Satsade 180kr på trav, blev miljonär och bokade resa till Thailand.

 
Hej

Man ska nog inte räkna med någon vinst, men har man intresset så är det ändå ett ganska billigt nöje, själv varken röker eller snusar jag och då tycker jag att det är helt ok att lägga lite pengar på något sånt här.

Vi brukar oftast träffas ett gäng och se loppen tillsammans på lördagar, vi har kul, tar några öl och ser fram emot detta varje helg.

Mvh isan lover
V75 är ju helt annan grej än ex lotto. Tom jag som inte spelar tycker att det är kul och lite spännande att sitta med grabbarna å kolla å tjöta.
 
V75 är ju helt annan grej än ex lotto. Tom jag som inte spelar tycker att det är kul och lite spännande att sitta med grabbarna å kolla å tjöta.

Hej

Visst är det så, här handlar det ju inte om slumpen utan man kan ju faktiskt öka sina vinstchanser betydligt genom att läsa på och försöka tänka ut hur loppen kommer att utveckla sig, själv är jag också helt ointresserad av lotto och liknande spelformer.

Mvh isan lover
 
För de allra flesta av mina barndomskompisar och släktingar hemma på Västgötaslätten så vore en vinst på 1 miljon kronor fortfarande en riktigt stor grej. Som vanlig arbetare i svensk småstad är det ändå en rätt stor grej att lyckas spara ihop till en miljon; tror fortfarande de allra flesta lever ett helt liv utan att lyckas med det.

Samtidigt är jag säker på att inte någon expat jag känner i Bangkok tjänar under 1 miljon SEK netto om året och för dem vore att vinna 1 miljon givetvis inte någon stor grej; ett uppskattad tillskott till fonderna men förmodligen inget som skulle föranleda något större firande.
 
För de allra flesta av mina barndomskompisar och släktingar hemma på Västgötaslätten så vore en vinst på 1 miljon kronor fortfarande en riktigt stor grej. Som vanlig arbetare i svensk småstad är det ändå en rätt stor grej att lyckas spara ihop till en miljon; tror fortfarande de allra flesta lever ett helt liv utan att lyckas med det.

Samtidigt är jag säker på att inte någon expat jag känner i Bangkok tjänar under 1 miljon SEK netto om året och för dem vore att vinna 1 miljon givetvis inte någon stor grej; ett uppskattad tillskott till fonderna men förmodligen inget som skulle föranleda något större firande.
Jag har haft netto på 1 miljon 2 år i rad nu ( tror jag når summan med plus 4000 kronor i år)
Men en vinst på 1 miljon kronor hade ändås vart stort för mig, för det är dyrt att vara expat med familj ;)
Sen som du skriver majoriteten av mina polare hade vrålat av lycka över 1 miljon.
 
Jag har haft netto på 1 miljon 2 år i rad nu ( tror jag når summan med plus 4000 kronor i år)
Men en vinst på 1 miljon kronor hade ändås vart stort för mig, för det är dyrt att vara expat med familj ;)
Sen som du skriver majoriteten av mina polare hade vrålat av lycka över 1 miljon.

Ma får betala en hel del för behagligt klimat, speciellt om man har barn.
 
Lite sur på mig själv att missa på en halvgardering men men , plus är plus !

D14CA972-81FC-47CC-BA65-FBA1B40DD761.png
 
Hej

En Svensk 53 åring satsade 180 kr och blev miljonär, tänkte igenom loppen och valde tre spikar varav ingen var favorit, han bokade direkt en resa till Thailand och bad sedan sin fru att ta obetald semester.

Spikade jätteskräll på GS75 – blev miljonär
Satte alla rätt – bokade semesterresa till Thailand
avChristoffer Wickman

I GÅR 14:08
Mats Andersson kunde kvittera ut över en miljon kronor

FOTO: TR BILD

Mats Andersson kunde kvittera ut över en miljon kronor

Mats Andersson, 53, satsade 180 kronor på Grand Slam 75 och spikade jätteskrällen Idreamicanfly.

Då vann han över en miljon kronor och bokade direkt en semesterresa till Thailand.

– Tjejen hade ingen semester att plocka ut, men jag sa åt henne att ringa chefen och fråga om hon fick ta obetald semester, säger Mats Andersson.

Läs hela artikeln här: Spikade jätteskräll på GS75 – blev miljonär

Mvh isan lover
Knappast någon "jätteskräll" i mina ögon, spelar ju inte V7 (lotto) men VP'n satt ju fint. :)
 
Grattis! Du lyckades "hitta" en tråd som inte skrivits i på många år igen.

Vilken är den äldsta tråden du kan hitta och kompulsoriskt svara i?
Och av någon anledning kände du dig tvungen att svara på ett svar på en gammal tråd vilket du uppenbarligen inte tycker om, ändå så gör du det. Förvånansvärt.....
 
  • Like
Reactions: Nox
Och av någon anledning kände du dig tvungen att svara på ett svar på en gammal tråd vilket du uppenbarligen inte tycker om, ändå så gör du det. Förvånansvärt.....
Det är dock ännu mer förvånansvärt när du svarar på flera år gamla trådar, om jag minns rätt ibland på inlägg från någon som inte är medlem här längre. Då lär svar utebli.
 
Grattis! Du lyckades "hitta" en tråd som inte skrivits i på många år igen.

Vilken är den äldsta tråden du kan hitta och kompulsoriskt svara i?
Du förnekar dig aldrig.
Vad jag vet är det väl inte förbjuda att öppna upp gamla trådar igen...snarare tvärtom.
Och förresten vad betyder kompulsoriskt?
 
Du förnekar dig aldrig.
Vad jag vet är det väl inte förbjuda att öppna upp gamla trådar igen...snarare tvärtom.
Och förresten vad betyder kompulsoriskt?
Det är egentligen inget fel alls. Men ibland är det bättre att starta en ny tråd istället för att ämnet skall bli mer aktuellt. Särskilt då om "Anonyma" medlemmar är inblandade.
 
Du förnekar dig aldrig.
Vad jag vet är det väl inte förbjuda att öppna upp gamla trådar igen...snarare tvärtom.
Och förresten vad betyder kompulsoriskt?
Ja Nox, det är väl "konstigt" det här med att svara på frågor som frågeställaren inte kan få svar på?
 
Det är egentligen inget fel alls. Men ibland är det bättre att starta en ny tråd istället för att ämnet skall bli mer aktuellt. Särskilt då om "Anonyma" medlemmar är inblandade.
Det kan jag väl hålla med om.
Men i detta fallet var det ingen anonym medlem.
Jag såg det mer som en anledning att börja ett tjafs.;)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp