Thai Hälsominister säger att utlänningar är smutsiga och inte duschar.

 
När en ur regeringen och ingen liten assistent utan hälsoministern gör sådana här uttalanden så funderar jag skarpt på att flytta och använda huset som semesterbostad.
När regeringsmedlemmar går ut öppet och visar sin avsky mot utlänningar, handlar ju inte om att han vill begränsa invandring eller nåt.
Utan han beskriver oss rent ut sagt som lägre stående varelser som man skall hålla på avstånd.
Synd att det inte uppmärksammas i internationell media, hade man i något "farang" land gjort liknande uttalande om något annat folk hade det blivit löpsedlar och breaking news runt hela världen.
Men som vanligt om oss får man säga och göra vad som helst mot!
Nej känner varje gång jag ser den gubbens ansikte för att lämna, hade jag inte haft familj hade inte nästa avmönstring gått till Thailand, jag hade inte kommit tillbaks sålänge sånt folk satt i styret.
Livsfarligt det han gör, han legitimerar dem uttalandena om oss och uppviglar, som regeringsman påverkar han många fler.

Ok att det snackas så bland vanligt folk, många väsyerlänningar är inte bättre när dom pratar om Thai men skillnad när en av landets större ministrar går ut med sådana uttalanden
Hade jag skrivit samma hade du tänt den korta stubinen direkt... haha. ;)
 
När en ur regeringen och ingen liten assistent utan hälsoministern gör sådana här uttalanden så funderar jag skarpt på att flytta och använda huset som semesterbostad.
När regeringsmedlemmar går ut öppet och visar sin avsky mot utlänningar, handlar ju inte om att han vill begränsa invandring eller nåt.
Utan han beskriver oss rent ut sagt som lägre stående varelser som man skall hålla på avstånd.
Synd att det inte uppmärksammas i internationell media, hade man i något "farang" land gjort liknande uttalande om något annat folk hade det blivit löpsedlar och breaking news runt hela världen.
Men som vanligt om oss får man säga och göra vad som helst mot!
Nej känner varje gång jag ser den gubbens ansikte för att lämna, hade jag inte haft familj hade inte nästa avmönstring gått till Thailand, jag hade inte kommit tillbaks sålänge sånt folk satt i styret.
Livsfarligt det han gör, han legitimerar dem uttalandena om oss och uppviglar, som regeringsman påverkar han många fler.

Ok att det snackas så bland vanligt folk, många väsyerlänningar är inte bättre när dom pratar om Thai men skillnad när en av landets större ministrar går ut med sådana uttalanden.

Hej

Jag tror precis som du att såna här uttalanden ifrån högsta nivå påverkar situationen för oss utlänningar negativt, det känns inte bra alls, men enligt uppgifter i media så planeras det inför en ny runda där vissa ministrar ska bytas ut.

Man kan ju hoppas att just denne Hälsominister är en av dom, hans återkommande märkliga och kritiserade uttalanden på Twitter och Instagram måste ju vara en belastning för Genetalerna.

Likadant med den Vice Jordbruksministern som är dömd till 6 års fängelse för heroinsmuggling i Australien, nu är han i blåsväder igen via inblandning i att ha undanhållit och försökt sälja 200 miljoner ansiktsmasker för ockerpriser samtidigt som det är brist på dessa inom vården.

Sen har vi ju den välkände Vice PM och Inrikesministern den s.k ”Klockmannen” General Prawit som gjorde sig känd för alla sina dyrbara klockor och stora förmögenhet som inte gick ihop med hans deklarerade inkomster, han berikade sig ju bl.a via korruption när en statyparken byggdes utanför Hua Hin, när han ertappades och hotades av åtal lämnade han tillbaka dom 17 miljoner han hade stulit och slapp straff, han har ju senare varit inblandad i ytterligare korruptionsfall och måste väl ses som en belastning för den s.k regeringen.

Mvh isan lover
 
Det roliga I fågelsången är att det är inte alls hälsosamt att duscha ofta.
Du tar kål på hudets egen skydd. Bakterier bland annat som är där och skyddar dig.
Folk har en konstig uppfattning att bakterier är farliga, det är precis tvärtom, bara de är av rätt sort.
De flesta, nästan alla vill jag påstå är nyttiga.
Vet att svettlukt är inte gött men ut I solen en stund så försvinner lukten.
Att tvätta sig för ofta är ju större risk än att göra det mera sällan.
För mycket hygien är mycket farligare än lite skit. Nu menar jag inte riktig skit utan bara hälsosam smuts. :rolleyes: :D :cool:
 
Skulle vilja lägga till att det är rätt ointressant vad en minister säger. De är oftast där bara för att de har antingen kontakter eller kan just snacka. Den här har kontakter.
Man skulle kunna dra den gamla vitsen om politiker nämligen: "Vad är det för skillnad med en häst och en politiker? Jo hästen kan inte sko sig själv."
 
Skulle vilja lägga till att det är rätt ointressant vad en minister säger. De är oftast där bara för att de har antingen kontakter eller kan just snacka. Den här har kontakter.
Man skulle kunna dra den gamla vitsen om politiker nämligen: "Vad är det för skillnad med en häst och en politiker? Jo hästen kan inte sko sig själv."
Nej det är inte ointressant vad en minister säger, helst inte i ett land med lägre utbildning där sådant här fångas upp lätt av befolkningen.
Det har hänt att liknande uttalanden i Afrika av ministrar har lett till massmord och utrensning av folkslag.
Vad han tycker kan vara ointressant men vad han uppviglar folket med kan vara farligt.
 
Skulle vilja lägga till att det är rätt ointressant vad en minister säger. De är oftast där bara för att de har antingen kontakter eller kan just snacka. Den här har kontakter.
Man skulle kunna dra den gamla vitsen om politiker nämligen: "Vad är det för skillnad med en häst och en politiker? Jo hästen kan inte sko sig själv."

Hej

Jämförelsen med hästen köper jag rakt av, men jag delar absolut inte uppfattningen att det skulle vara ointressant vad en Minister i en regering säger, inte heller tror jag att det saknar betydelse vad makthavarna säger eller tycker, det är ju dom som styr landet och dess myndigheter, man kan nog inte heller utesluta att makthavares uttalanden kan påverka medborgarna.

Mvh isan lover
 
Nej det är inte ointressant vad en minister säger, helst inte i ett land med lägre utbildning där sådant här fångas upp lätt av befolkningen.
Det har hänt att liknande uttalanden i Afrika av ministrar har lett till massmord och utrensning av folkslag.
Vad han tycker kan vara ointressant men vad han uppviglar folket med kan vara farligt.
Jag personligen tar detta med jämnmod för de insatta vet hur det ligger till.
Visst eldar han på främlingsfientlighet men jag inbillar mig att Thai vet innerst inne att utlänningar är förutsättning för ok ekonomi.
Detta är hans personliga problem (rasism, hatar ordet). Vad han är ute efter är att ut med farang men då är det slut med han också. Det kanske inte han fattar för ministrar är inte alltid så klyftiga.
Det vet dom som har den riktiga makten, alltså folk som har pengarna, inte politiker. De är bara pjäser på spelplan som dom flyttar som de vill.
Det var en som riktade en gevär mot mig på förra veckan när jag är och cyklade. Han så något att försvinn Farang. Så är det I alla. länder, är det inte Ausonius så kan det vara Mr Chang.
Man kan ju dö på corona också sägs det. :beer:
 
Jag personligen tar detta med jämnmod för de insatta vet hur det ligger till.
Visst eldar han på främlingsfientlighet men jag inbillar mig att Thai vet innerst inne att utlänningar är förutsättning för ok ekonomi.
Detta är hans personliga problem (rasism, hatar ordet). Vad han är ute efter är att ut med farang men då är det slut med han också. Det kanske inte han fattar för ministrar är inte alltid så klyftiga.
Det vet dom som har den riktiga makten, alltså folk som har pengarna, inte politiker. De är bara pjäser på spelplan som dom flyttar som de vill.
Det var en som riktade en gevär mot mig på förra veckan när jag är och cyklade. Han så något att försvinn Farang. Så är det I alla. länder, är det inte Ausonius så kan det vara Mr Chang.
Man kan ju dö på corona också sägs det. :beer:

Här känns det som att: uttrycket man skall inte investera mer än man har lov att förlora passar.
 
Jag tror faktiskt inte Anutin är rasist. Han är utbildad i USA och umgås i kretsar där en hel del västerlänningar figurerar; om något är att han nog en av de mest västerländska ministrarna i dagens regering, kanske till och med så västerländsk att han närmast uppgår i sin förebild Trump. Född med guldsked i munnen av en fastighetsmagnat; begränsat intellekt och studiemotivation men en far som kunde köpa in honom på en elitskola. Går i pappas fotspår med tveksamma affärer och alltid med ett öga på kändisskapet. Inget egentligt politiskt intresse och ingen vision annat än egen makt och berömmelse.

Anutin har gjort så många misstag och ljugit så många gånger angående hela Coronaköret att han måste avleda kritiken och då är smutsiga västerländska backpackers det mest originella han kan komma på. Pinsamt? Givetvis, men inte särskilt oväntat.
 
Man måste ändå vara eftertänksam i hans position, att göda utlänningshat är aldrig bra. Sådana uttalanden gör att jag sörjer än mindre över att vår flytt inte blev av och gör mig än mer bestämd att inte åka ner denna sommar heller.
Att han säger så öppet antyder att åsikten är utbredd.
 
Hej

Visst är det så, jag tog upp just detta med att Thailändare anser falanger vara smutsiga, svettiga, samt att dom duschar och tvättar sig för lite i en annan tråd för något årsedan, själv har jag hört detta i alla år, men jag fick mothugg här på forumet, ingen kändes vid detta eller hade hört talas om det.

Men det får väl ändå ses som anmärkningsvärt att en Hälsominister uttalar sig så här i media, men just denne minister gör ju märkliga och kontroversiella uttalanden lite då och då.

Mvh isan lover
Men det stämmer ju, massor av falanger är smutsiga av sig, inte ett dugg bättre än Thai. Likadant i Sverige, fn va många man mött som luktar illa.
Ser inte sensationen i denna nyhet?

Läste förresten en beryktad travare som skrev att han hade problem med att han alltid luktade lite svett, blir ju så om man inte duschar tillräckligt. Färsk svett luktar inte...
Fn va många jag stött på på gym i Sverige som inte begriper att man ska duscha även innan man går å tränar såväl som efter och dom gånger det händer här i Thailand så är det faktiskt oftast en falang.
 
Hej

Jag tror precis som du att såna här uttalanden ifrån högsta nivå påverkar situationen för oss utlänningar negativt, det känns inte bra alls, men enligt uppgifter i media så planeras det inför en ny runda där vissa ministrar ska bytas ut.

Man kan ju hoppas att just denne Hälsominister är en av dom, hans återkommande märkliga och kritiserade uttalanden på Twitter och Instagram måste ju vara en belastning för Genetalerna.

Likadant med den Vice Jordbruksministern som är dömd till 6 års fängelse för heroinsmuggling i Australien, nu är han i blåsväder igen via inblandning i att ha undanhållit och försökt sälja 200 miljoner ansiktsmasker för ockerpriser samtidigt som det är brist på dessa inom vården.

Sen har vi ju den välkände Vice PM och Inrikesministern den s.k ”Klockmannen” General Prawit som gjorde sig känd för alla sina dyrbara klockor och stora förmögenhet som inte gick ihop med hans deklarerade inkomster, han berikade sig ju bl.a via korruption när en statyparken byggdes utanför Hua Hin, när han ertappades och hotades av åtal lämnade han tillbaka dom 17 miljoner han hade stulit och slapp straff, han har ju senare varit inblandad i ytterligare korruptionsfall och måste väl ses som en belastning för den s.k regeringen.

Mvh isan lover
Så länge såna som han uttalar sådana åsikter öppet så är risken att det blir åtstramningar i framtiden.
dessutom har ju västerlänningar blivit mera restriktiva med att betala mutor. Så Regeringsmedlemmar har nog blivit mindre villiga med att hålla käft om vad de tycker. De har ju inte samma incitament längre.
 
Det roliga I fågelsången är att det är inte alls hälsosamt att duscha ofta.
Du tar kål på hudets egen skydd. Bakterier bland annat som är där och skyddar dig.
Folk har en konstig uppfattning att bakterier är farliga, det är precis tvärtom, bara de är av rätt sort.
De flesta, nästan alla vill jag påstå är nyttiga.
Vet att svettlukt är inte gött men ut I solen en stund så försvinner lukten.
Att tvätta sig för ofta är ju större risk än att göra det mera sällan.
För mycket hygien är mycket farligare än lite skit. Nu menar jag inte riktig skit utan bara hälsosam smuts. :rolleyes: :D :cool:
Har märkt att när man är nydyschad så är myggen inte likt ettriga. Men i övrigt så kan det vara bra att smörja in sig med lite fett efter duschen. Då tål man solen bättre.
 
Men det stämmer ju, massor av falanger är smutsiga av sig, inte ett dugg bättre än Thai. Likadant i Sverige, fn va många man mött som luktar illa.
Ser inte sensationen i denna nyhet?

Läste förresten en beryktad travare som skrev att han hade problem med att han alltid luktade lite svett, blir ju så om man inte duschar tillräckligt. Färsk svett luktar inte...
Fn va många jag stött på på gym i Sverige som inte begriper att man ska duscha även innan man går å tränar såväl som efter och dom gånger det händer här i Thailand så är det faktiskt oftast en falang.
Ja väldigt många som inte duschar innan har mörk hud, enligt mina iaktagelser. Det är en sak om vad man råkar se en annan i verkligheten
 
Men det stämmer ju, massor av falanger är smutsiga av sig, inte ett dugg bättre än Thai. Likadant i Sverige, fn va många man mött som luktar illa.
Ser inte sensationen i denna nyhet?

Läste förresten en beryktad travare som skrev att han hade problem med att han alltid luktade lite svett, blir ju så om man inte duschar tillräckligt. Färsk svett luktar inte...
Fn va många jag stött på på gym i Sverige som inte begriper att man ska duscha även innan man går å tränar såväl som efter och dom gånger det händer här i Thailand så är det faktiskt oftast en falang.

Hej

Håller väl med om att Falanger knappast är renare och hygieniskare än Thailändare, men här påstod väl ministern att Falanger var betydligt smutsigare och mer ohygieniska än Thailändare, samt att dessa utgjorde en risk, det är väl detta uttalande som väcker anstöt och till kritik.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp