SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

Nu är den Norska kronan starkast mot bathen sen början av December, än sålänge har inte räntesänkningen visat någon effekt.
Även stärkts mot Euro och dollar.

Oljepriset har ju gått upp vilket är bra för Norge och mina statoil aktier.

Senast redigerad av en moderator:
Ja då närmar vi oss ett nytt bottenrekord:confused: men sett från den positiva sidan så borde Thailand kunna pynta JAS planen med pengar istället för kyckling:D Minns ni detta? "Den 17 oktober 2007 bekräftade Thailand att de köper Saab 39 Gripen. Hittills har affären kommit att bestå av sammanlagt tolv Gripenplan." http://www.dn.se/ekonomi/thailandkrav-fryst-kyckling-mot-flygplan/

[EDIT) Glömde juh länken till grafen https://thaisnack.se/pages/sek-thb-vaxlingskurser-historik-graf/
Bottenrekord?? Då va du inte med när den svenska kronan låg på 276 Thb på en hundring Sek.
Då va det dyrt i Thailand.

Det var på tidigt 90-tal kom ej ihåg exakt nu, men Feldt va finansminister då, räntan flög upp till 500% lite senare. Då fick man 700Bht för en hundring, Snacka om finanskris.. Kom du ihåg nu Janne?
Jo det var 92 ... så Bahten gick då från 276 till 700 för en svensk hundring?

Själv fjällvandrade jag denna veckan utan nyheter och hade precis köpt en bostadsrätt i Sthlm till rörlig ränta. 27% låg en på då ...

-92 var jag i Thailand första gången, då fick man 4 B för en kr. Något år efter fick man 3.30 för en kr, efter det fick man både 5-6 och 7 B för en kr.

Jo det var 92 ... så Bahten gick då från 276 till 700 för en svensk hundring?

Själv fjällvandrade jag denna veckan utan nyheter och hade precis köpt en bostadsrätt i Sthlm till rörlig ränta. 27% låg en på då ...
Ja, fast det vart ju något, eller några år emellan. Ska höra med en kompis som va med då imorgon.. återkommer.
Själv köpte jag hus -91 till en ränta av 15%.

Senast redigerad av en moderator:
Lång tråd, vars första inlägg:

"Tänk om du bara skulle få 3.40 THB för 1 SEK. Det skulle kunna hända, snarare än du tror."

Nu är vi nästan där, åtminstone om man växlar på bank/Forex. 3,50/SEK kändes nog lika overkligt då som bolåneräntor på 4,5-5% känns för de flesta idag - det kan ju bara inte hända, eller hur! :eek:

Svenska Sosseregeringens fel ,ingen kan pasta annat och ha kvar sitt huvud , invandringenskostnaderna har skenat , de som buade och kallade oss som fotutspadde detta rasister kan nu sta dar med rumpan bar , till och med Magdalena Andersson erkanner nu misstagen ..... in i skamvran med er Skams!

Jag är ju ingen spåman eller kan inte se i min kristallkula vad som händer men skulle kunna tänka ut kommande tid såhär.
Riksbanken har slösat skattebetalarnas pengar i totalt obeprövade inköp av statspapper.
Pengarna börjar ta slut och det går inte att motivera lån till dessa inköp.
Detta mina vänner innebär att svenska kronan kommer att repa sig och det blir dräkligare tillvaro dör osa här i landet som har inkomst i kronor.
Hava tröst din tid kommer.
Blor det såhär så glöm inte spåmannen  :xmas_smiley::(:wai::police:o_O:afro::nod::laugh::-*:mad::thumbsup::thumbsdown::police::nod::-X

Kan vi ha en svetsare som aldrig gick färdigt sin AMS utbildning som statsminister så kan väl alla företag anställa sina vd;ar från gatan.
En robot som riksbankscef för han gör ju alltid som Yellen.
Kanske kan vi ha en farang från Thailand som utrikesminister, (bort med visum).... nu börjar det väl urarta så får sluta att fantisera.

Tillbaka
Topp