SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

"Hans Svensson " sa:
Reinfeldt visste nog vad han pratade om när han i sitt "öppna ditt hjärta" tal sa att svenskarna ska vara inställda på nedskärningar p.gr. a att det kostar att ligga på topp när det gäller asylinvandringen. Att sälja ut statens tillgångar och förstöra SAAB och sänka Vattenfall för att nämna något var ju en väldigt dålig politik långsiktigt.
Risken är att svenska statens utgifter ökar dramatiskt för asylinvandringen och även arbetslösheten, då kommer värdet på kronan att försvagas. Att c:a 60.000 ungdomar från Sverige jobbar i Norge kan inte vara så bra för svensk ekonomi, det är ju de bästa som reser dit. Skulle vi få en bostadskris, att bubblan brister, får vi en mycket svag krona.
På kort sikt tror jag kronan stärks något, det går bra i USA, börserna stiger där och inom EU, exempelvis gynnas Ericsson av den starka dollarn, gick upp med 5% igår.
Tacksam så länge jag är här om jag får 4 bath för en krona, vi får se...

Varför skall ni in med det här i varenda jäkla tråd????

"Phonta " sa:
Så vad du skriver Jonas är att om PM med Thairegering beslutar att sänka Thaibathen så är det inte görbart ,eller vad anser du och Rong då som verkar veta bättre än PM Prayut .... ;D

Dom kan ju helt enkelt devalvera bathen ...............
Det går att devalvera en valuta som är övervärderad, men med Bahten finns inte den möjligheten, därför Bahten är flytande.
De kan knyta Bahten till en annan valuta och på det viset hålla nere den egna valutan, Bahten är flytande, samma som svenska kronan.
Schweitzer francen ansåg de blev för stark och knöt den till viss del mot Euron, något liknande kan Thailand göra.
Att Schweitzer francen blev stark hade att göra med stort inflöde av kapital till landet, som skulle drabbat deras industri med för stark valuta.
Thailand kan sänka valutan med att köpa utländsk valuta, men på sikt är det ingen lösning. Sedan finns möjligheten med räntesänkning, men räntan är mycket låg i Thailand, därför finns inte den möjligheten.
Under Carl Bildt regering försökte riksbanken försvara kronan med att räntan steg till 500 % men det hjälpte inte utan kostade företagen enorma summor och arbetstillfällen, det kom en devalvering genom att kronan blev flytande som den är än idag.
Om Thailand på ett enkelt sätt hade kunnat sänka valutan skulle de sannolikt ha gjort det därför en stark valuta drabbar turismen och industrin, allt som importeras blir billigt och håller nere inflationen med stark valuta.

"Jonas " sa:
Ja att han vill sänka bathens värde är en sak, men sen att kunna göra det en annan, han må styra landet men han styr inte valutans värde gentimot andra valutor.

Hade ett lands styrande kunnat styra värdet på valutan hur dom ville så hade nog tex. inte Rubeln varit så svag.

Jag anser att du far med fruktansvärda osaningar!!! Att Sverige skulle låna upp 1 miljard om dagen.......!!!! för att finansiera invandringen av flyktingar.........KÄLLA PÅ DETTA!!
Och Sveriges ekonomi är god och stabil....jämfört med många andra länder i Världen ..mycket god!

Areeya

Ryssland har i reserv 415 miljarder US dollar i värde.
Under året 2014 har det kostat landet 80 miljarder att försvara rubeln.
Rubeln har förlorat halva värdet under 2014.
Energin förser Ryssland med 70 % av exportvärdet.
I juni 2014 var oljan i pris på 106 US dollar per fat, nu har oljan varit nere i 47 dollar per fat några dagar sedan.
Det är ett märkligt fall under så kort tid och det finns analytiker som anser att det är ett manipulerat pris, där motivet skulle vara att knäcka den ryska och iranska ekonomin.
Nu finns det någon analytiker som anser att oljan har nått botten och vänder uppåt, om det stämmer in återstår att se.
Rubeln stärktes kraftigt i går torsdag den 8/1 och oljan tycks ha börjat gå uppåt, så kanske oljeprisraset är över.

"areeya " sa:
Jag anser att du far med fruktansvärda osaningar!!! Att Sverige skulle låna upp 1 miljard om dagen.......!!!! för att finansiera invandringen av flyktingar.........KÄLLA PÅ DETTA!!
Och Sveriges ekonomi är god och stabil....jämfört med många andra länder i Världen ..mycket god!

Areeya

Nu är det inte Jonas som har skrivit detta, det är önskvärt att rätt person citeras.

Inlägg om invandring etc i trådar där detta är ovidkommande kommer fortsättningsvis raderas.

Kursen just nu på jomtien....

20150109_075850.jpg

"areeya " sa:

Areeya
Enligt artikel i Expressen den 31 januari 2014
Enligt A. Borg ansågs det helt rätt att låna 240 miljoner om dagen för att finansiera sin politik.
Under hans tid såldes statliga företag för många miljarder.

Enligt Riksgäden var statsskulden 2014-11-28 1.291.000 000 000 kronor och idag är den den 2015-01-09 1.304. 496. 000 000 kronor.

Statsskulden ökar kraftigt var pengarna tar vägen är mycket svårt att veta att ge sig på gissningar är egentligen endast dumheter.
Om Sveriges ekonomi är god och stabil som du påstår skulle inte valutan falla som den gör, valutan är en värdemätare på landets ekonomi om den flyter, som den gör i Sverige.

;D ;D ;D Rong !! Du måste förstå att vissa här inte VILL se sanningen , de ljuger för sig själva eller är för korkade ....

Rent allmänt då , inte bara om ekonomin utan om mycket , Jag tror Thaibathen måste ner om turismen skall återkomma samt thailand lever faktiskt till stor del på exporten av div råvaror , nu är exporten riktigt dålig , allt enligt PM Prayut , men han är ju bara militär ..... ::)

"Phonta " sa:
;D ;D ;D Rong !! Du måste förstå att vissa här inte VILL se sanningen , de ljuger för sig själva eller är för korkade ....

Rent allmänt då , inte bara om ekonomin utan om mycket , Jag tror Thaibathen måste ner om turismen skall återkomma samt thailand lever faktiskt till stor del på exporten av div råvaror , nu är exporten riktigt dålig , allt enligt PM Prayut , men han är ju bara militär ..... ::)

Tror du har helt rätt Phonta.
:thumbsup:

"Phonta " sa:

Jag har väl inte sagt att bathen inte är i behov av att gå ner i värde, men det är väl inte det jag skriver att den inte borde.
Jag skriver ju att det skall ju vara genomförbart också vilket jag tror blir svårt då inte landets regering som sätter värdet på en valuta.

Ni kan inte be admin se över växlingskursen på första sidan som jag fattar är från nyårsafton!

"Janne " sa:
Ni kan inte be admin se över växlingskursen på första sidan som jag fattar är från nyårsafton!

Tack Janne för att du uppmärksammade oss på detta. Vi har åtgärdat problemet och nu uppdateras kurserna igen. :wai:

Tillbaka
Topp