Fiskarn
Forumveteran
Tack för ett ovanlöigt svar , dvs korrekt och utan omskrivningarJa, kostnadsfritt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Tack för ett ovanlöigt svar , dvs korrekt och utan omskrivningarJa, kostnadsfritt.
Är du säker på att du fick passet levererat hem? Alla andra säger att dom måste åka till ambassaden och hämta det personligen.Jag skaffade nytt för några månader sen. Bokade tid på ambassaden, åkte dit och hade passet med mig så hade jag ett nytt pass levererat hem efter ett par veckor. Krångligt ? Inte för mig i alla fall.
Nix, jag fick hämta ut det på konsulatet här i Pattaya. Det var frugan som fick sitt pass med nytt visum levererat till dörren.Är du säker på att du fick passet levererat hem? Alla andra säger att dom måste åka till ambassaden och hämta det personligen.
Vem fan åker till BKK på en semester?Då kombinerar man allt med en semester.
Varför inte? Finns ju massor att se runt Bangkok.Vem fan åker till BKK på en semester?
Förmodligen, men bara för dem som gillar storstäder eller gillar att sitta i bilköer. Inget jag kallar för semester.Varför inte? Finns ju massor att se runt Bangkok.
Skytrain, kanaltaxi, sen finns massor att uppleva och se, brukar bo med när connection till sky train så slipper biltrafik.Förmodligen, men bara för dem som gillar storstäder eller gillar att sitta i bilköer. Inget jag kallar för semester.
Jag förtår, men nu handlade detta om att byta ut passet viket jag tycker är ett kraftigt stressmoment.Skytrain, kanaltaxi, sen finns massor att uppleva och se, brukar bo med när connection till sky train så slipper biltrafik.
Nu tänkte jag inte på turister, utan bofasta i Thailand som måste byta ut sitt pss i BKK. Det är lite krångligt numera tack vare att man måste boka tid för ett besök.Varför inte? Finns ju massor att se runt Bangkok.
Vem fan åker till BKK på en semester?
Jag förtår, men nu handlade detta om att byta ut passet viket jag tycker är ett kraftigt stressmoment.
För att du gör det till ett stressmoment. istället för flyga ner och hem samma dag, flyg ner dagen innan, bo på The Landmark som ligger vägg i vägg med ambassaden, gå ut och ta en middag, ta en kvällstur på floden.Jag förtår, men nu handlade detta om att byta ut passet viket jag tycker är ett kraftigt stressmoment.
Boka tid är naturligtvis inget problem, men att få en tid som passar med hemresan kan vara ett stressmoment. Ang. 7/11 så besöker jag bara stället för att betala räkningar, ingen tidsbeställning och ingen planering på hemresan (5 minuter med moppen).Ja, det kan ju vara ett stressmoment bara att besöka 7eleven också, för vissa nervöslagda människor.
Du får nog jobba lite med dig själv så ska du se att det inte blir sådant våldsamt stressmoment att boka tid. Kanske du kan få en vän att göra det åt dig.
Om du ska ha dig ett pass i Sverige så lär du även då få boka en tid för pass. Kanske en tidsvisningen hos polisen inte är ett lika grovt stressmoment, vad vet jag.
Boka tid är naturligtvis inget problem, men att få en tid som passar med hemresan kan vara ett stressmoment. Ang. 7/11 så besöker jag bara stället för att betala räkningar, ingen tidsbeställning och ingen planering på hemresan (5 minuter med moppen).
Åk till hemlandet och byt passNu tänkte jag inte på turister, utan bofasta i Thailand som måste byta ut sitt pss i BKK. Det är lite krångligt numera tack vare att man måste boka tid för ett besök.
Åk till hemlandet och byt pass
För att inte tala om att tvingas bo på en parkbänk under väntetiden på passet.Det är ju ett stressmoment då man även måste boka tid på polisstationen.