"krister " sa:
du behöver bara ett papper från skatteverket att du inte e gift, ta det till ambassaden och få ett intyg från dom, sedan översätta det och stämpla på immigration, sedan gå till Amphue (kommunen där din dam e skriven)
Har för mig det va så vi gick till väga. Sedan va man gift på en halvtimme och hon hade bytt till mitt efternamn,
så nu sparade du 10,000B
[/quote
Nja det där var väl inte riktigt rätt.
Det är väl ett flertal papper du skall ha med dig.
När du väl år på ambassaden och de godkänt dina papper samt inkomst uppgift "du får inte gifta dig om du inte kan visa inkomst", så får du en dokumentation som skall översättas till thai .
Sedan skall det till inrikesdepartementet för registrering samt att du får där papper som skall till Ampur.
När alt detta är gjort så kan man gå till Ampur för giftermål.
Men info om detta står väl på Svenska Ambassadens hemsida.
Så inte så enkelt som Legolas säger är det inte.
För egen del fattades en stycken vittnes uppgift från Sverige, skulle vara två jag hade bara från en.
Men det löste sig på ett obyråkratiskt sätt.
Inrikes departementet, (immigration e det ju inte) Hur som helst det låg på Esplenade center på Ratchadaphisek road. Men nu ligger det inte där längre, man kan säkert fråga där du översätter var det ligger.
Dom skulle ha typ 2000B för stämpling och det tar ca 4 dar
Hej Golden, jag hade en inkomst i sverige för 2013 på ca 13,000kr. eftersom jag inte jobbade det året, och det va bara att få intyget om att jag va ogift och det stod inkomsten där och sedan få det översatt och stämplas.
Ha det gott