Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra fråga som jag också funderar på. Är det hamstring som skapat mesta delen av bristen?Om ingen skulle hamstra hade det varit problem då?
Kommer ihåg henna vid covid och alla Thai skulle tömma toalettpappershyllorna här hemma.
k
HejDet är billigare än Sverige ändå, diesel är 80 bath i Umeå nu(23 kr/l).
Nu är det väl ingen i Thailand som har så låg lön.Hej
Visst, men är lönen lagstadgade ca 300 baht om dagen så är marginalerna små.
Mvh isan lover
thethaiger.com
Min kompis betalar 300baht om dagen för sina anställda. En har lite mer men har också lite mer ansvar. Detta är ju inom bar och restaurang branschen så dricksen är en avgörande del av inkomst.Nu är det väl ingen i Thailand som har så låg lön.
I HH ligger det på minst det dubbla som längsta lön.
HejNu är det väl ingen i Thailand som har så låg lön.
I HH ligger det på minst det dubbla som längsta lön.
Cashier tjänar alltid mer och har mer ansvar.Min kompis betalar 300baht om dagen för sina anställda. En har lite mer men har också lite mer ansvar. Detta är ju inom bar och restaurang branschen så dricksen är en avgörande del av inkomst.
Nu är medellönen i Thailand runt 16.000 per månad eller 650 per dag med 6 dagars vecka och visst förekommer det en massa svarta löner som inte finns med i statistiken.Hej
Thailand består som bekant inte bara av turistorter med en turistekonomi.
Mvh isan lover
betalar kompisen för Social Security SSO för sina anställda enligt lag också?Min kompis betalar 300baht om dagen för sina anställda. En har lite mer men har också lite mer ansvar. Detta är ju inom bar och restaurang branschen så dricksen är en avgörande del av inkomst.
HejNu är medellönen i Thailand runt 16.000 per månad eller 650 per dag med 6 dagars vecka och visst förekommer det en massa svarta löner som inte finns med i statistiken.
Undrar hur många arbetsgivare som betalar för Social Security SSO för sina anställda enligt lag?
Men generellt är thailändare inte fattiga jämfört med andra i regionen.
Syns när man ser vilka bilar som folk har ända ute i bushen.
Har jag väldigt svårt att tro. Måste ju finnas miljoner små business i Thailand där man inte betalar SSO. Det känns mer som dom ”leker” företag utan mest försöker göra ett leverne. När jag har hjälpt kompisen med att göra en budget har jag kommit fram till att det nog är billigare att stänga verksamheten och ta anställning på PTT och tanka bilar. 0 utgifter och stadig om än låg inkomst. Troligtvis inte lika roligt men klart stabilare och säkrare alternativ som inkomst.betalar kompisen för Social Security SSO för sina anställda enligt lag också?
Tvivlar att de med låga inkomster drabbas särskilt hårt av höjda priser på bränsle.Hej
Medellönen säger ingenting i ett land som tillhör världens ojämlikaste när det gäller inkomst, förmögenhet och fördelning av tillgångar, men det här är ju en tråd om ”Ransonering av diesel och bensin på Thailands bensinstationer”, så vi kan väl nöja oss med att konstatera att för dom med låga löner är en höjning kännbar.
Mvh isan lover
HejTvivlar att de med låga inkomster drabbas särskilt hårt av höjda priser på bränsle.
Äger dom ens ett fordon.?
Vad gäller fördelningen av förmögenheter och tillgångar är Sverige minst lika ojämlikt.
Sverige har en ojämn förmögenhetsfördelning där den rikaste 1 procenten äger cirka 20–35 % av den totala förmögenheten, och de 10 % rikaste äger över 60 %.
Då är dom egna företagare och inte anställda med 300 som du påstår.Hej
Att även dom familjer med låga löner på landsbygden ändå ofta har någon typ av fordon är jag övertygad om, antingen moppe, rod thai, hemmagjord bil med en kubotamotor eller liknande tror jag dom flesta som har besökt landsbygden känner till och har sett exempel på.
Mvh isan lover
HejDå är dom egna företagare och inte anställda med 300 som du påstår.
Många gör inte heller något för att tjäna mer utan är nöjda med sin livsstil.
Vi har några 100k också i Sverige som väljer soffan.
Du får nog dubbla den siffran eller merVi har några 100k också i Sverige som väljer soffan.