Vilken bensin till din moppe/MC?

 
Så jag förstår inte riktigt vad Kurant menade , jag har ju inte startat varken denna eller den om MC ,
Du behöver inte ens starta trådar, dina bekymmer och frågeställningar kommer fram i alla trådar ändå.
Fast ett par stycken ska du äran av att startat i samma ämne......
 
55
Du behöver inte ens starta trådar, dina bekymmer och frågeställningar kommer fram i alla trådar ändå.
Fast ett par stycken ska du äran av att startat i samma ämne......
55:):):):), problemen är som du vet att ingenting egentligen fungerar perfekt i LOS , jag är ju en kille som vill ha råkoll , har ju en checklista för allt ...Inget är som man tror i Thailand, dvs inget följer givna regler eller lagar , detta är djäkligt irriterande , annars bara positivt :):):)
 
55

55:):):):), problemen är som du vet att ingenting egentligen fungerar perfekt i LOS , jag är ju en kille som vill ha råkoll , har ju en checklista för allt ...Inget är som man tror i Thailand, dvs inget följer givna regler eller lagar , detta är djäkligt irriterande , annars bara positivt :):):)
Där håller jag med dig, men också frustrerande att ens egen noggranna checklista gjord efter alla lagar och regler inte ens gäller på en enda punkt i verklighetens LOS.
En massa planering till spillo fast man vet mer bättre än alla tjänstemän.
 
Där håller jag med dig, men också frustrerande att ens egen noggranna checklista gjord efter alla lagar och regler inte ens gäller på en enda punkt i verklighetens LOS.
En massa planering till spillo fast man vet mer bättre än alla tjänstemän.

Problemet är väl att lagarna säger en sak, men tjänstemännen en annan , detta då många Thaitjänstemän i kraft av sitt ämbete gillar att bestämma samt att även lagen ofta i viss mån inbjuder till att de kan, som det står ," Upp till den enskilda Officeren"att bestämma själva :)
 
Shell V-power nitro gasohol 95 har dom på Shell iallafall.

Med så mycket olika blandningar som finns skall man tanka på samma tapp jämt eller för verkar ju vara olika blandningar på olika mackar?
Är det bra för motorn att mixa med olika?
Bästa vore säkert att tanka samma bränsle, nu vet jag iofs inte hur känslig din bil/motor är men säkert gjord för gasohol?
 
Bästa vore säkert att tanka samma bränsle, nu vet jag iofs inte hur känslig din bil/motor är men säkert gjord för gasohol?
Ja den är gjord för gasohol står på tanklocket gasohol 91, 95 och E20 dom 3 alternativen om jag inte mins fel.
Har ju bara öponat tanklocket en gång själv och kollat, är ju alltid någon som tankar åt en här nere ;)

Men var ju inte mellan bensin och gasohol ja tänkte på kommer man till en shelltapp då så är det helt plötsligt gasohol V power vad är skillnaden och är det bra att tanka på ptt ena gången och sen shells V-power nästa tex.
 
Ja den är gjord för gasohol står på tanklocket gasohol 91, 95 och E20 dom 3 alternativen om jag inte mins fel.
Har ju bara öponat tanklocket en gång själv och kollat, är ju alltid någon som tankar åt en här nere ;)

Men var ju inte mellan bensin och gasohol ja tänkte på kommer man till en shelltapp då så är det helt plötsligt gasohol V power vad är skillnaden och är det bra att tanka på ptt ena gången och sen shells V-power nästa tex.
Om det verkligen är Nirto i soppan så skall du ge f*n i den Jonas , Nitro ger rostangrepp på samtliga metaller den kommer i kontakt med ,, Vi kör våra RC motorer med Nitro inblandning , visserligen 10-20% ,men likförbannat så spolar vi ut dem ordentligt innan vi ställer undan kärran för en vecka ellerså ,, Vi har sett vad Nitro gör med motorer
 
 
 
Tillbaka
Topp