Registrera äktenskap

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Birger

Nedtystad
Nån som har kläm på en formalitet - jag och frugan skall registrera vårt äktenskap vid Amphu och hur detta går till har vi klart för oss. Problemet är att vi har ont om tid (en grävare som väntar på oss i byn) och min fru avskyr städer. Hon tycker Skillingaryd är för stort och med för mycket folk och tanken på två dar i Bangkok (vi kommer en lördag) gör henne hysterisk. Tanken på att turista två dar med en hysterisk hustru är ju inte så kul och då uppkommer frågan om hon verkligen måste vara med?

Vi skall ju ordna översättningar och få dom begrundade på Foreign affairs som sedan (om jag fattat det rätt) utfärdar handlingar som kan registreras vid Amphu. Om jag nu har alla handlingar, också hennes, kan saken då ordnas å handlingarna eller måste hon nödvändigtvis vara med ?

Jag måste ju medge att jag gärna vinkar av henne vid bussen och sedan själv försvinner ut i natten på Sukhumvit.......

Hon behöver inte vara me det e dina papper som ska stämplas mm så lämna henne hemma i byn du

Tack för svaren! Jag tror inte heller hon behövs, det handlar ju bara om kontroll, översättning och "tydliggörande" av handlingar, så att Amphu kan registrera med dom som grund.

Lego: i händelse av skillsmässa (det Gud förbjude, jag gillar verkligen min katiga hustru) skall jag icke fråga Dig! Detta är mitt fjärde äktenskap, jag vet det mesta om skillsmässor.....tror jag.

Nu återstår bara att bli av med mitt nioåriga lilla klister, som nog gärna vill stanna med pappa i Bangkok.

"Birger " sa:
Tack för svaren! Jag tror inte heller hon behövs, det handlar ju bara om kontroll, översättning och "tydliggörande" av handlingar, så att Amphu kan registrera med dom som grund.

Lego: i händelse av skillsmässa (det Gud förbjude, jag gillar verkligen min katiga hustru) skall jag icke fråga Dig! Detta är mitt fjärde äktenskap, jag vet det mesta om skillsmässor.....tror jag.

Nu återstår bara att bli av med mitt nioåriga lilla klister, som nog gärna vill stanna med pappa i Bangkok.

Då blir det du o ja som kan tala om hur skillsmässorna funkar för dom andra mitt fjärde me nu men första me en thai så får hoppas det funkar bättre ;)

"ledarn " sa:
Medans papper för stämpling är på Ministry så fixar Birger festen på Nana
och får skicka samma papper i retur nästa dag för upplösning..

Rena Las Vegas fasonerna :thumbsup: :thumbsup:
(Kan knappast bli mer Rock'n roll än så)

Nåja, fullt så roligt skall vi nog inte ha, jag gillar ju min fru. Men titta lite får man väl?

"ledarn " sa:
Klart man får titta.... :nod: :nod:

Men efter ett antal dryck så kanske tankarna ändrar på sig ifrån titta till röra.. :o
Och då kan det vara bra att ha :police: med sig....(Klistret) ;D ;D

Tja, jag får väl vara nykter. Bara Nam plao och Coke för mig. Ungefär som en vegetarisk jul, med dopp på grönsaksbuljong.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp