Registrering av nybyggd bike

 
S

Siammike

Gäst
Om man bygger en chopper som man ej har grön bok till.Vet någon vad det kostar att göra registreringsbesiktning.kostnad för att importera skatt och alla kostnader.Då jag sett olika uppgifter så någon som har gjort detta?
 
Nja, någon måste ju få registrera nya mc i Thailand. Så vad är kravet?
Klat !
Nya samt importer med justa invoisepapper går ju att göra.
Beg. importen är hårt strypt, så det är bara ett fåtal som kommer in numera.
Frågan gällde ombyggd bike UTAN gröna boken.
 
Klat !
Nya samt importer med justa invoisepapper går ju att göra.
Beg. importen är hårt strypt, så det är bara ett fåtal som kommer in numera.
Frågan gällde ombyggd bike UTAN gröna boken.

Jo, men det var ju vad jag menade. Om man vill bygga en MC i Thailand i lite större skala för försäljning så måste ju det gå. Så var går gränsen? En, två, tio eller hundra?

När det gäller import så är ju det väldigt enkelt löst med importtullar som man gör med allt i Thailand. Jag kollade vad det skulle kosta att registrera min begagnade Transalp i Thailand 2010. Det handlade om 200.000 kronor...
 
Jo, men det var ju vad jag menade. Om man vill bygga en MC i Thailand i lite större skala för försäljning så måste ju det gå. Så var går gränsen? En, två, tio eller hundra?

När det gäller import så är ju det väldigt enkelt löst med importtullar som man gör med allt i Thailand. Jag kollade vad det skulle kosta att registrera min begagnade Transalp i Thailand 2010. Det handlade om 200.000 kronor...

De var då det
 
Först måste man ha en bike just reggad med grön bok sedan kan bygga om men i begränsad omfattning

m
 
Du skrev bara "glöm det", inga referenser

Enligt tullen går det bra att importera nya och begagnade mc men de måste vara typade, samma regler som i Sverige. Jag förstår inte riktigt vad som är svårt, är det typbesiktningen?
 
Du skrev bara "glöm det", inga referenser

Enligt tullen går det bra att importera nya och begagnade mc men de måste vara typade, samma regler som i Sverige. Jag förstår inte riktigt vad som är svårt, är det typbesiktningen?


Orsaken är att det tillverkas redan många märken i Th och dom blir fler antagligen den anledningen. Man ville skydda dom. Det är en av anledningarna som gör att det är nästan omöjligt att importera.
För över 2 år sedan, åkte Polisen runt, och tog alla bike som fanns i lager, men som inte hade någon registrering eller klara invoisepapper.

Du vet att i Th så finns det lagar och regler, men ibland finns det andra som gäller.
 
Enligt tullen så går det utmärkt att importera ett (1) fordon permanent för personligt bruk av utlänningar. Det skattas efter värdet som sjunker med åldern till minst 30% av nuvärdet efter 10 år.

Temporärt kan du ta hit den max ett år.

När jag tog hit min mc 2008 så var också ryktet att det var omöjligt men det var inga problem om man följde reglerna.
 
Enligt tullen så går det utmärkt att importera ett (1) fordon permanent för personligt bruk av utlänningar. Det skattas efter värdet som sjunker med åldern till minst 30% av nuvärdet efter 10 år.

Temporärt kan du ta hit den max ett år.

När jag tog hit min mc 2008 så var också ryktet att det var omöjligt men det var inga problem om man följde reglerna.

Möjligt att det gick, vill minnas att nu är det 30 dag för enskilt bruk.Tex för dom som gästar landet, men det är ju en annan sak.
Sedan hade du säkert den rätt reggad från ett annat land, med bok och alla papper justa.
Frågan var utan bok, glöm inte det, helt andra villkor.
Som jag skrivit tidigare, för 2 år sedan ströp man många möjligheter.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
15 K
A
A
Svar
25
Visningar
3 K
A
 
Tillbaka
Topp