registrering av boende till immigration i thailand

 
Hej
Ja det är nog viktigt att det står något på raden, men man kan nog nästan skriva vad som helst, har ännu aldrig stött på någon som har haft någon fundering om det jag har skrivit på kortet.
Mvh isan lover
Dom scannar ditt arrivalcard TM6 samtidigt med passet och det finns en streckkod på den.
Det dyker upp på samtliga IM-kontors skärmar nästa gång passet scannas någonstans runt om landet.
 
Hej

Du skulle nog kunna skriva ett påhittat namn eller ett hotell i Stockholm eller vad som helst utan att någon skulle reagera, tror inte att särskilt många bemödar sig att läsa vad folk skriver på sitt arrival card.

Mvh isan lover

Senast jag anlände till Thailand, oktober 2018, läste tjänstemannen adressen och frågade vilken provins den tillhörde. Jag svarade korrekt Chonburi och han var nöjd. Gick kanske inte att läsa eller så var det en checkfråga. Det var första gången jag upplevt att dom läst arrival card i huvudtaget.
 
Okay, jag skall informera här om jag får böter eller blir tillsagd att utfylla en TM30. Inom parentes så hatar jag att gå till immigrations myndigheten i Bangkok. Där är hundratals om inte tusentals sökande, man måste komma mycket tidigt, 6 på morgonen, på grund av köerna, samt det är dyrt med taxi från min plats i Sathorn. Det tar en hel dag.

/ Zedo
Här i HH tar det 30 min att göra 90 rapporten och ca 1 tim för förlängning av ut, från det jag åker hemifrån tills jag är tillbaka igen..
 
:D:D:D:D @nmax
I Udon tar det kanske 5 min med 90 dagars rapporten.:eek:
Bor du nästa hus till IM
Själva rapporten brukar ta typ 1 min och ibland är det 2 pers före. Bor 5 min ifrån med moppen.
Vid förlängning ligger kontoret 10 min bort med bilen, finns 2 IM här, det vanliga plus ett för enklare ärenden typ 90 rapport.
 
Hej

Lite kul om man då har skrivit Ankeborg eller något som adress.

Mvh isan lover
Tycker jag inte.
1994 var jag i chiang mai första gången, när jag skulle hem på natten visste jag inte var jag var och hittade inte hem.
Efter många timmar och turer så hade polisen där lyckats att få information från någon vad jag hade skrivit på mitt arriwal kort, så då körde dom hem mig till gästhuset där jag bodde.
Efter det har jag som regel att alltid ha ett visitkort på mig när jag är på ett nytt ställe.
 
Var att göra 90 dagars rapport
Ingen fråga om Tm 30
Hämtade Tm 47 men är nu Tm 7
Så jag kommer att vara klar första veckan i april.
Med att förlänga med ett år till.
 
Var att göra 90 dagars rapport
Ingen fråga om Tm 30
Hämtade Tm 47 men är nu Tm 7
Så jag kommer att vara klar första veckan i april.
Med att förlänga med ett år till.
Det är kanske fel som jag skrev om tm47 och tm7
På IM i Udon finns ingen tm47 längre
De hade tm7, tm8, tm28, tm30.
Så jag trodde at tm47 blev tm7 har aldrig använt tm 7 så jag viste inte om att det fanns, ber om ursäkt:wai:
 
Vid landgränsen Aran/Poi Pet blev det utöver TM6 en A4 blankett med typ motsvarande frågor, men utförligare. Det kan dock hänga ihop med att jag blev internerad på deras kontor några timmar med förhör, då jag försökt komma tillbaks till Thailand samma dag.
Det var inte riktigt populärt då de driver en policy där de kräver en övernattning utomlands för att få komma in i Thailand igen.
Så det är inte bara adressrapporteringen som är krånglig, också vissa gränspassager har lustiga lokala regler.
Men idag nådde mig uppgift att fler gränsstationer börjat göra lika med syftning på nya regler. Har dock inte fått det verifierat.
Nähä , jag var ute från Thailand i ganska exakt 30 minuter i förrgår, uppe i Nong Khai, inga som helst problem , bara att göra en U sväng ut ur landet samt in igen ,, men 1340 thbt kostar det , trots att de skall var gratis för Svenska medborgare
 
Senast jag anlände till Thailand, oktober 2018, läste tjänstemannen adressen och frågade vilken provins den tillhörde. Jag svarade korrekt Chonburi och han var nöjd. Gick kanske inte att läsa eller så var det en checkfråga. Det var första gången jag upplevt att dom läst arrival card i huvudtaget.
Checkfråga, samma för mig i förrgår den 14e i Nong Khai
 
Enklast är att bara skita i all rpportering om man bor med sin fru. Sedan får hon ta lite böter, 800B nu i december, när jag gjorde förlängningen av årsvisat. Ok måste man göra 90-dagars så bör man nog göra den. När jag åker o jobbar så får chaffisen passet och agenten sköter allt, likadant när jag ska mönstra av. Då kommer han ombord och ber mig signa, ibland händer det att han signar åt mig om jag sover och han har bråttom :)

Var inte så förbannat laglydiga, gör man en kortresa hit eller dit så tar jag hellre en eventuell bot, det skapar bara onödigt jobb för många människor.
Tvingas spendera 19-26 Jan i Phuket, det blir ingen rapportering från mig när jag kommer hem igen, vill frugan göra det så är hon naturligtvis välkommen att göra så men hon har nog viktigare saker på sin agenda :)

/ SatanG
Tjaba, bara en praktisk fråga. Hur har ni löst det med post eftersändning från Swe to Thai? / Dee
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K
janneungern
J
I
Svar
4
Visningar
2 K
A
T
Svar
9
Visningar
5 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp