Thai Hälsominister säger att utlänningar är smutsiga och inte duschar.

 
Hej

Håller väl med om att Falanger knappast är renare och hygieniskare än Thailändare, men här påstod väl ministern att Falanger var betydligt smutsigare och mer ohygieniska än Thailändare, samt att dessa utgjorde en risk, det är väl detta uttalande som väcker anstöt och till kritik.

Mvh isan lover
Hans uttalande är mer att vi är en lägre stående varelse som man skall hålla sig undan, känner jag!
Han utrycker sig om faranger som om vi är the scum of the earth, använder skällsord som det mördas för mellan Thai när han prata om farang och ansiktsmaskerna.
 
Hans uttalande är mer att vi är en lägre stående varelse som man skall hålla sig undan, känner jag!
Han utrycker sig om faranger som om vi är the scum of the earth, använder skällsord som det mördas för mellan Thai när han prata om farang och ansiktsmaskerna.
Vi är och kommer alltid att vara gäster här i Thailand.
Men gillar vi inte läget här, har vi den möjligheten att flytta, ingen som tvingar en att stanna här.
 
Vi är och kommer alltid att vara gäster här i Thailand.
Men gillar vi inte läget här, har vi den möjligheten att flytta, ingen som tvingar en att stanna här.
Bara för det behöver man inte acceptera rasistiska uttalanden.
Var det så du tyckte judarna skulle resonerat i Tyskland innan andra världskriget med?
Tänk om den Svenska hälsoministern skulle gått ut och gjort liknande uttalanden om Asiater, Afrikaner, Araber hade blivit världsnyhet.
Man måste inte acceptera allt, man måste inte acceptera att bli kallad ett smutsigt svin bara för man är gäst i ett land!
 
Men flytta kanske är en bra ide för känner mig inte det minsta välkommen här när regeringsmedlemmar går ut med sådana här uttalanden.
Får se hur världsläget ser ut efter corona krisen.
 
Passa på nu när barnen är små.
Fast kan inte komma på ett bättre land, bilden av oss är lik i dom flesta länder och vardagsrasismen i Sverige är svårare för dom.
Ingen skillnad var man än bor så blir nog kvar, jag bara irriterar mig på hans uttalanden.
Annars i blandäktenskap och mixade barn så är Thailand ett av dom lättare länderna att bo i iallafall Pattaya.
 
Fast kan inte komma på ett bättre land, bilden av oss är lik i dom flesta länder och vardagsrasismen i Sverige är svårare för dom.
Ingen skillnad var man än bor så blir nog kvar, jag bara irriterar mig på hans uttalanden.
Annars i blandäktenskap och mixade barn så är Thailand ett av dom lättare länderna att bo i iallafall Pattaya.

Kan bara hålla med har man barn är det svårare. Fast ibland undrar jag om det inte är bättre för ett thai barn att växa upp i ett annat land. Men som du säger inte mycket att välja på i din situation. Men man kan ju alltid flytta ett par år inget är ju skrivet i sten. Du har ju en bra inkomst vilket borde öppna lite dörrar.
 
Fast kan inte komma på ett bättre land, bilden av oss är lik i dom flesta länder och vardagsrasismen i Sverige är svårare för dom.
Ingen skillnad var man än bor så blir nog kvar, jag bara irriterar mig på hans uttalanden.
Annars i blandäktenskap och mixade barn så är Thailand ett av dom lättare länderna att bo i iallafall Pattaya.
Ja det tog inte många månader i sverige för mig, att bli kallat jä**a blatte.
Nää, det är bättre i Thailand, för mig i alla fall.
 
Men flytta kanske är en bra ide för känner mig inte det minsta välkommen här när regeringsmedlemmar går ut med sådana här uttalanden.
Får se hur världsläget ser ut efter corona krisen.
Så många gånger du talar om att flytta!
Men så inser du att det är bra att bo i Thailand.
 
Så många gånger du talar om att flytta!
Men så inser du att det är bra att bo i Thailand.
Ööööh, jag brukar väl aldrig tala om flytta, tvärtom brukar jag väl skriva att jag kommer aldrig flytta.
Förutom här och nu i tråden så kan jag inte påminna mig om att det är ett vanligt ämne att "jag" pratar om flytt för oss ifrån Thailand?
 
Ööööh, jag brukar väl aldrig tala om flytta, tvärtom brukar jag väl skriva att jag kommer aldrig flytta.
Förutom här och nu i tråden så kan jag inte påminna mig om att det är ett vanligt ämne att "jag" pratar om flytt för oss ifrån Thailand?
Då ber jag om ursäkt:wai:
Är bara lite irriterad
på att behöva jobba hemifrån
 
Bara för det behöver man inte acceptera rasistiska uttalanden.
Var det så du tyckte judarna skulle resonerat i Tyskland innan andra världskriget med?
Tänk om den Svenska hälsoministern skulle gått ut och gjort liknande uttalanden om Asiater, Afrikaner, Araber hade blivit världsnyhet.
Man måste inte acceptera allt, man måste inte acceptera att bli kallad ett smutsigt svin bara för man är gäst i ett land!

Hej

Tycker inte heller att man ska acceptera allt bara för att man är falang, det är bra att media tar upp det här och att uttalandet kritiseras, hade jag varit PM så hade ministern bytts efter dom idiotiska uttalanden han har gjort.

Inte ens i en bananrepublik som Thailand kan väl dessa uttalanden anses vara ok av en person på den här nivån.

Mvh isan lover
 
Fast kan inte komma på ett bättre land, bilden av oss är lik i dom flesta länder och vardagsrasismen i Sverige är svårare för dom.
Ingen skillnad var man än bor så blir nog kvar, jag bara irriterar mig på hans uttalanden.
Annars i blandäktenskap och mixade barn så är Thailand ett av dom lättare länderna att bo i iallafall Pattaya.

Hej

Vi har aldrig märkt av någon rasism mot lillpojken som nu är 12 år, tvärtom är han väldigt populär och omtyckt, men kanske hade det kunnat vara annorlunda i en storstad, men här ute på kusten finns det ju ganska gott om både helt och halvt Thailändska barn och vuxna, jag har ännu aldrig hört någon säga att dom har blivit utsatta för rasism på något vis.

Mvh isan lover
 
Hej

Håller väl med om att Falanger knappast är renare och hygieniskare än Thailändare, men här påstod väl ministern att Falanger var betydligt smutsigare och mer ohygieniska än Thailändare, samt att dessa utgjorde en risk, det är väl detta uttalande som väcker anstöt och till kritik.

Mvh isan lover




Kan väl inte bli annat än detta när man läser rubriken på trådar som denna....

Thailand 23 mest förorenade landet i världen, Bangkok 24 mest förorenade staden i världen.


Chiang Mai...…….världens mest förorenade stad ……......…. 6
 
Hej

Håller väl med om att Falanger knappast är renare och hygieniskare än Thailändare, men här påstod väl ministern att Falanger var betydligt smutsigare och mer ohygieniska än Thailändare, samt att dessa utgjorde en risk, det är väl detta uttalande som väcker anstöt och till kritik.

Mvh isan lover
När man läser såna uttalanden så är det en signal om att vara försiktig med långsiktiga investeringar i det landet. Han är säkert inte ensam om att tänka så. Dessutom påverkar det andra så att det kan vara en förberedelse för kommande restriktioner. Hoppas att jag har fel, men för tillfället avvaktar jag med överföringar.
 
Men flytta kanske är en bra ide för känner mig inte det minsta välkommen här när regeringsmedlemmar går ut med sådana här uttalanden.
Får se hur världsläget ser ut efter corona krisen.

Nu är du ju ute å åker båt...
Pratade med polaren i Ban Phe igår, glad som en speleman var han -Nu är man välkommen och uppskattad överallt, nu duger mina pengar när kineserna är borta!

Han tyckte der var så bra nu...
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp