Passar Passet el. Pehvöver Passet Pytas till Nytt..

Jag skaffade nytt för några månader sen. Bokade tid på ambassaden, åkte dit och hade passet med mig så hade jag ett nytt pass levererat hem efter ett par veckor. Krångligt ? Inte för mig i alla fall.
Är du säker på att du fick passet levererat hem? Alla andra säger att dom måste åka till ambassaden och hämta det personligen.

Jag förtår, men nu handlade detta om att byta ut passet viket jag tycker är ett kraftigt stressmoment.

Ja, det kan ju vara ett stressmoment bara att besöka 7eleven också, för vissa nervöslagda människor.
Du får nog jobba lite med dig själv så ska du se att det inte blir sådant våldsamt stressmoment att boka tid. Kanske du kan få en vän att göra det åt dig.
Om du ska ha dig ett pass i Sverige så lär du även då få boka en tid för pass. Kanske en tidsvisningen hos polisen inte är ett lika grovt stressmoment, vad vet jag.

Jag förtår, men nu handlade detta om att byta ut passet viket jag tycker är ett kraftigt stressmoment.
För att du gör det till ett stressmoment. istället för flyga ner och hem samma dag, flyg ner dagen innan, bo på The Landmark som ligger vägg i vägg med ambassaden, gå ut och ta en middag, ta en kvällstur på floden.
Sen på morgonen tar du den korta promenaden till ambassaden lämnar in passansökan i lugn och ro, går tillbaks till hotellet, checkar ut, tar en lunch och sen skytrain till suvvan och flyg hem.
Det billigare flyget från Don Muang äts väl upp av taxiresan, från suvvan kan du ta sky train hela vägen till ambassaden, bara nåt byte.
Du har väl inget du behöver stressa hem till.
Är ju inte precis så du måste dit varje år och man vet aldrig hur många gånger till det blir.

Ja, det kan ju vara ett stressmoment bara att besöka 7eleven också, för vissa nervöslagda människor.
Du får nog jobba lite med dig själv så ska du se att det inte blir sådant våldsamt stressmoment att boka tid. Kanske du kan få en vän att göra det åt dig.
Om du ska ha dig ett pass i Sverige så lär du även då få boka en tid för pass. Kanske en tidsvisningen hos polisen inte är ett lika grovt stressmoment, vad vet jag.
Boka tid är naturligtvis inget problem, men att få en tid som passar med hemresan kan vara ett stressmoment. Ang. 7/11 så besöker jag bara stället för att betala räkningar, ingen tidsbeställning och ingen planering på hemresan (5 minuter med moppen).

Boka tid är naturligtvis inget problem, men att få en tid som passar med hemresan kan vara ett stressmoment. Ang. 7/11 så besöker jag bara stället för att betala räkningar, ingen tidsbeställning och ingen planering på hemresan (5 minuter med moppen).

Man kan helt enkelt bara ta en natt i Bangkok, eller helst fler.

Tillbaka
Topp