Inget att tjafsa om, i vissa lägen är det klart vettigast att skriva äktenskapsförord eller hur man nu vill ha det. Det jag reagerar mot är
@nmax "fakta" att det alltid är rätt att skriva detta. Är det inte lite otur i tänkandet när man påstår att alla thailändskor alltid har pengar för ögonen allt annat sekundärt. Ganska talande vilka kretsar man rör sig i när man beslutat detta som fakta?
Jag vet en hel del tjejer som är fullt kapabla att försörja sig själva, däribland min fru, och de verkar se det som självklart att de ska vara med och dra sitt strå till stacken och har en stolthet i att vara med om att betala kakan. Jag vill t.o.m. dra det så långt som att thailändskor utanför barerna är långt mer naiva än alla lilla Fridolfs jag träffat
Frugan har aldrig legat mig till last utan konstant bidragit ekonomiskt, mer än mig skulle jag tro, är inte säker då vi inte håller koll på vem som betalar vad. Hon är miljonär, jag med, inga äktenskapsförord skrivna och idag ligger vi på ungefär samma nivå. Jag jobbar inte men det gör hon och hon kommer lätt spurta ifrån mig ekonomiskt innan hon slutar.
Visst hajar jag att det oftast inte är så här bra för alla men att döma ut alla killar (som inte skriver äktenskapsförord) som dumskallar och alla kvinnor som golddiggers blir ju mer än lite skev. OM pengar är så förbannat viktiga (och man dessutom är snyggare än James Dean samt Guds gåva till kvinnorna) i ett förhållande så skaffa då någon som har lite egna förutsättningar att styra upp sin ekonomi. Men det är förstås klart enklare att bli älskad av någon som inte har något val
/ Lilla Fridolf