Birger
Nedtystad
Nån som har kläm på en formalitet - jag och frugan skall registrera vårt äktenskap vid Amphu och hur detta går till har vi klart för oss. Problemet är att vi har ont om tid (en grävare som väntar på oss i byn) och min fru avskyr städer. Hon tycker Skillingaryd är för stort och med för mycket folk och tanken på två dar i Bangkok (vi kommer en lördag) gör henne hysterisk. Tanken på att turista två dar med en hysterisk hustru är ju inte så kul och då uppkommer frågan om hon verkligen måste vara med?
Vi skall ju ordna översättningar och få dom begrundade på Foreign affairs som sedan (om jag fattat det rätt) utfärdar handlingar som kan registreras vid Amphu. Om jag nu har alla handlingar, också hennes, kan saken då ordnas å handlingarna eller måste hon nödvändigtvis vara med ?
Jag måste ju medge att jag gärna vinkar av henne vid bussen och sedan själv försvinner ut i natten på Sukhumvit.......
Vi skall ju ordna översättningar och få dom begrundade på Foreign affairs som sedan (om jag fattat det rätt) utfärdar handlingar som kan registreras vid Amphu. Om jag nu har alla handlingar, också hennes, kan saken då ordnas å handlingarna eller måste hon nödvändigtvis vara med ?
Jag måste ju medge att jag gärna vinkar av henne vid bussen och sedan själv försvinner ut i natten på Sukhumvit.......