Ta hand om passet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
OM man gillar dessa tiggare i Stockholm så kanske man skall ta hem några och föda dem ordentligt , håll bara i släktsilvret ... ::)

Tjyvar och bedragare är dessa , inte alls synd om dem , och har de ekonomi till att ta sig från Rumänien till olika länder runt Europa så har de fn råd att äta och klä sig oclså...

Så "Kyckling" varför inte låna ut gästrummet åt en eller ett par stycken , återkom sen så får vi se om du har samma åsikt efter en vecka ...

Och har man råd att köpa sig en biljett från Sverige till Thailand så kan man gott försörja sig själv och inte sitta på beach road och tigga.

Jag har aldrig sagt att jag gillar tiggeriet.

Bra ,då är vi överens , nu tror jag attt en del av de som sitter där och tigger tillhör de idioter som litar blint på Thakvinnor som säger "I love you hansem man " ;D

Riktiga "Puckon" mao. Köpa hus i en Thaidams namn och sen säga att ,"jag har hus i Thailand jag , hur djävl. dum får man vara ," jovisst de får bo där ett tag till kärringen hittar nån som har stinnare plånbok och kastar ut farang som tror han äger ett hus i Thailand , PUCKON är dem som sen super upp det sista i förtvivlan över den förlorade kärleken , sitter sen och tigger på Beachen ::)

jag vet flera här som byggt ett eller fler hus åt Thakärleken samt sen blivit fetblåsta , det kan hända nästan vem som helst (dock inte mig) , men att man sen gör det en gång till samt även i en del fall en tredje gång , bör föranleda ett läkarbesök med åtföljande datortomografi ...av delen som normalt sitter mellan axlarna . ;D ;D ;D ;D ;D..

NU blev denna text rosa som vanligt , så det var väl ett känsligt inlägg ::)

"Phonta " sa:
Bra ,då är vi överens , nu tror jag attt en del av de som sitter där och tigger tillhör de idioter som litar blint på Thakvinnor som säger "I love you hansem man " ;D

Riktiga "Puckon" mao. Köpa hus i en Thaidams namn och sen säga att ,"jag har hus i Thailand jag , hur djävl. dum får man vara ," jovisst de får bo där ett tag till kärringen hittar nån som har stinnare plånbok och kastar ut farang som tror han äger ett hus i Thailand , PUCKON är dem som sen super upp det sista i förtvivlan över den förlorade kärleken , sitter sen och tigger på Beachen ::)

jag vet flera här som byggt ett eller fler hus åt Thakärleken samt sen blivit fetblåsta , det kan hända nästan vem som helst (dock inte mig) , men att man sen gör det en gång till samt även i en del fall en tredje gång , bör föranleda ett läkarbesök med åtföljande datortomografi ...av delen som normalt sitter mellan axlarna . ;D ;D ;D ;D ;D..

Ja kan man väl inte dra alla över en kam. Alla som bygger hus i sin dams namn är väl inga puckon? Jag kommer göra det igen...
Mitt hus i Sverige stod (och står fortfarande) på mig, huset i Thailand på henne. Men om du menar att om man gör sig av med allt man har, dvs låta sig barskrapas och bli direkt beroende av sin partner så är det ju inte helt lyckat.

Måste nog hålla med om att det inte är särskilt smart att köpa hus i sin tjejs namn, alla här vet nog hur snabbt en kärleksfull relation kan svänga. Det finns ju andra sätt så varför gör man det? Vill man ge tjejen huset vid en separation kan man ju göra det frivilligt men varför låta sig bli tvingad till det?

Vad fan har det här med passet att göra. Alla trådar likadant. Varför inte ändra reglerna och låta allt vara fritt???????????

"hillmer " sa:
Vad fan har det här med passet att göra. Alla trådar likadant. Varför inte ändra reglerna och låta allt vara fritt???????????

Lite rätt har du där men att kasta sten i glashus är dumt en lördagskväll kolla dina egna inlägg och se hur många inlägg du har gjort som stämmer med trådstarten.
Hopp hopp

Har väl varit i så fall att jag svarat på det jag har sagt tidigare. Jag går i alla fall inte in i varenda tråd och pratar om sådant som inte hör hit. Den här tråden handlar om pass och inget annat Men verkar som det är en enda stor lekstuga det här så och jag kan nog vara likadan

"hillmer " sa:
Har väl varit i så fall att jag svarat på det jag har sagt tidigare. Jag går i alla fall inte in i varenda tråd och pratar om sådant som inte hör hit. Den här tråden handlar om pass och inget annat Men verkar som det är en enda stor lekstuga det här så och jag kan nog vara likadan
Har du nåt mer att tillföra i ämnet pass så gör det.
Glöm inte räcka upp handen.

Barnrumpor. Tur att ni har den här sandlådan att leka i. Sen förstår jag inte varför det ska vara vissa som ska tydligen sköta det har och ta bort det som inte hör hit men sen ger fan i det . Vad är då meningen med regler. Vill man prata skit om allt så öppna en tråd om det som Jonas har gjort

"hillmer " sa:
Barnrumpor. Tur att ni har den här sandlådan att leka i. Sen förstår jag inte varför det ska vara vissa som ska tydligen sköta det har och ta bort det som inte hör hit men sen ger fan i det . Vad är då meningen med regler. Vill man prata skit om allt så öppna en tråd om det som Jonas har gjort

Om man läser samtliga inlägg så kan dom flesta relateras till ämnet. Ett fåtal är kanske totalt OT. Att det finns faranger som är på dekis på turistorterna mm är väl den direkta orsaken till att man vidtar dessa åtgärder.

Blir tråkigt nær varje tråd skall handla om invandrare och tiggare ær ju trots allt ett Thailand forum.

"Kycklingen " sa:
Tycker du det är okey att det finns utländska hemlösa, luffare och uteliggare i Thailand?
Anmäl dom så Thailand blir av med dom.
(Du glömde skriva ordet "äcklig" som du kallar dom som tigger här)

Det hade du väl gjort om du hade kunnat här i Sverige.
Röstade nej till EU, fick detta runt mitt köpcentrum, - oavsett vad jag personligen tänker om dessa "tattare" är det fel att de i stort antal kan komma hit och inte bidra med något annat än att tigga.
Vi får se vad som händer i framtiden, - om Sverige ska fortsätta att vara jordens främsta sk-tmagnet eller om vi ändrar kurs.
När man ser problemet i princip utanför sin ytterdörr det är då detta blir på riktigt och man tar ställning. Hur stort detta problem blir i framtiden återstår att se, det är upp till befolkningen i Sverige och det finns ett stort stöd för tiggarna så antalet kommer troligen att växa. Får de Socialhjälp lär deras kusiner m.fl. snabbt ta sig hit. Gissningsvis delas socialhjälp ut till 90% icke-"svenskar" idag och den siffran kommer då att öka.
Att jämföra dessa tattare med de hemlösa i Thailand går inte, de har inte någonting gemensamt!

"Berralund " sa:
Om man läser samtliga inlägg så kan dom flesta relateras till ämnet. Ett fåtal är kanske totalt OT. Att det finns faranger som är på dekis på turistorterna mm är väl den direkta orsaken till att man vidtar dessa åtgärder.
Men varför inte ta bort Ot då så kan vem som helst prata om vad som helst för det är ju det som händer i varenda tråd.

"hillmer " sa:
Men varför inte ta bort Ot då så kan vem som helst prata om vad som helst för det är ju det som händer i varenda tråd.
Du har svaret på frågan om passet i tråden om du letar litet! ;)

"hillmer " sa:
Vem bryr sig om lite ot i en tråd där ämnet är avhandlat för länge sen?
Snacka om barnrumpa..

Starta en blogg så får du som du vill

"Phonta " sa:

Instämmer till fullo, filmen om Ted och Tip, " my thai bride scam" är ett bra exempel på en sådan historia. Finns ingen orsak att köpa hus, moppe, bil osv. i sin frus namn.Inte heller att låta sin fru ha full kontroll över bankkomatkort, bankkonton, - lika dumt det.

Så länge man inte skriver spaltmeter med "sandlådekrig" så kan lite OT vara en extra krydda. Kanske om man läser det så kan man snappa upp lite mer kunskap... ::)

Helt korrekt men jag läste fråm Immigr. att Thai KK gäller .. Men nu tydligen ändrat .Skall man släpa runt på passet i original , nej Tack !!!

Kommer att ha mitt Thai KK samt kopia på pass med senaste MIGstämplar samt 2000 thbt med mig , fn så mycket enklare att pröjsa detta i böter än att fixa pass samt alla nya stämplar och annat när man losar passet ... Inte en chans att jag går runt med detta NEJ NEJ och åter NEJ , fy fn så idiotiskt :mad:
Är det här fortfarande aktuellt? Springer polisen runt och trakasserar turister nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp