Thai Hälsominister säger att utlänningar är smutsiga och inte duschar.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Nu är Hälsoministern Anutin igång igen, den här gången pekar han ut utlänningar som en riskfaktor eftersom dom enligt honom inte duschar och har smutsiga kläder, han uppmanar Thailändarna att vara försiktiga i umgänget med Falanger.

CORONAVIRUS
Thai health minister has a slash at ‘dirty farang’

Published March 13, 2020
By The Thaiger
Thai health minister has a slash at ‘dirty farang’ | The Thaiger

File Photo: Thailand's Public Health Minister Anutin Charnvirakul







https://thethaiger.com/coronavirus/thai-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang#comments
https://thaisnack.se/viber://forwar...i-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang
https://thaisnack.se/whatsapp://sen...i-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang


Many farang dress dirty and don’t shower. As hosts we have to be very careful.”

Thailand’s Public Health Minister Anutin Charnvirakul is at it again making public disparaging and xenophobic comments about ‘white’ foreigners (farang). This time he’s warned his fellow Thais about the foreigners fleeing their own countries for the ‘safe haven’ of Thailand.


Mvh isan lover
 
Hej

Nu är Hälsoministern Anutin igång igen, den här gången pekar han ut utlänningar som en riskfaktor eftersom dom enligt honom inte duschar och har smutsiga kläder, han uppmanar Thailändarna att vara försiktiga i umgänget med Falanger.

CORONAVIRUS
Thai health minister has a slash at ‘dirty farang’

Published March 13, 2020
By The Thaiger
Thai health minister has a slash at ‘dirty farang’ | The Thaiger

File Photo: Thailand's Public Health Minister Anutin Charnvirakul







https://thethaiger.com/coronavirus/thai-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang#comments
https://thaisnack.se/viber://forwar...i-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang
https://thaisnack.se/whatsapp://sen...i-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang


Many farang dress dirty and don’t shower. As hosts we have to be very careful.”

Thailand’s Public Health Minister Anutin Charnvirakul is at it again making public disparaging and xenophobic comments about ‘white’ foreigners (farang). This time he’s warned his fellow Thais about the foreigners fleeing their own countries for the ‘safe haven’ of Thailand.


Mvh isan lover
Tror inte faranghatet är så ovanlig bakom kulisserna, Thai är ju väldigt rasistiska när dom pratar om andra folk, låter nog likadant bakom ryggen på oss.
 
Tror inte faranghatet är så ovanlig bakom kulisserna, Thai är ju väldigt rasistiska när dom pratar om andra folk, låter nog likadant bakom ryggen på oss.

Hej

Visst är det så, jag tog upp just detta med att Thailändare anser falanger vara smutsiga, svettiga, samt att dom duschar och tvättar sig för lite i en annan tråd för något årsedan, själv har jag hört detta i alla år, men jag fick mothugg här på forumet, ingen kändes vid detta eller hade hört talas om det.

Men det får väl ändå ses som anmärkningsvärt att en Hälsominister uttalar sig så här i media, men just denne minister gör ju märkliga och kontroversiella uttalanden lite då och då.

Mvh isan lover
 
Hej

Visst är det så, jag tog upp just detta med att Thailändare anser falanger vara smutsiga, svettiga, samt att dom duschar och tvättar sig för lite i en annan tråd för något årsedan, själv har jag hört detta i alla år, men jag fick mothugg här på forumet, ingen kändes vid detta eller hade hört talas om det.

Men det får väl ändå ses som anmärkningsvärt att en Hälsominister uttalar sig så här i media, men just denne minister gör ju märkliga och kontroversiella uttalanden lite då och då.

Mvh isan lover
Om jag minns rätt så fick du väl mothugg pga att du tyckte Thai var renligare inte pga att du sa att Thai ansåg det?
 
Jag tycker man skall ta till sig av det han säger. Bra att han säger vad han tycker vilket aldrig är fel.
Man måste ändå vara eftertänksam i hans position, att göda utlänningshat är aldrig bra. Sådana uttalanden gör att jag sörjer än mindre över att vår flytt inte blev av och gör mig än mer bestämd att inte åka ner denna sommar heller.
 
Hej

Visst är det så, jag tog upp just detta med att Thailändare anser falanger vara smutsiga, svettiga, samt att dom duschar och tvättar sig för lite i en annan tråd för något årsedan, själv har jag hört detta i alla år, men jag fick mothugg här på forumet, ingen kändes vid detta eller hade hört talas om det.

Men det får väl ändå ses som anmärkningsvärt att en Hälsominister uttalar sig så här i media, men just denne minister gör ju märkliga och kontroversiella uttalanden lite då och då.

Mvh isan lover

Visst duschar dom oftare. Frugan undrade varför man inte duschar minst tre gånger varje dag i Sverige. Nu vet hon bättre och har förstått att i ett klimat som Sverige har så kanske man inte behöver duscha lika ofta som i ett klimat som Thailand har. Vad gäller hygien med mat och all dess hantering så ligger vi långt före i Sverige mot Thailand. Det kan du ju inte sticka under stol med. Hur tvättar thailändare händerna efter ett toalettbesök? Även här ligger Sverige före men visst kroppslig hygien kanske Thailand ligger före. Sällan man träffar en thailändare som luktar illa. Finns andra folkslag som ofta luktar illa. Om det beror på hygien eller annat vet inte jag. Att duscha ofta och gnida bort allt naturligt skydd vi har på huden är inte heller bra.
 
Man måste ändå vara eftertänksam i hans position, att göda utlänningshat är aldrig bra. Sådana uttalanden gör att jag sörjer än mindre över att vår flytt inte blev av och gör mig än mer bestämd att inte åka ner denna sommar heller.

Tror inte detta är någon hemlighet. Men kan vara bra som utlänning känna till vad som döljer sig bakom deras leenden.
 
Om jag minns rätt så fick du väl mothugg pga att du tyckte Thai var renligare inte pga att du sa att Thai ansåg det?

Hej

Är inte det samma sak?

Tycke man andra är smutsigare och duschar för lite är det väl självklart så att man själv är anser sig vara renare och mer hygienisk.

Mvh isan lover
 
Hej

Nu är Hälsoministern Anutin igång igen, den här gången pekar han ut utlänningar som en riskfaktor eftersom dom enligt honom inte duschar och har smutsiga kläder, han uppmanar Thailändarna att vara försiktiga i umgänget med Falanger.

CORONAVIRUS
Thai health minister has a slash at ‘dirty farang’

Published March 13, 2020
By The Thaiger
Thai health minister has a slash at ‘dirty farang’ | The Thaiger

File Photo: Thailand's Public Health Minister Anutin Charnvirakul

Thai health minister has a slash at 'dirty farang' | The Thaiger
https://thaisnack.se/viber://forward?text=https://thethaiger.com/coronavirus/thai-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang
https://thaisnack.se/whatsapp://send?text=Thai health minister has a slash at ‘dirty farang’ https://thethaiger.com/coronavirus/thai-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang
Many farang dress dirty and don’t shower. As hosts we have to be very careful.”

Thailand’s Public Health Minister Anutin Charnvirakul is at it again making public disparaging and xenophobic comments about ‘white’ foreigners (farang). This time he’s warned his fellow Thais about the foreigners fleeing their own countries for the ‘safe haven’ of Thailand.


Mvh isan lover

Maffiaministern har återigen talat, han är ju välkänd för sina aggressiva "tala först-tänk sen" utfall.
Visst finns det en utbredd uppfattning att en del faranger inte duschar tillräckligt, förståeligt i en del fall, skulle dock inte kunna tänka mig att umgås med någon som visar en sån syn mot mig.

/ SatanG
 
Maffiaministern har återigen talat, han är ju välkänd för sina aggressiva "tala först-tänk sen" utfall.
Visst finns det en utbredd uppfattning att en del faranger inte duschar tillräckligt, förståeligt i en del fall, skulle dock inte kunna tänka mig att umgås med någon som visar en sån syn mot mig.

/ SatanG

Vi föregick dessutom med gott exempel idag då vi slumpvis stötte ihop på Immigration. Hela, rena, propert klädda och dessutom med munskydd; mer än man kan säga om många thailändare/asiater som var där.
 
Vi föregick dessutom med gott exempel idag då vi slumpvis stötte ihop på Immigration. Hela, rena, propert klädda och dessutom med munskydd; mer än man kan säga om många thailändare/asiater som var där.

Ja vad jag förstår så är vi båda vana vid att vara ett föredöme i kort sagt alla frågor ;-)

/ SatanG
 
Hej

Mer om Hälsoministerns nedlåtande uttalanden om västerlänningar, den här gången ifrån Khaosod.


Health MINISTER: ‘DIRTY’ EUROPEANS POSE VIRUS RISKS TO THAILAND
By Khaosod English
-
March 13, 2020 1:04 pm

%E0%B8%AD%E0%B8%99%E0%B8%B8%E0%B8%97%E0%B8%B4%E0%B8%991-1-696x509.jpg

A file photo of health minister Anutin Charnvirakul
lg.php

BANGKOK — A Twitter account reportedly operated by Health minister Anutin Charnvirakul doubled down on his discriminatory remark on Western tourists, saying that they are “dirty” and more likely to spread coronavirus than Asians.
Writing in two Twitter posts on Thursday night, which were later deleted, the account said farangs – a slang for Caucasians – “never shower” and pose health risks to Thai population.

“It’s winter right now in Europe so these people are fleeing the cold in Thailand. Many are dressed dirtily and never shower. As hosts, we have to be careful. Even they don’t want to mingle with each other, closing their borders,” the post said.


Mvh isan lover
 
När en ur regeringen och ingen liten assistent utan hälsoministern gör sådana här uttalanden så funderar jag skarpt på att flytta och använda huset som semesterbostad.
När regeringsmedlemmar går ut öppet och visar sin avsky mot utlänningar, handlar ju inte om att han vill begränsa invandring eller nåt.
Utan han beskriver oss rent ut sagt som lägre stående varelser som man skall hålla på avstånd.
Synd att det inte uppmärksammas i internationell media, hade man i något "farang" land gjort liknande uttalande om något annat folk hade det blivit löpsedlar och breaking news runt hela världen.
Men som vanligt om oss får man säga och göra vad som helst mot!
Nej känner varje gång jag ser den gubbens ansikte för att lämna, hade jag inte haft familj hade inte nästa avmönstring gått till Thailand, jag hade inte kommit tillbaks sålänge sånt folk satt i styret.
Livsfarligt det han gör, han legitimerar dem uttalandena om oss och uppviglar, som regeringsman påverkar han många fler.

Ok att det snackas så bland vanligt folk, många väsyerlänningar är inte bättre när dom pratar om Thai men skillnad när en av landets större ministrar går ut med sådana uttalanden.
 
Fast vardagsrasismen tror jag är större i Sverige, så var det när jag bodde där iallafall.
Hade aldrig pratat med någon som vart ihop med en Thai innan jag flyttade ner, dom flesta hade och har fortsatt fördommar om folk som var ihop med Thai, jag var en av dom.
Tror det många gånger är svårare för en Thai i Sverige.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp