SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

Nu hander nat positivt med kursen , nagon sade mig igar dessutom att den forsta december ryktas det om att Thailand skall fa en ny monark , om detta blir at ena eller andra hallet med vardet ps Thbt far vi se

Nu hander nat positivt med kursen , nagon sade mig igar dessutom att den forsta december ryktas det om att Thailand skall fa en ny monark , om detta blir at ena eller andra hallet med vardet ps Thbt far vi se
Jo den may monarken ska väl krönas den 1/12 men det borde väl inte påverka valutan då det är känt vem det blir och datumet var ju några veckor sedan det publicerades

Jag har lite Sin Sod -pengar som behöver skickas, när kan vara bästa tillfället, tro? Ska jag kallt våga vänta till nära Juni när pengarna behövs? Lite mer än ca 20.000 kvar bara, men jag är en snål j-vel :-) ... Vad kan hända på vägen fram?

Trump fattar vansinniga beslut? Trump blir skjuten? EU eller Sverige fattar vansinniga beslut? Bolånekrasch? Nyval (i Sverige, tror inte på det i USA)? Obama får spader och "trycker på knappen" ?

Jag stämmer ingen som råder mig helt fel angående tidpunkt för valutaköpet ;).

Då jag köpte lite resevaluta i dag så börjar antagligen THB att bli lite billigare. Jag är en s k kontraindikator, med notoriskt dålig timing. :'(

Du är inte ensam annars skulle världens största marknad inte gå ihop.
Riksbanken vill ha en långsam utveckling men vem vet när hajarna får för sig att tjäna pengar då blir det snabba svängningar oavsett vad banken säger. De har lyckats snacka ner kronan än så länge.
Det luriga är att man kan tjäna pengar både på upp och nedgång av valutor.
Det mest sanna påståendet är att ingen vet.

Jag har lite Sin Sod -pengar som behöver skickas, när kan vara bästa tillfället, tro? Ska jag kallt våga vänta till nära Juni när pengarna behövs? Lite mer än ca 20.000 kvar bara, men jag är en snål j-vel :) ... Vad kan hända på vägen fram?

Trump fattar vansinniga beslut? Trump blir skjuten? EU eller Sverige fattar vansinniga beslut? Bolånekrasch? Nyval (i Sverige, tror inte på det i USA)? Obama får spader och "trycker på knappen" ?

Jag stämmer ingen som råder mig helt fel angående tidpunkt för valutaköpet ;).
Sin Sod ? ge fan i den , bara bluff ,ar det en ung tjej utan barn sa ma det vara ok ,annars ren blasning ,finns inte en Thai som skulle betala for en kvinna som tidigare varit gift ,bara tokiga faranger som jag sjalv ;)

Sin Sod ? ge fan i den , bara bluff ,ar det en ung tjej utan barn sa ma det vara ok ,annars ren blasning ,finns inte en Thai som skulle betala for en kvinna som tidigare varit gift ,bara tokiga faranger som jag sjalv ;)
55555555555... Ja ha då va vi tillbaka igen. Pengarna går till Kvinnans föräldrar sägs det. Är det en Falang så blir det alltid dyrare, eftersom de tror vi är Joakim von anka. Det ska se fint ut när den snygga Thaitjejen gifter sig med en äldre man, som sagt pengar är viktigt för dom. Jag har själv dubbla erfarenheter av giftemål, skulle aldrig i hel....e betala för att gifta mig, däremot betalade jag mer än gärna festerna.. Smålänning men varken dum eller snål;)

En av anledningarna till att jag delvis trottnat pa detta land ,allt handlar om slantar ,tror man nat annat sa ar man fetblast ,aggresiva Thai ar en annan sak , samt slutligen taskig kurs fran Svensk krona , lever billigare i Sverige i dag ,inget tu tal om det , far se framledes ,men aldrig mer permanent har . klimatet ar det enda som lockar mig

För en del år sedan va jag inne på att flytta för gott när jag blir pensionär, har nu tänkt om, dels för att min nuvarande tjej trivs bra här!!!!!!! trots novembermörker, regn ,snö, blåst, kallt, bara skit Eg. men det har sin tjusning med 4 årstider. Mina tjejer har än så länge bara fått uppleva sensommaren, hösten, och även en liten bit av vinter, det bästa kommer i April, Maj.:)

För en del år sedan va jag inne på att flytta för gott när jag blir pensionär, har nu tänkt om, dels för att min nuvarande tjej trivs bra här!!!!!!! trots novembermörker, regn ,snö, blåst, kallt, bara skit Eg. men det har sin tjusning med 4 årstider. Mina tjejer har än så länge bara fått uppleva sensommaren, hösten, och även en liten bit av vinter, det bästa kommer i April, Maj.:)
Spyr nästan bara vid tanken att flytta tillbaks till Sverige och dess 4 gräsliga årstider som om man har tur har bra väder 1 dag var på 1 år.
Blir aldrig Sverige för mig igen fick ju nästan ångestattacker när jag vart där några gånger i år.
Thailand passar mig bättre, sätter mig hellre i en by i Isaan än flyttar friviligt till Sverige igen, Sverige kan man åka på semester till någon gång var 5:te år det räcker ;)

Förstår dig. Men man ska aldrig säga aldrig, mycket kan hända på vägen. Jag trivs också jättebra i Thailand, men som det ser ut nu blir det Thailand på vinterhalvåret sen hit igen lagom till blommningen:)

Förstår dig. Men man ska aldrig säga aldrig, mycket kan hända på vägen. Jag trivs också jättebra i Thailand, men som det ser ut nu blir det Thailand på vinterhalvåret sen hit igen lagom till blommningen:)
För egen del är det mer att jag inte trivs i Sverige, så trött på Svenska avundsjukan, skvallerkärringar, jantelagen, prydligheten, duktigheten, stelheten, tristessen, folkets liv i tv-soffan, PK-eliten, invandringen, nedrustningen av ett land, etc. etc. Skulle jag flytta från Thailand så hade det inte blivit Sverige, hade tom. valt Norge före Sverige.
Nä jag stannar här sålänge jag kan.

För egen del är det mer att jag inte trivs i Sverige, så trött på Svenska avundsjukan, skvallerkärringar, jantelagen, prydligheten, duktigheten, stelheten, tristessen, folkets liv i tv-soffan, PK-eliten, invandringen, nedrustningen av ett land, etc. etc. Skulle jag flytta från Thailand så hade det inte blivit Sverige, hade tom. valt Norge före Sverige.
En hel av det du inte gillar, finns även i Thailand. Men jag respekterar ditt beslut.
"Om" du mot förmodan skulle flytta till Norge, lär det ju inte bli billigare iaf...men du får nog gratis astmamedicin, det är ju det nya nu. Bra mot allt.;)

En hel av det du inte gillar, finns även i Thailand. Men jag respekterar ditt beslut.
"Om" du mot förmodan skulle flytta till Norge, lär det ju inte bli billigare iaf...men du får nog gratis astmamedicin, det är ju det nya nu. Bra mot allt.;)
5555, ja skall nog inte flytta till Norge heller, jag blir nog som sagt kvar hær.
Men inte så mycket dyrare i Norge med dagligvaror, jag har bott i Norge innan och på mat kændes det bara som det var væxelkursen som skiljde vilken var stor på den tiden medans SEK och NOK ligger mer likt idag.
Elektronik och vitvaror ær samma pris om man kollar på elgigantens norska sida, klæder ær bara væxelkursen.
Men som sagt skall inte till Norge heller, jag trivs bra i Thailand året runt, det har blivit bættre och bættre før var år.
Hade jag bara levt som turist och hængt på barerna och levt singel hade jag nog trøttnat och rest runt från land till land ;)
Men så som jag har det nu har jag funnit min plats och jag vill inte byta ut Pattaya eller mitt vardagsliv som det ær nu mot nåt.

5555, ja skall nog inte flytta till Norge heller, jag blir nog som sagt kvar hær.
Men inte så mycket dyrare i Norge med dagligvaror, jag har bott i Norge innan och på mat kændes det bara som det var væxelkursen som skiljde vilken var stor på den tiden medans SEK och NOK ligger mer likt idag.
Elektronik och vitvaror ær samma pris om man kollar på elgigantens norska sida, klæder ær bara væxelkursen.
Men som sagt skall inte till Norge heller, jag trivs bra i Thailand året runt, det har blivit bættre och bættre før var år.
Hade jag bara levt som turist och hængt på barerna och levt singel hade jag nog trøttnat och rest runt från land till land ;)
Men så som jag har det nu har jag funnit min plats och jag vill inte byta ut Pattaya eller mitt vardagsliv som det ær nu mot nåt.
Bra. Jag är glad för din skull. Lycka Till, vem vet, kanske vi ses nån gång i Pattaya.:)

För egen del är det mer att jag inte trivs i Sverige, så trött på Svenska avundsjukan, skvallerkärringar, jantelagen, prydligheten, duktigheten, stelheten, tristessen, folkets liv i tv-soffan, PK-eliten, invandringen, nedrustningen av ett land, etc. etc ....

Helena Edlund fångar tidsandan bland de som utgör samhällets ryggrad rätt väl. Mycket läsvärt

"Hoppet sägs vara det sista som överger människan. Så är det kanske, och just därför har vi all anledning att vara kollektivt bekymrade i landet Sverige. Min ovetenskapliga slutsats är nämligen att människor i vårt land upplever en allt större hopplöshet i sin tillvaro. Folket, som tills helt nyligen ständigt slogs om topplaceringarna i alla ”i dessa länder är människorna lyckligast”-studier, har börjat tappa geisten. ... "

https://detgodasamhallet.com/2016/11/24/ge-valjarna-hoppet-tillbaka/#more-5575

Mycket läsvärt, om än ganska deprimerande.

....och i Thailand finns ingen avundsjuka och skvallerkärringar tillåt mig småle:)

Tillbaka
Topp