Intressant, sitter och läser utdrag ur Tripitakan och Kevaddha Sutta (Sutra)
Skriften har fått sitt namn från husets ägare Kevatta, som uppmanar Buddha att visa olika mirakulösa krafter för att visa sin andliga överlägsenhet.
Givetvis avvisar Buddha något sådant och undervisar Kevatta istället.
Här talar Buddha om brahmaner, präster som får mat given i tro och missbrukar detta genom, ja ni ser nedan och längst ned en god brahaman "he abstains from wrong livelihood, from lowly arts such as these".
สาธุการ
Det är ju en lång text men detta utdrag är ju speciellt intressant när vi pratar om Sak Yant och amuletter eller andra lyckobringare mm. Speciellt de jag markerat fetstilt!
The Great Section on Virtue
"Whereas some brahmans and contemplatives, living off food given in faith, maintain themselves by wrong livelihood, by such lowly arts as:
reading marks on the limbs [e.g., palmistry];
reading omens and signs;
interpreting celestial events [falling stars, comets];
interpreting dreams;
reading marks on the body [e.g., phrenology];
reading marks on cloth gnawed by mice;
offering fire oblations, oblations from a ladle, oblations of husks, rice powder, rice grains, ghee, and oil;
offering oblations from the mouth;
offering blood-sacrifices;
making predictions based on the fingertips;
geomancy;
laying demons in a cemetery;
placing spells on spirits;
reciting house-protection charms;
snake charming, poison-lore, scorpion-lore, rat-lore, bird-lore, crow-lore;
f
ortune-telling based on visions;
giving protective charms;
interpreting the calls of birds and animals —
he abstains from wrong livelihood, from lowly arts such as these.