Pappa + 2 tonårssöner var ska vi bo och vad ska vi göra

Det är ju mindre än 10 min promenad mellan hotellet jag valt och tonsak så därför tyckte jag det verkade vettigt med tanke på att standarden verkar bra och det kostar nästan 1/2 så mycket som Tonsak. Var hittar du någon som klagat på läget? "The hotel is located right next to the beach." "about 5 mins walk to the main resort area" och "Excellent location in the middle of Sai Kaew beach" är några omdömen på tripadvisor?
Är det skit så får vi väl byta, inte värre än så. Tyckte det var kul urflippad design på rummen.
Dom kommentarena jag fick upp när jag kollade på hotellet på google map så stod det att det låg lite offside.
Visar ju på kartan att det inte ligger vid stranden?
Ja du kanske får dig en överaskning när du kommer till Koh Samet ;) 5555 10 minuter prommenad åt det hållet på kvällen efter det mörknat ;) solen går ner klockan 18:00, åt det hållet är det mest djungel längs vägen, det är bort ifrån sammhället.
Nu har dom ju fixat vägarna, inga lervägar längre, kanske satt upp belysning jag var inte åt det hållet sist ;)
Så det kanske är prommenadvänligt nu, var inte så prommenadvänligt för några år sen åt det hållet kvällstid.
Vilket som det låg ju nära stranden så komma ner till den kommer ju inte vara några problem.
Är väl kvällarna kanske det kan bli problem att ta sig någonstans, dagtid är det inga problem att ta sig runt ön.

Vi har ju olika preferenser vad som är bra och dåligt, bara för att jag tycker ett hotell eller resort är ok betyder inte att andra behöver tycka så, men som du skrav tidigare är det inte bra kan man alltid flytta på sig, borde inte vara svårt att få tag på boende är väl ingen högsäsong nu
Hur som lycka till och njut av vistelsen:)

Vi har ju olika preferenser vad som är bra och dåligt, bara för att jag tycker ett hotell eller resort är ok betyder inte att andra behöver tycka så, men som du skrav tidigare är det inte bra kan man alltid flytta på sig, borde inte vara svårt att få tag på boende är väl ingen högsäsong nu
Hur som lycka till och njut av vistelsen:)

Jag skrev inte att jag tyckte hotellet verkar dåligt, är säkert helt ok hotell.
Jag utgick ifrån vad han har skrivit i sitt inledande innlägg vad dom var ute efter och vad dom absolut inte ville ha.
Dom ville ju absolut inte ha något lugnt ställe och då tänkte jag att det blir kanske lite off för dom.
Har inget att göra med vad jag gillar.

Jag skrev inte att jag tyckte hotellet verkar dåligt, är säkert helt ok hotell.
Jag utgick ifrån vad han har skrivit i sitt inledande innlägg vad dom var ute efter och vad dom absolut inte ville ha.
Dom ville ju absolut inte ha något lugnt ställe och då tänkte jag att det blir kanske lite off för dom.
Har inget att göra med vad jag gillar.
Hade väl inte dina inlägg i åtanke när jag skrev;)utan det va helt av egen känsla, är övertygad att du har koll på ön så mycket som du häckat där;)

Jag är jättetacksam för dina svar Jonas eftersom då fick jag reda på vart på ön det händer saker. Annars hade jag kanske råkat ta något hotell på fel sida av ön där det hade varit super tråkigt. Sen har jag bara justerat tipset så att det blev mer i linje med mina preferenser. Dessa preferenser är inte helt enkla att förklara och dessutom ändras de med tiden :). Nu vart det detta hotell och det är redan betalt så jag kommer att spendera minst en natt där så en recension kommer på läge/rum/strand/insektskoncentration/etc. Däremot har jag börjat nojja lite för flygresan. Flyger med Qatar, mellanlandning i Doha. Det verkar inte som att konflikten där håller på att lugna ned sig direkt....

Hur vanligt är det att thai familjer har med sig ungar sent på kvällen i Pattaya? Tänkte mig att sitta och glo på folk och dricka någon drink/öl tillsammans med sönerna (de får dricka alkoholfritt förstås).
Mina ungar är dessutom halv indiska eftersom deras mamma är adopterad därifrån, jag har fått för mig att thai är lite rasistiska mot indier. Stämmer det?

Hur vanligt är det att thai familjer har med sig ungar sent på kvällen i Pattaya? Tänkte mig att sitta och glo på folk och dricka någon drink/öl tillsammans med sönerna (de får dricka alkoholfritt förstås).
Mina ungar är dessutom halv indiska eftersom deras mamma är adopterad därifrån, jag har fått för mig att thai är lite rasistiska mot indier. Stämmer det?
Du kommer nog knappt se någon Thai familj sitta och dricka med familjen på kvällen i den delen av Pattaya.
Nu är det ju lågsäsong men annars är det nog mer utlänningar än Thai nere vid Beach road förutom vid stora tillställningar ;)
Får nog gå på restaurang eller något för barerna är inte alltid så barnvänliga eller någon marknad, marknaden uppe på Pratumnak soi 6 är fint att sitta på kvällen och ta en öl, kolla på folk, äta lite, men det är ju avsides och taxiresa från där ni skall bo.
Hard rock cafe ligger jämter erat hotell, kan ni sitta på uteserveringen och ta en öl och kolla på folk som går förbi ;)

Men Pattaya är annars inte direkt barnvänligt sent på kvällen, mera bar-vänligt ;)

Gå upp och sätt er på 37 våningen takterassen på Hilton med ustsikt mot havet, där är barnvänligt.

Dessa tips borde jag haft när jag å frugan va i Pattaya för 2 år sedan, då hade vi ändå inga barn med oss ens;)
Vart inga ställen vi hamnade på som jag ens skulle uppskatta med grabbklubben;)hade bokat 4 nätter åkte därifrån efter 1 natt:rolleyes:okunnig som jag va prickade jag dom värsta gatorna eller för vissa dom bästa gatorna:D:D;)

Lysande! Nu är ju bägge grabbarna i tonåren och är rätt storväxta så de ser äldre ut och jag skulle inte känna mig bekväm med att någon barflicka skulle ge dem oanständiga förslag. Men då testar vi med hardrock och hilton samt tar taxi till den där marknaden. Det verkar kul! Bara en vecka kvar nu, ska bli omåttligt kul! :)

Viktiga är att Thai chauffören förstår att det är Pratumnak soi 6 så ni inte hamnar på beach road soi 6 55555 ;) , sen kan ni ta en prommenad till Pratumnak Soi 5 en lugn trevlig gata med flera små restauranger på vägen ned mot stranden i Pratumnak.
Pratumnak är den lilla bergskullen som Pattaya skylten som lyser upp på kvällen står på mellan Pattaya och Jomtien.

Fast tvärtom är bättre, ta en Taxi till soi 5 på eftermiddagen ta en prommenad längs strandprommenaden (den här är det ingen trafik längs med), ta någon öl där, middag på soi 5 sen när det mörknar upp till marknaden soi 6 för det är en kvällsmarknad.

Är ju lågsäsong så allt kanske inte är öppet som vanligt, var väldigt lite turister nu, jag har aldrig sett så lite trafik som sist var riktigt skönt att cruisa runt ;)

Badlandet Ramayana är ett måste också, det kommer dom nog gilla jag, frugan och sonen var där med Långeman och hans son för några veckor sen till och med jag blev som barn på nytt ;)
Ungarna sprang mellan vattenrutschkanorna i 6 timmar.

Ramayana är mycket bättre än cartoon networks badland så välj Ramayana.

Ja får se kanske ni har åkt vidare innan jag är hemma, jag landar någon gång i mitten-slutet av nästa vecka förhoppningsvis Onsdag.

Ni skulle väl åka ATV också http://www.atvtourspattaya.com/ ni får räkna med en heldag på dessa utflykter både Ramayana och ATV för inga av dom ligger ju inne i Stan utan i utkanten.
ATV turen är på ca. 2 timmar ATV körning ute bland fält och skog och var rätt kul.

Tar ni en taxi så brukar det finnas broschyrer i taxin på olika ställen att besöka.

Vad är det vettigaste sättet att ta sig från Suvamabhumi flygplats till hotell Twin Palms i Pattaya en tisdag kl 13?

Vad är det vettigaste sättet att ta sig från Suvamabhumi flygplats till hotell Twin Palms i Pattaya en tisdag kl 13?
Taxi är alltid det bästa sättet, här är taxifirman jag använder: pattayataxi247@gmail.com

Hon heter Nat som har den, hon kan ordna taxi och färja för dig med till Koh Sameth också sen när du skall vidare från Pattaya om du inte vart där innan och är osäker.

Hon är en bra tjej, vi var på Koh Samet en tur ihop (fast vi höll det på kompisnivå) en gång innan jag och frugan blev ett par.

1200 baht betalar jag för en av hennes taxi Suvarnhabhumi-Pattaya.

Perfekt! Då mailar jag henne vårt namn, flightnummer och ankomsttid och skriver att jag fick rekommendation från Jonas i Pattaya :thumbsup:

Sådär Ja! Då är jag äntligen i Pattaya. Efter över 1 dygns resande eftersom flyget vart försenat från Arlanda så vi missade anslutningen i Qatar och blev sittande där 6 timmar extra :(
Twin palm verkar vara ett helt ok hotell och Nat fixade fram en bil trots förseningen.
Var ut och åt en bit på en italiensk restaurang i närheten eftersom jag inte orkade forska fram något bättre efter resan. Sen försökte vi komma in på Hard rock hotell för att ta något att dricka men misslyckades. Får kolla upp det bättre imorgon. Nu sova!

Tillbaka
Topp