satans jävla as

Jo jag vet, men enligt @nmax så har ju alla svenska äldre kvinnor fördomar pga att vi är avundsjuka på äldre svenska män som fått tag i en yngre kvinna.
På detta forumet så verkar ju sådana som nmax ha mer fördomar än svenska kvinnor.
Nu är vi där igen med att tolka text efter förstånd.
Kan du tala om i vilket inlägg jag skrev att ALLA Svenne kärringar har fördomar?

Inget att tjafsa om, i vissa lägen är det klart vettigast att skriva äktenskapsförord eller hur man nu vill ha det. Det jag reagerar mot är @nmax "fakta" att det alltid är rätt att skriva detta. Är det inte lite otur i tänkandet när man påstår att alla thailändskor alltid har pengar för ögonen allt annat sekundärt. Ganska talande vilka kretsar man rör sig i när man beslutat detta som fakta?
Jag vet en hel del tjejer som är fullt kapabla att försörja sig själva, däribland min fru, och de verkar se det som självklart att de ska vara med och dra sitt strå till stacken och har en stolthet i att vara med om att betala kakan. Jag vill t.o.m. dra det så långt som att thailändskor utanför barerna är långt mer naiva än alla lilla Fridolfs jag träffat
Frugan har aldrig legat mig till last utan konstant bidragit ekonomiskt, mer än mig skulle jag tro, är inte säker då vi inte håller koll på vem som betalar vad. Hon är miljonär, jag med, inga äktenskapsförord skrivna och idag ligger vi på ungefär samma nivå. Jag jobbar inte men det gör hon och hon kommer lätt spurta ifrån mig ekonomiskt innan hon slutar.

Visst hajar jag att det oftast inte är så här bra för alla men att döma ut alla killar (som inte skriver äktenskapsförord) som dumskallar och alla kvinnor som golddiggers blir ju mer än lite skev. OM pengar är så förbannat viktiga (och man dessutom är snyggare än James Dean samt Guds gåva till kvinnorna) i ett förhållande så skaffa då någon som har lite egna förutsättningar att styra upp sin ekonomi. Men det är förstås klart enklare att bli älskad av någon som inte har något val :)

/ Lilla Fridolf
55555 Jag behöver inte leta efter tjejer som kan försörja mig. Du hyllar ju din fru för att hon kan ta hand om dig och det e väl tur men skaffa dig ett riktigt jobb istället så kanske du också kan stå på egna ben, kan inte kännas kul att va beroende av frun?
Jag hade tyckt att det va jävligt skämmigt bara men det e jag det.

Nä fy fn för en relation där någon är beroende av den andre, där blir det ingen riktig kärlek.

55555 Jag behöver inte leta efter tjejer som kan försörja mig. Du hyllar ju din fru för att hon kan ta hand om dig och det e väl tur men skaffa dig ett riktigt jobb istället så kanske du också kan stå på egna ben, kan inte kännas kul att va beroende av frun?
Jag hade tyckt att det va jävligt skämmigt bara men det e jag det.

Nä fy fn för en relation där någon är beroende av den andre, där blir det ingen riktig kärlek.

Hahaha läs och försök förstå inläggen innan du svarar, blir lite komiskt annars.
Visst hyllar jag min fru, du verkar inte hyllar din (hushållerska...), resten hade du fel i.
Hehehe Hua hins "Ebenezer Scrogee" klarar bara tjejer i beroendeställning, tänk på att ingen gillar en snåljåp :reta:

/ SatanG

Hahaha läs och försök förstå inläggen innan du svarar, blir lite komiskt annars.
Visst hyllar jag min fru, du verkar inte hyllar din (hushållerska...), resten hade du fel i.
Hehehe Hua hins "Ebenezer Scrogee" klarar bara tjejer i beroendeställning, tänk på att ingen gillar en snåljåp :reta:

/ SatanG
Måste nog säga att jag tror inte att NMax är mer snål än andra, vad jag vet så är han normalt sparsam, man måste nog hålla i slantarna lite och inte bara i bästa Fridolf stil lämna den helt öppen ;)

Har du också läst att jag skrivit ALLA?
Jag skrev lite generaliserande , det innebär inte att jag läste att du skrev ALLA, jag tror att det är väldigt lätt att generalisera i Thailand , men ser det mer som en försiktightesåtgärd för att inte bli blåst

Om man är så övertygad om sin dragningskraft att en kvinna hals över huvud åker över halva jorden behöver man förmyndare.
Det här med känslor förändras med tiden. Det talas inom psykiatrin om 3-årskriser, vilket tydligen ligger i generna. Det är ingen som vet något om framtiden och om förhållandet skall överleva nästa 3-årskris. Äktenskapsförord kan vara en fördel när det är stora förmögenhetsskillnader. Själv struntade jag i det eftersom det var för lite att bråka om. Alternativet är sambos. Då räknas det som skaffats efter hon har kommit. Då kan man lära känna varandra och eventuellt efter något år när egenheterna blivit väl kända ta det där med giftermål. när man passerat 3-årströskeln så borde det mesta blivit uppdagat.

Hej

Det var mer med tanke på att en medlem beskrev sig själv som väldigt attraktiv och som en gåva ifrån gud som jag svarade, att med den synen på sig själv ändå förespråka och propagera för äktenskapsförord tycker jag var lite motsägelsefullt.

Rent generellt så finns det naturligtvis inget facit, rätt eller fel när det gäller äktenskapsförord, det är nog något varje individ får ta ställning till beroende på sin egen läggning, oro, känslor och behov av säkerhet och kontroll.

Själv har jag gift mig två gånger i livet och inte haft äktenskapsförord i något av dessa förhållanden, för mig personligen har det aldrig känts aktuellt, det kännas lite fel för mig att gå in i ett förhållande med tanke på att det skulle ta slut och gardera mig för detta, jag vill tro på en lycklig framtid tillsammans.

Sen är jag ju också i den situationen att frugan bidrar minst lika mycket som jag själv ekonomiskt i vårt förhållande, i nuläget tjänar hon tre gånger så mycket som mig, så kanske skulle det lika gärna vara hon som borde ha skaffat ett äktenskapsförord som mig.

Men är det en riktigt stor åldersskillnad och väldigt ojämna ekonomiska villkor är nog äktenskapsförord något som man borde överväga, tror att många kan känna sig tryggare med det.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Det var mer med tanke på att en medlem beskrev sig själv som väldigt attraktiv och som en gåva ifrån gud som jag svarade, att med den synen på sig själv ändå anse sig vara i behov av ett äktenskapsförord tycker jag var lite motsägelsefullt.

Rent generellt så finns det naturligtvis inget facit, rätt eller fel när det gäller äktenskapsförord, det är nog något varje individ får ta ställning till beroende på sin egen läggning, oro, känslor och behov av säkerhet och kontroll.

Själv har jag gift mig två gånger i livet och inte haft äktenskapsförord i något av dessa förhållanden, för mig personligen har det aldrig känts aktuellt, det kännas lite fel för mig att gå in i ett förhållande med tanke på att det skulle ta slut och gardera mig för detta, jag vill tro på en lycklig framtid tillsammans.

Sen är jag ju också i den situationen att frugan bidrar minst lika mycket som jag själv ekonomiskt i vårt förhållande, i nuläget tjänar hon tre gånger så mycket som mig, så kanske skulle det lika gärna vara hon som borde ha skaffat ett äktenskapsförord som mig.

Men är det en riktigt stor åldersskillnad och väldigt ojämna ekonomiska villkor är nog äktenskapsförord något som man borde överväga, tror att många kan känna sig tryggare med det.

Mvh isan lover
Äktenskapsförord är inte aktuellt om man av princip aldrig kommer att gifta sig.
Mer praktiskt att bara ha en inneboende som man byter ut vid behov.
Finns tusentals på kö för att flytta in.

/ SatanG
Du upprepar ju i inlägg efter inlägg hur viktigt det är för dig att din fru kan försörja dig.
Det var ju prio 1 när du letade tjej.
Tjejer som inte var miljonärer gick ju fetbort enligt dig.

Eftersom jag har egna ben att stå på så tycker jag att det är bättre att vi kan umgås och göra saker tillsammans istället för att hon ska behöva springa till ett jobb varje dag för att försörja mig.
Kan ju inte va kul att vara så beroende av sin fru, en annan e lite för stolt för nåt sånt men alla e vi olika.

Hej

Det var mer med tanke på att en medlem beskrev sig själv som väldigt attraktiv och som en gåva ifrån gud som jag svarade, att med den synen på sig själv ändå anse sig vara i behov av ett äktenskapsförord tycker jag var lite motsägelsefullt.

Mvh isan lover
Om det är mig du avser så var det en kompis tjej som sa att jag var en gåva från gud (det gillade inte han.. ), själv är jag ateist så jag tror inte på gud.
Jag tror inte heller på bartjejer som ropar handsome man till en, bara bakwan. Däremot det dom säger sins emellan på Thai till varandra lyssnar jag mer på.
Lå mak mak :reta:

Äktenskapsförord är inte aktuellt om man av princip aldrig kommer att gifta sig.
Mer praktiskt att bara ha en inneboende som man byter ut vid behov.
Finns tusentals på kö för att flytta in.
När man blir så gammal å ful så man inte ens hittar en tjej i Thailand längre så är det väl dags att binda upp nån med giftermål.
E ju bara det där med krabba men man kanske vänjer sig :confused:

Bor man i Thailand, utskriven från välfärden k Sverige och har en del förmögenhet som ska täcka tiden i Thailand är det nog många gånger vettigt med äktenskapsförord.

@nmax ser ju inte dålig ut, skulle nog påstå att många tycker han ser bra ut. Dock ganska kort men är väl ok i Thailand.

Bor man i Thailand, utskriven från välfärden k Sverige och har en del förmögenhet som ska täcka tiden i Thailand är det nog många gånger vettigt med äktenskapsförord.

@nmax ser ju inte dålig ut, skulle nog påstå att många tycker han ser bra ut. Dock ganska kort men är väl ok i Thailand.
Gott om fina tjejer i passande längd här ;)

När man blir så gammal å ful så man inte ens hittar en tjej i Thailand längre så är det väl dags att binda upp nån med giftermål.
E ju bara det där med krabba men man kanske vänjer sig :confused:
Innan du når min ålder har du nog bytt tjej flera gånger eller blivit övergiven flera gånger.
Nu når du knappast dit åldersmässigt, så lev gott i isoleringen under tiden.

Du upprepar ju i inlägg efter inlägg hur viktigt det är för dig att din fru kan försörja dig.
Det var ju prio 1 när du letade tjej.
Tjejer som inte var miljonärer gick ju fetbort enligt dig.

Eftersom jag har egna ben att stå på så tycker jag att det är bättre att vi kan umgås och göra saker tillsammans istället för att hon ska behöva springa till ett jobb varje dag för att försörja mig.
Kan ju inte va kul att vara så beroende av sin fru, en annan e lite för stolt för nåt sånt men alla e vi olika.

Hahaha nä har aldrig sökt efter någon med pengar, däremot skulle jag inte palla med någon som inte har något mellan öronen. Har även varit tillsammans med fattiga/outbildade men det funkar inte i längden för mig.
Du verkar fortfarande ha lite svårt med läsförståelse, jag är inte beroende av någon annan ekonomiskt. Det kanske är svårt för dig att sätta dig in i att en del har ekonomiskt jämställda förhållanden där båda ser våra pengar som gemensamma så det är ingen stor sak vem som betalar. Testa tanken även om den kanske känns förvirrande och ovan i början :)

/ SatanG

Måste nog säga att jag tror inte att NMax är mer snål än andra, vad jag vet så är han normalt sparsam, man måste nog hålla i slantarna lite och inte bara i bästa Fridolf stil lämna den helt öppen ;)

Nä jag håller med, de flesta av oss är nog normalt sparsamma. Samma med äktenskapsförord, som sagt är det nog vettigt i många fall. Bara retas tillbaka lite med @nmax , har är ju själv provocerande och klarar av att svara för sig så inget som ska tas på större allvar.

/ SatanG

Hahaha nä har aldrig sökt efter någon med pengar, däremot skulle jag inte palla med någon som inte har något mellan öronen. Har även varit tillsammans med fattiga/outbildade men det funkar inte i längden för mig.
Du verkar fortfarande ha lite svårt med läsförståelse, jag är inte beroende av någon annan ekonomiskt. Det kanske är svårt för dig att sätta dig in i att en del har ekonomiskt jämställda förhållanden där båda ser våra pengar som gemensamma så det är ingen stor sak vem som betalar. Testa tanken även om den kanske känns förvirrande och ovan i början :)

/ SatanG
Tjejens ekonomi är inte viktig för mig så som den är för dig.
Känns det ärligt talat inte lite jobbigt att vara beroende av frun?

Tillbaka
Topp