udon1994
Medlem
Jävlar vilken lön själv jag fick bara 32k netto.vad är detta för jobb
Sen lägger jag undan 28k som jag bukar göra varje månad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jävlar vilken lön själv jag fick bara 32k netto.vad är detta för jobb
Nu försökte jag inte applicera det på andra, jag skiter helt i andra och vafan dom gör till vardags.
Tycker inte jag försakar så mycket, jag sparar och investerar men har köpt en del med, nu har vi 3 hus, 1 lägenhet och 2 bilar.Nja, inte skiter du helt i vad andra gör.
Oavsett vilket, man kan gärna spara och investera. Det är bra att göra det helt enkelt.
Personligen sparar jag för att folk ett så bekvämt liv som möjligt, men jag försakar inte det helt och hållet på vägen till målet. Men man får göra en del uppoffringar.
Tycker inte jag försakar så mycket, jag sparar och investerar men har köpt en del med, nu har vi 3 hus, 1 lägenhet och 2 bilar.
Helt klart mer än vi behöver fast lägenhet ger ju inkomst för tillfället.
Går ut och äter gör vi nästan dagligen och jag tillbringar helst kvällen i soffan hemma.
Thaiforum är fantastiska
Samtliga gubbar har minst en dase av FB- klass, dvs minst 14"
Deras damer ser ut som fotomodeller är av kunglig börd eller äger minst ett par miljardföretag.
Själv så lyfter de ett par hundra tusen i månaden medans de petar navelssudd
Om de mot förmodan måste ut bland risfält och sockerrör så pratar de naturligtvis samtliga av Thailands dialekter flytande så de kan göra sig förstådd på bönder vis
Och annat än First class kommer inte på frågan.
/Enis fattighjonet på forat som som drar ner standarden.
Många som flyttar till Thailand innan pension och skapar familj måste väl tjäna bra för inte är det billigt att flyga varje månad, betala skolor och ofta en fru som inte drar in så mycket.Thaiforum är fantastiska
Samtliga gubbar har minst en dase av FB- klass, dvs minst 14"
Deras damer ser ut som fotomodeller är av kunglig börd eller äger minst ett par miljardföretag.
Själv så lyfter de ett par hundra tusen i månaden medans de petar navelssudd
Om de mot förmodan måste ut bland risfält och sockerrör så pratar de naturligtvis samtliga av Thailands dialekter flytande så de kan göra sig förstådd på bönder vis
Och annat än First class kommer inte på frågan.
/Enis fattighjonet på forat som som drar ner standarden.
Gruvbranchen & är min slutlön nu när jag går i pensionvad är detta för jobb
Jo så blir det nog nu i februari då vi åker till huset i ThailandMan spenderar bara mer. Men även upplevelser är ju en form för rikedom
Ja Europa och speciellt EU har svår väg framför sig med många hinder som kommer påverka börsen negativt tror jag. Säga vad man vill om Trump men tror han kan få fart på den Amerikanska marknaden. I EU slickar politikerna röv och håller varandra om ryggen. Följer sjuka ideal och hittar på nya tokigheter mest hela tiden.Proffs: Glöm börsrally i Europa – saknar katalysator
Förutsättningarna för en tjurrusning på Europas aktiemarknader är uttömda, det finns nästan ingen uppsida mer i år, enligt ny rapport. Bloomberg berättarwww.dagensps.se
Fast amerikanska marknaden har det ju varit fart på innan med, inflationen som är problemet där dom får ju inte ner den.Ja Europa och speciellt EU har svår väg framför sig med många hinder som kommer påverka börsen negativt tror jag. Säga vad man vill om Trump men tror han kan få fart på den Amerikanska marknaden. I EU slickar politikerna röv och håller varandra om ryggen. Följer sjuka ideal och hittar på nya tokigheter mest hela tiden.
Jag större delen av mina placeringar i USA och dom har hittills gått bra. Hoppas på fortsatt utveckling.
Ja det jag säger, bra fart på USA börsen. Jag har gjort drygt 4 mille på just över två år. Klart över förväntan.Fast amerikanska marknaden har det ju varit fart på innan med, inflationen som är problemet där dom får ju inte ner den.
Aktier körde jag 100% svenskt förra året och gick bra fast nu är dom sålda och väntar på köpläge.
USA är hög nu, Europa har gått sämre.
Jag köper där det går dåligt, när det gått bra jag säljer.
Känns som folk köper på Trump hypen nu och sånt är inte bra för då har man inte köpt efter företagens prestation och större risk för krasch och kommer det så skall jag köpa i USA.
Fonderna så har jag global och där är ju nästan bara usa, även i teknik.
Ja men någon gång når det en övre gräns och en krasch kommer någon gång det är oundvikligt och just nu känns det som folk köper på hypen.Ja det jag säger, bra fart på USA börsen. Jag har gjort drygt 4 mille på just över två år. Klart över förväntan.
Inget av detta är min förtjänst då jag inte förvaltar. Förvaltaren tar ju bra betalt så det är ju bra att det visar sig på resultatet.
Ja jag har inget intresse eller kunskap om börsen. Jag hoppas och följer utvecklingen av mina placeringar och så länge dom pekar uppåt är jag nöjdJa men någon gång når det en övre gräns och en krasch kommer någon gång det är oundvikligt och just nu känns det som folk köper på hypen.
Tom Warren Buffet sålde av stora delar 2024 och sitter på rekordstor pengahög och avaktar på något, vad går dom inte ut med.
Vi får se....
Ja men någon gång når det en övre gräns och en krasch kommer någon gång det är oundvikligt och just nu känns det som folk köper på hypen.
Tom Warren Buffet sålde av stora delar 2024 och sitter på rekordstor pengahög och avaktar på något, vad går dom inte ut med.
Vi får se....