Översättning

Fast chan låter rätt ändå, lite som hen på svenska.
Chan är helt rätt.;):D
Alltså en liten förklaring. Di chan är ett formell benämning av kvinna.
Ta ett litet klipp som förklarar att chan kan och är helt ok att använda.

chan is a more informal way for men or women to refer to themselves. It is fine to use this word in informal conversation with friends. In more formal situations or with strangers you should use 'pom' or 'di-chan'.

Jag tycker att en del här är elaka mot mig och får mig att tveka över ärligheten hos min älskade. Jag har sett en bild på den döda buffeln, det är synd om henne. Så snart det är möjligt ska jag skicka pengar till biljett och ordna med visum åt henne.

Jag tycker att en del här är elaka mot mig och får mig att tveka över ärligheten hos min älskade. Jag har sett en bild på den döda buffeln, det är synd om henne. Så snart det är möjligt ska jag skicka pengar till biljett och ordna med visum åt henne.

Good heart har du!
Det gillar thaidamerna, lättare att lura blåögda tvåveckorsturister då.

Kör på! Är du lycklig så är det bara köra men bli inte arg eller bitter när Noi inte kommer med planet utan är tillbaka på silverstolpen om några månader när barerna öppnar och det är business as usual...

Kon skall mjölkas så länge det går... :love_transparent:

Hej Bertil!Bry dig inte om dom elaka.
Många här på T.S vill inte prata om hur många bufflar dom betalat för.
Följ ditt hjärta o lycka till!

Hej Bertil!Bry dig inte om dom elaka.
Många här på T.S vill inte prata om hur många bufflar dom betalat för.
Följ ditt hjärta o lycka till!

Inga buffelköp här men ankor:laugh_transparent:.

Det var runt 1996-97 när frugan, jag och några kompisar besokte fruns hemby forsta gången

Frugans storasyster hade i stort sätt ingenting så jag kom på att vi köper ankor till systern så har hon lite att pyssla med, sagt och gjort vi åkte och kopte 10 ankor, 2 hanar och 8 honor,
När vi efter några dagar skulle lämna byn så sa jag till frugan, att säg nu till systern att inte slå ihjäl ankorna direkt när vi går till busshållplatsen utan låt dem föröka sig, ät de äldsta ankorna först och sälj några.

Och jag kan lova att hon lyssnade mycket noga på sin lillasyster vilken hon har slutat med nu nästan 25 år senare.
När vi kom tillbaka till byn cirka 1 år senare så gick det väl 25-30 ankor och vankade, och det ruvades på 10-15 ägg, alltså så hade systern inte vågat att äta eller sälja en endaste anka berättade frugan, för jag kanske skulle bli forbannad.

Då forklarade frugan lite bättre hur jag menade med att det skulle bli en rundgång så att säga med ankuppfodningen.
Efter ytterligare cirka 1 år när vi var tillbaka i byn fanns inte en jävla anka kvar, då gav jag upp.

Det kommer nog fler berättelser om svägerskan som jag numera inte håller så högt.

Hej svejs
Tack vare @Krille här på TS har jag kommit på knepet att få ihop pengar till tjejen utan att ha behöva ta utav mina egna sparpengar. Denna veckan har jag stigit upp med solen och lagt mej när den går ner, jag har tagit flakmoppen och åkt ut till skogen för att plocka bär och svamp. Kantarellerna har jag sålt för 200kr/kilot och blåbär/lingon sålde jag för 30kr/kilot orensade. Jag kommer göra detta nästa vecka också, sen ska väl tjejen kunna köpa en ny buffel och få mat på bordet eller golvmattan om hon vill det.

Hej svejs
Tack vare @Krille här på TS har jag kommit på knepet att få ihop pengar till tjejen utan att ha behöva ta utav mina egna sparpengar. Denna veckan har jag stigit upp med solen och lagt mej när den går ner, jag har tagit flakmoppen och åkt ut till skogen för att plocka bär och svamp. Kantarellerna har jag sålt för 200kr/kilot och blåbär/lingon sålde jag för 30kr/kilot orensade. Jag kommer göra detta nästa vecka också, sen ska väl tjejen kunna köpa en ny buffel och få mat på bordet eller golvmattan om hon vill det.
Bra där @BERTIL Hoppas din käresta mår bra. Och när detta viruset passerat kanske hon kommer hit och plockar ihop en egen förmögenhet. :thumbsup: Skogarna är ju fulla av pengar, så jag förstår @PanPan som ville köpa sig ett torp, smart tänkt:thumbsup:

Hej svejs

Största trollet på TS ?

Hej svejs
Enligt exet så är priset på en buffel nu 12.000 till 18.000thb.
Det bör du utan tvekan dra ihop i skogen... :p

Bra där @BERTIL Hoppas din käresta mår bra. Och när detta viruset passerat kanske hon kommer hit och plockar ihop en egen förmögenhet. :thumbsup: Skogarna är ju fulla av pengar, så jag förstår @PanPan som ville köpa sig ett torp, smart tänkt:thumbsup:
Det gör ju inte jag riktigt måste jag säga, med tanke på vad han tidigare skrivit om Sverige, och speciellt om mig när jag flyttade tillbaks från Thailand , men ingen är ju sämre än att man inte kan ändra sig, flyttar han hit nu så kanske jag flyttar till Thailand då. Lol

Det gör ju inte jag riktigt måste jag säga, med tanke på vad han tidigare skrivit om Sverige, och speciellt om mig när jag flyttade tillbaks från Thailand , men ingen är ju sämre än att man inte kan ändra sig, flyttar han hit nu så kanske jag flyttar till Thailand då. Lol
Ja du gör ju som du vill. Och vill du fly från någon eller något så är det ju bara du som bestämmer. Han bor sedan en tid här i Sverige, men det kanske du bommat. Så Phonta, bara boka :D Han har frågat mig om lite hjälp, och jag är en snäll man som hjälpt till lite.

Ja du gör ju som du vill. Och vill du fly från någon eller något så är det ju bara du som bestämmer. Han bor sedan en tid här i Sverige, men det kanske du bommat. Så Phonta, bara boka :D Han har frågat mig om lite hjälp, och jag är en snäll man som hjälpt till lite.
Ingen fara , det vet jag redan att han e här, men det var mer en raktion, men alla kan ändra sig, jag tycker Sverige blir värre och värre så för mig skulle det passa, men frugan vill inte tror jag, samtidigt är jag djäkligt osäker på Thaimyndigheterna, här har de svårt att slänga ut mig från landet, men i Thailand kan vad som helst hända

Ingen fara , det vet jag redan att han e här, men det var mer en raktion, men alla kan ändra sig, jag tycker Sverige blir värre och värre så för mig skulle det passa, men frugan vill inte tror jag, samtidigt är jag djäkligt osäker på Thaimyndigheterna, här har de svårt att slänga ut mig från landet, men i Thailand kan vad som helst hända
Exakt. Samma känsla här. Nästa år tror jag ska bjuda in några familjemedlemmar hit på turistvisum. De kommer säkert bli rika på både det ena och det andra.Så att Sverige blir sämre håller jag inte med om. Möjligtvis om det blir en sen frost som gör skörden sämre.

Enligt exet så är priset på en buffel nu 12.000 till 18.000thb.
Det bör du utan tvekan dra ihop i skogen... :p
Tack för det, då vet jag att tjejen inte ljuger för mej.
Det betyder att buffeln ligger på ca 4000 svenska kronor.
40 kg bär om dagen i 7 dagar blir ca 8000kr/veckan och sen en 3 kg kantareller på det om dagen blir tillsammans 8800kr/veckan.
Gör jag samma motionspass nästa vecka också så har jag fått frisk luft och ca 16000kr. Då borde det räcka till buffel och mat, två veckor till så kan jag köpa en biljett till henne och som bonus jag har inte behövt nalla från mitt konto.
Sverige är fantastiskt.

Tack för det, då vet jag att tjejen inte ljuger för mej.
Det betyder att buffeln ligger på ca 4000 svenska kronor.
40 kg bär om dagen i 7 dagar blir ca 8000kr/veckan och sen en 3 kg kantareller på det om dagen blir tillsammans 8800kr/veckan.
Gör jag samma motionspass nästa vecka också så har jag fått frisk luft och ca 16000kr. Då borde det räcka till buffel och mat, två veckor till så kan jag köpa en biljett till henne och som bonus jag har inte behövt nalla från mitt konto.
Sverige är fantastiskt.
Jag räknade lite eller mycket fel på kantarellerna 200kr/kilot.
3kilogånger 3 blir 600kr. Sen gånger 7 dagar blir 4200kr på en vecka.

Yippi snart kommer det en tjej till mej. Upptarering kommer

Exakt. Samma känsla här. Nästa år tror jag ska bjuda in några familjemedlemmar hit på turistvisum. De kommer säkert bli rika på både det ena och det andra.Så att Sverige blir sämre håller jag inte med om. Möjligtvis om det blir en sen frost som gör skörden sämre.
Hmmm , no komments, men kan väl säga att man ser det man vill se, resten kan man negligera, tills sanningar kommer för nära i ens liv

Liknande trådar

J
Svar
0
Visningar
1 K
junjosa
J
A
Svar
9
Visningar