SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

Det finns flera kommentarer till statistik. Ta det med en nypa salt är en kommentar. Statistik är alltid relaterad till några parametrar men med de parametrar som man använder kan nog statistiken anses korrekt när man gör en jämförelse(mellan månader, mellan länder osv). Statistik användas i oftast av företagsledare och politiker i egensyfte. Helt klart. Man väljer parametrar för att mäta andra inom områden där man själv lyckats. Ett gammalt trick. Fast i våra fall så gäller verkligheten. Vi skall växla. När vi överfört pengarna till Bangkok Bank. Vad fick vi?

Oljan hoppar över 50 $ och norska kronan är mer värd enn den svenska igjen.... Då blir det en tur över grànsen för att handla kött och en tur på systemet i hälgen :wai:
Passar också på att skicka lite pengar til LOS nästa vecka. Den norska räntenivån kan justeras igjen om inte länge :wai:

Oljan hoppar över 50 $ och norska kronan är mer värd enn den svenska igjen.... Då blir det en tur över grànsen för att handla kött och en tur på systemet i hälgen :wai:
Passar också på att skicka lite pengar til LOS nästa vecka. Den norska räntenivån kan justeras igjen om inte länge :wai:

Ja jag læste i VG att det kunde komma ett par ræntesænkningar till, jag væxlade igår fick 4.33.

Våga inte vænta længre førra gången jag væntade kom ræntesænkningen också blev jag tvungen att væxla och førlorade pengar istællet :(

Den är ju helt ointressant, är la knappast någon här som vxlar i sv.
Iaf inte någon av oss som bor med en thai. Vi ska åka inom kort och vi överför härifrån och plockar ut i Thailand. Det är väl ett av de "minst dåliga" alt om jag inte är ute och seglar. Har jag fel ? kom med tips isf.

Den svenska och norska kronan har försvagas den sista veckan , så det är väl Thai Baht som
har gått upp

Iaf inte någon av oss som bor med en thai. Vi ska åka inom kort och vi överför härifrån och plockar ut i Thailand. Det är väl ett av de "minst dåliga" alt om jag inte är ute och seglar. Har jag fel ? kom med tips isf.
ica banken mastercard är bra annars (slipper uttagsavgift)

13% bättre än Forex i alla fall.
På Ica Banken finns det begränsning på dina uttag, per vecka.

Har inte alla Svenska banker en veckobegränsning på automatuttag?
Det var det på mitt Swedbank visakort, råkade ut för det första gången här nere så fick gå in på bankerna och ta ut på kortet i kassan en vecka, för det funkade fast veckobegränsning var nådd.
Har varit begränsning på bankomatveckouttag i dom banker jag haft kort i, SEB , Handelsbanken och Swedbank..
Men kanske går ändra men trodde bankomatsumman var fast begränsad för att skydda kunden?

Tillbaka
Topp