Suomalainen FINNAIR

Aldrig mer Finnair. Sämsta maten någonsin. Och då flög jag med Balkan Air en gång på -90 talet. Då serverade de en klump Åderbrock som var godare än Finnairs nagg.
Och Bkk- Hel avgång 07.10 passar inte mig då jag håller till i Isaan. Servicen var det inget fel på och stolarna i premium var OK. Jag sitter framför den tonsurala flinten i Bulken. Planet var överbokat och flera lag av bärplockare på väg till Suomi med matchande kläder. Pan Pan sitter nog antagligen på samma flight. Kom och hälsa.
Jag sitter på 21 H.
Skriver i detta nu med skralt finskt internet i luften.
Raggarn
IMG_4428.webp
Fina hästar i alla fall 5555555

Screenshot_20250719_132012_Chrome.webp

Hej

Skamlistan: Här är Europas sämsta flygbolag​

1. Finnair, Finland – 2,48
  2. Vueling, Spanien – 2,52
  3. Ryanair, Irland – 2,58
  4. EasyJet, Storbritannien – 2,68
  5. KLM, Nederländerna – 2,72
  6. British Airways, Storbritannien – 2,72
  7. Wizz Air, Ungern – 2,72
  8. Condor, Tyskland – 2,72
  9. Swiss Air Lines, Schweiz – 2,76
  10. Turkish Airlines, Turkiet – 2,80

MVh isan lover

Hej

MVh isan lover
Riktigt så dålig upplever jag inte dem till Thailand.att de skulle vara sämst. Visst dåligt med alkohol men eftersom jag vet detta så köper jag med från taxfree. Maten är sådär men vi är förberedda. Själva resan är utmärkt och förra resan när flyget blev försenad pga motvind så fixade de ett nytt anslutningsflyg 2 timmar senare

Hej

MVh isan lover
Har flygit mycket med finnair det sista, fick en försening på 4 timmar och 25 minuter en gång men för det fick jag ett presentkort värt 10.000 kr eller om det var 9000kr, klart värt den förseningen, nästa resa gratis.
Och så illa är det inte ombord.
Inte toppklass men jag vet ju vad jag bokar och bäst i år prismässigt.

20250719_091553.webp

20250719_142026.webp

Åkte ju premium economy ned igår med Finnair. Flygplansmat brukar sällan vara upplyftande men igår kunde man välja mellan nötfärs biff eller kyckling. Jag tog nötfärs biffen. Till den var det potatusmos och svampsås. Förrätt var fetaost med diverse tillbehör. Nu är jag ju inte en kräsen person och har aldrig flugit mer fancy än så här men det jag fick igår var nog det godaste jag någonsin ätit på ett flyg. Frukost omeletten var så där men man fick en kyckling macka till som var riktigt bra. Fick min GT och mitt vin. Nöjd och belåten.

Hej

MVh isan lover
Det stämmer bra med betalningen, jag fick 700 kr för en förstörd resväska men de ville ha 500 kr avgift för användning av de 700 kr.
Att SAS skulle vara bättre förvånar mig.

Det stämmer bra med betalningen, jag fick 700 kr för en förstörd resväska men de ville ha 500 kr avgift för användning av de 700 kr.
Att SAS skulle vara bättre förvånar mig.
Jag betalade via nätet och behövde inte betala någon avgift.
Fick bara ändra valuta då presentkortet var i Euro så funkade det utmärkt att använda vid bokning utan avgift.

Senast ändrad:
Riktigt så dålig upplever jag inte dem till Thailand.att de skulle vara sämst. Visst dåligt med alkohol men eftersom jag vet detta så köper jag med från taxfree. Maten är sådär men vi är förberedda. Själva resan är utmärkt och förra resan när flyget blev försenad pga motvind så fixade de ett nytt anslutningsflyg 2 timmar senare
Hej

Nej, även om det inte är samma sak att flyga med Finnair nu som för 10-20 årsedan så är jag också förvånad över att dom utsågs till sämsta flygbolag.

Mvh isan lover

Hej

Nej, även om det inte är samma sak att flyga med Finnair nu som för 10-20 årsedan så är jag också förvånad över att dom utsågs till sämsta flygbolag.

Mvh isan lover
Det står i artikeln varför de utsätts till Europas sämsta flygbolag. "Flightright har mätt tre saker: hur punktligt flygbolaget är, hur snabbt man betalar ut kompensation när det går fel och vad kunderna tycker om hela processen. Finnair hamnar alltså i botten, med ett snittbetyg på 2,48 (av 5)."

Det är alltså.inte för att man måste köpa Alkohol eller att maten är oätlig i ekonomi klass.

Att det är bra i premium economy får man förutsätta det är dubbelt så dyrt.

Det står i artikeln varför de utsätts till Europas sämsta flygbolag. "Flightright har mätt tre saker: hur punktligt flygbolaget är, hur snabbt man betalar ut kompensation när det går fel och vad kunderna tycker om hela processen. Finnair hamnar alltså i botten, med ett snittbetyg på 2,48 (av 5)."

Det är alltså.inte för att man måste köpa Alkohol eller att maten är oätlig i ekonomi klass.

Att det är bra i premium economy får man förutsätta det är dubbelt så dyrt.
Punktlighet är viktigare på inrikes och regionala rutter än vid en flygning på 10-12 timmar.

Nu valde jag resa från Gbg-Bkk t&r samma datum och samma flyglängd, lite kortare med Thai.
Thai ekonomi och Finnair premium.
3-20 September.

Screenshot_20250729_111720_Finnair.webp

Screenshot_20250729_111935_Chrome.webp
Finnair premium dock utan bagage. Ska man ha samma mäng incheckat bagare som man får i Thai ekonomi så får man lägga till drygt 1500 kr. Men visst just från Göteborg verkar Finnair vara ett bra alternativ i alla fall om man ska till BKK.

Tillbaka
Topp