälligt uppehållstillstånd som gäller 1 år med 90 dagars rapportering.

Men om man inte vill ha försäkring utan Istället pengar som säkerhet. Försäkring är ju för de som inga pengar har.
Jag tror inte det är en möjlig lösning. Det betyder att de med ett högt saldo på konton måste ge sjukhus eller myndigheter rätten att dra pengar från kontot om du själv är medvetslös.
En annan risk är att du inte får någon vård innan du godkänt ett förskottsbelopp på kanske flera 100k som motsvarar de försäkrade.
Det scenariot vet vi redan existerar, ingen vård utan ekonomiska garantier och det är kört om du är medvetslös.
Sen det praktiska hur skall sjukhus kunna få rätt på om du är försäkrad eller inte, redan när det tas i drift är det bara en grupp utlänningar som behöver vara försäkrade.
Tanken i detta är nog god men det har sina uppenbara brister.

Nu vet jag att flera i Udon redan tecknat en sån försäkring som är på gång.
Premien ligger på 2000b/m skriver några. Kan dock inte några detaljer.

Troligt är väl att samtliga utlänningar måste ha en försäkring inom några år, inhemsk eller från annat land.

Denna har cirkulerat på olika ställen.

Skärmavbild 2019-05-14 kl. 22.28.44.png

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
1 K
A
H
Svar
6