Om ni vill bli rika

Bitcoin köper man ju inte på bank normalt sett.
Man har väl pengarna på en bank, kanske behöver vara vardag för vissa transaktioner.
Du kan tex inte göra överföringar från valutakontot utanför banktid.
Och här nere så är bankerna kopplade till ena bitcoin sidan så går med direkttransfer.
Som sagt du kan t.om ta ut på ATM här nere från den bitcoinsidan.

Senast redigerad av en moderator:
Kollar på XE nu.
Gått upp 30.000 baht nästan bara idag

Nä det blir ingen bitcoin.

Det går alldeles för snabbt upp nu 2017 har ju varit nästan rakt upp och sista tiden spikrakt upp.

Känns oroligt när det går så snabbt hade varit annan sak om det varit början på nåt.

Kollar på XE nu.
Gått upp 30.000 baht nästan bara idag

Nä det blir ingen bitcoin.

Det går alldeles för snabbt upp nu 2017 har ju varit nästan rakt upp och sista tiden spikrakt upp.

Känns oroligt när det går så snabbt hade varit annan sak om det varit början på nåt.
Ja @Jonas du har huvudet på skaft. Du kommer nu att vara rik "some day" som du analyser sakerna bra gjort börshaj;):cool:

Heh, tur för Bitcion att valutan inte har ett land. Det hade annars varit ett säkert mål för US of A i den nu lite dämpade krigshärden i världen.
Gud nåde den som vågar trotsa Us dollarn. Sadam började handla oljan i Euro o vi såg hur det gick med honom;)

Ja det är säker många som har blivit rika på Bitcoin:(

Nu får man väl glädjas att någon har tjänat pengar på Bitcoin.
Det är ju inte direkt så att man själv förlorar bara för att någon annan tjänar stålar.

Visst, med facit i hand så hade jag kunnat vara miljardär, bara på bitcoin. Men då det inte riktigt har passat mig med sådant så har det uteblivit.
Man hade kunnat gå lite lätt in med 50k Sek eller något, men nä.

Tycker bättre om stadig intäkt och avkastningar.

Nu får man väl glädjas att någon har tjänat pengar på Bitcoin.
Det är ju inte direkt så att man själv förlorar bara för att någon annan tjänar stålar.

Visst, med facit i hand så hade jag kunnat vara miljardär, bara på bitcoin. Men då det inte riktigt har passat mig med sådant så har det uteblivit.
Man hade kunnat gå lite lätt in med 50k Sek eller något, men nä.

Tycker bättre om stadig intäkt och avkastningar.
Ju det är sant med stadigt intäkt o avkastingar men det kliar lite i fingrana att titta på den:rolleyes:

Var positiva bostadsrapporter ifrån Thailand förra veckan stabila prisuppgångar som fick aktier av bolag riktade på condominium i rätt områden att hoppa en bit, den jag har gick upp 11.5% förra veckan.

Man ser en återhämtning i priserna.

Based on the price levels as of the first quarter of 2015, the index in the third quarter of 2017 was 199. The index rose by 5% from the second quarter of this year, 13% from the same period last year and 53% from two years ago.

"The growth that continued from early this year reflected positive signs for the property market, which is recovering from the economic slowdown and sluggish purchasing power among middle-to lower-end segments caused by rising household debt," she said.

Funderar på varför folk är så ljuskygga i var dom placerar sina pengar.

Om jag köper en aktie så är ju min förhoppning att den aktien går upp.
För att den skall gå upp måste det ju finnas köpare.

Förstår till fullo att man inte vill rekomendera något, jag skulle aldrig rekomendera någon att investera och ta det på mitt samvete.

Men att inte diskutera det man själv ser som intressant förundrar mig.
Själva målet med investeringen är ju att hitta något som andra är intresserade av och skall gå upp.

Lite som att öppna en butik men dra för gardinerna för vi vill inte visa att vi säljer något här inne ;)

Exempel en kollega hon har genom bankens rekomendation investerat i fonder i 4 år hon har tjänat 0 kronor på det.
Hon har inte tänkt på det utan bara låtit banken sköta det.
Prata vi sist ja var ombord om investeringar och det kom fram.
Men herregud vi har haft en av dom största uppgångarna och bankens investeringar har gett dig 0.

Hon visste inte ens att det vart uppgång, hon har låtit banken sköta det och antagit dom gjort sitt bästa.

Exempel en kollega hon har genom bankens rekomendation investerat i fonder i 4 år hon har tjänat 0 kronor på det.
Hon har inte tänkt på det utan bara låtit banken sköta det.
Prata vi sist ja var ombord om investeringar och det kom fram.
Men herregud vi har haft en av dom största uppgångarna och bankens investeringar har gett dig 0.

Hon visste inte ens att det vart uppgång, hon har låtit banken sköta det och antagit dom gjort sitt bästa.
Hade dom på banken varit duktiga placerare så hade dom inte jobbat på bank...

Tillbaka
Topp