Om ni vill bli rika

Ja hade jag haft intresset av placeringar så hade jag satsat en del på det men är så sjukt ointresserad.
Gällande min portfölj från företags försäljningen så får jag ju inte vara aktiv i placeringen. Många regler kring detta och jag vill inte ramla på målsnöret.
Eller missade, läste väl varannan mening, du får inte vara aktiv, såg det nu.

Bästa kan vara att vara oaktiv, undersökning har visat att kvinnors sparande har genererat bäst pga mindre aktiva och sämst medelåldersmän som köper och säljer.
Men du borde lägga in 10% i krypto.

Bästa kan vara att vara oaktiv, undersökning har visat att kvinnors sparande har genererat bäst pga mindre aktiva och sämst medelåldersmän som köper och säljer.
Men du borde lägga in 10% i krypto.
Då får jag göra det med ”privata” pengar men problemet kvarstår, jag har ju inget intresse. När jag tar mig an saker så gör jag det oftast helhjärtat. Gillar inte halv blesyrer.

Anledningen att ADA går upp nu är bla att florerar ett rykte angående Trump och ADA men ingen sida har kommenterat eller bekräftat plus uppdatering.
Jag har 35.000 stycken men dom håller jag bara på vinst eller förlust och har dom så får ränta på dom.
En krypto jag tror på då den är till för så mycket mer än bara valuta, säker dokumenthantering för myndigheter, företag, skolor etc.
Om förståelsen kommer så ligger dom längst fram i utvecklingen där.

Anledningen att ADA går upp nu är bla att florerar ett rykte angående Trump och ADA men ingen sida har kommenterat eller bekräftat plus uppdatering.
Jag har 35.000 stycken men dom håller jag bara på vinst eller förlust och har dom så får ränta på dom.
En krypto jag tror på då den är till för så mycket mer än bara valuta, säker dokumenthantering för myndigheter, företag, skolor etc.
Om förståelsen kommer så ligger dom längst fram i utvecklingen där.
Och den första miljövänliga, den som började med staking vilket blivit en norm nu och andra har följt efter.
Nästan bara bitcoin kvar som behövs stora industrihallar med mining.
Många idag ger du bara en node rösträtten och tar del av utdelningen, vilket då blir ränta.
Enkelt förklarat.

Men du verkar vara undantaget som bekräftar regeln? :unsure:
Nope men jag har lyckats i år men tror på den hålla är bättre än daytrading i vanliga fall.
Jag har haft lite tur och kört hög risk med stånghäv.
Nu sålt av och håller i fonder.
Sen i krypto, jag tror på krypto och har väldigt god kunskap om krypto, har minat det och tog 2 universitetskurser om det under pandemin.

Nope men jag har lyckats i år men tror på den hålla är bättre än daytrading i vanliga fall.
Jag har haft lite tur och kört hög risk med stånghäv.
Nu sålt av och håller i fonder.
Sen i krypto, jag tror på krypto och har väldigt god kunskap om krypto, har minat det och tog 2 universitetskurser om det under pandemin.
En kurs om krypto generelt och en om defi.

Inte alla dagar det går så här bra,men bara glädja sig dom gångerna iaf...

20241115_125349.jpg

2017 startades den här tråden av @Tulpan han hade rätt.
Jag tog väl lite över inte haft fel än i Aktier och krypto.
Jag skrev köp ada när 0,22 det gjorde jag.

Ada passerade 1 usd inatt.
Btc var nära, var uppe på 99.588, slår nog 100k ikväll.
Börsen Stockholm 30 är -2,23% på en månad, backat sen valet i USA.
Köpte inte tillbaks nåt på det jag sålde från börsen, avvaktar lite och ser, haft annat för mig i veckan och ingen större lust att hänga med mer än snabbt kolla %+-

Tillbaka
Topp