Smittorisker förknippade med det smutsiga vattnet som flyter runt på gatorna i Thailand

Hur gick detta till egentligen? En tråd om förorenat vatten spårar ur och handlar om bilaffärer istället. Kul! :rolleyes: :D

Hur gick detta till egentligen? En tråd om förorenat vatten spårar ur och handlar om bilaffärer istället. Kul! :rolleyes: :D
Annars hade det inte hänt mycket här så klaga inte över lite ot. Men för att återställa ordningen så fick vi i Hua Hin vår beskärda del av ovädret idag fast det varade bara i 2 tim. Men det var 2tim med hellregn och i vissa delar såg det ut så här.
Men 30 min efter det slutat regna var vattnet borta
received_1674394286117543.jpeg

Annars hade det inte hänt mycket här så klaga inte över lite ot. Men för att återställa ordningen så fick vi i Hua Hin vår beskärda del av ovädret idag fast det varade bara i 2 tim. Men det var 2tim med hellregn och i vissa delar såg det ut så här.
Där gumman min är i Hua Hin så vart det runt 15 cm vatten idag , men som du sa så försvann det blixtsnabbt

Ja bilden är från Kao Takiab (där Pontiac 51 bor) och där är det alltid värst. Det går ju en stor kanal igenom stan och den var nästan full när det regna som värst, men sen sjönk det undan snabbt och hemmavid var det som vilket duggregn som helst.

Haha jag klagar inte, jag skrattar.

Men jag tycker det är en bra tråd som @Phonta har startat, det är kanske så att alla inte tänker på faran med det äckliga vattnet.

Tillbaka
Topp