Om ni vill bli rika

Frun skulle ju kunna åka buss till jobbet. Men eftersom hon kan välja så väljer hon bil.
Ja jag hade inte orkat bo där jag bor om jag inte haft bil. Hade jag bott i stadsmiljö hade jag inte klarat mitt tidigare stressiga arbetsliv med att bedriva företag. Helt självvalt att driva företag och det var roligt men kämpigt ofta. Att komma hem till en lugn miljö har gjort att jag kunnat återhämta mig. Nästa flytt blir längre ut i skogen men får jobba klart först :)

Det är vi som får betala med skatt.
Nyttjar inte folk så.....
Sen var det inte riktigt det artikeln handlade om, läste du den?
När anses man som rik.
Jag skrev mycket skit i artikeln som antydan i artikeln att folk Sverige och USA hade större behov av bil pga arbete.
Självklart drabbar det skattebetalarna men det luggar dom ju bilisterna på med marginal.

Nä läste bara första stycket och skrev en reflektion på det.

Har kört bil sedan jag fyllde 18 och innan dess moped och MC. Bilar och MC har varit en del av mitt liv och kommer nog inte ändra på sig nämnvärt i framtiden. Det får kosta och drar in på annat när det behövs.

Men från det en till det andra.
Det var ju tråden ”om ni vill bli rik” ( med eller utan bil)
Vad ska man satsa på.
Har samma pengar som går upp marginellt på Coinbase, Avanza, Skandia såg att jag hade en del på ICA (dötrist).
Mina satsningar på aktier på Avanza inget bra rakt igenom.
Fonderna desto bättre utom den den som vart rekommenderad om…
Så allt ligger liksom bara och svajar.
Behöver lite input och idéer.
Men det kanske var lite för mycket begärt här när man var så dum innan.

Jag kunde när bodde i Göteborg åka bil men lät den stå pga gick snabbare med lokaltrafik, cykel eller moppe.
Alla bor inte i Norrland i Sverige.

Ditt liv var alltså inom lokaltrafikens gränser.
Jag beklagar, men samtidigt gratulerar jag. Jag hade nog också funnit Sverige vara tråkigt och flyttat till Thailand….och kört bil.

I Norge har jag ingen bil. Då bosätter jag mig nära arbetsplatsen så att jag slipper både cykel och kollektivtrafiken.

Sedan så ska jag väl tillägga att lokaltrafiken är helt ok i Umeå. Du verkar ha lika lite insyn utanför din egna värld, precis som boa.

Senast ändrad:
Men ge dig nu. Vi förde en helt vanlig och lugn diskussion.

Att ge rekommendationer angående placeringar är det sällan någon som vill då man aldrig kan garantera hur det går. Kan tipsa om min lilla placering på Avanza där jag sparar till min son. Det har gått bra och det var en placering jag fick rådet från min förvaltare av mina firma stålar.

IMG_2432.jpeg

Men från det en till det andra.
Det var ju tråden ”om ni vill bli rik” ( med eller utan bil)
Vad ska man satsa på.
Har samma pengar som går upp marginellt på Coinbase, Avanza, Skandia såg att jag hade en del på ICA (dötrist).
Mina satsningar på aktier på Avanza inget bra rakt igenom.
Fonderna desto bättre utom den den som vart rekommenderad om…
Så allt ligger liksom bara och svajar.
Behöver lite input och idéer.

Det finns nog inget facit på vad som är bäst. Då hade alla hållit till där.
Du har ju spridit rätt bra och det får väl vara bra nog.
Risker verkar du inte vara för benägen att ta i allt för stor grad heller och då kan nog pengarna ligga där dom är.

Snåla mer och investera överskottet är väl det bästa.
Själv investerar jag inte mycket, utan lever och har kul. Ibland blir det över några kr som oftast står och tuggar på något sparkonto i Norge.

Edit:
Sedan så kan man fokusera på att öka inkomsterna eller snåla mer och som yttersta punkt kan man kombinera bägge.
Personligen så gillar jag inte instramningar av min budget. Så jag får investera bättre och jobba mer.

Men ge dig nu. Vi förde en helt vanlig och lugn diskussion.

Att ge rekommendationer angående placeringar är det sällan någon som vill då man aldrig kan garantera hur det går. Kan tipsa om min lilla placering på Avanza där jag sparar till min son. Det har gått bra och det var en placering jag fick rådet från min förvaltare av mina firma stålar.

IMG_2432.jpeg
Lägger till den.
Tack för ett tips

Ditt liv var alltså inom lokaltrafikens gränser.
Jag beklagar, men samtidigt gratulerar jag. Jag hade nog också funnit Sverige vara tråkigt och flyttat till Thailand….och kört bil.

I Norge har jag ingen bil. Då bosätter jag mig nära arbetsplatsen så att jag slipper både cykel och kollektivtrafiken.

Sedan så ska jag väl tillägga att lokaltrafiken är helt ok i Umeå. Du verkar ha lika lite insyn utanför din egna värld, precis som boa.
Ett enkelt svar kör och åk bil och njut…

Ett enkelt svar kör och åk bil och njut…

Njuter gör jag till fullo. Inga begränsningar på varesig storhandling eller besöka folk ute i skogen eller dra till grannkommunen.

Nu tycker jag att mitt liv verkar bestå av att vara låst mellan allt för mycket jobb, men det kretsar åtminstone i mindre utflykter som gör att Stockholms tunnelbanesystem och min cykel inte räcker till.
Har jag bara hemmet och jobbet så hade jag inte ens brytt mig om cykel. Jag hade tagit taxi

Det finns nog inget facit på vad som är bäst. Då hade alla hållit till där.
Du har ju spridit rätt bra och det får väl vara bra nog.
Risker verkar du inte vara för benägen att ta i allt för stor grad heller och då kan nog pengarna ligga där dom är.

Snåla mer och investera överskottet är väl det bästa.
Själv investerar jag inte mycket, utan lever och har kul. Ibland blir det över några kr som oftast står och tuggar på något sparkonto i Norge.

Edit:
Sedan så kan man fokusera på att öka inkomsterna eller snåla mer och som yttersta punkt kan man kombinera bägge.
Personligen så gillar jag inte instramningar av min budget. Så jag får investera bättre och jobba mer.
Men det där kanske lite överskattade Coinbase jo ja var där innan hypen…
Idag en medioker mer svajig börs.
Men det är ju ja det.
Skitsamma ja överlever.
Gillar själv att resa långt bekvämt eftersom jag inte är någon huvudfoting.
Annars
Njuter gör jag till fullo. Inga begränsningar på varesig storhandling eller besöka folk ute i skogen eller dra till grannkommunen.

Nu tycker jag att mitt liv verkar bestå av att vara låst mellan allt för mycket jobb, men det kretsar åtminstone i mindre utflykter som gör att Stockholms tunnelbanesystem och min cykel inte räcker till.
Har jag bara hemmet och jobbet så hade jag inte ens brytt mig om cykel. Jag hade tagit taxi
mycket jobb den vanliga tröttsamma förklaringen till ens liv.
Men fortsätt njut.

Tillbaka
Topp