Svensker pensjonister römmer Thailand ,

Där har du en poäng om Legolas, han vet bäst, och ingen skall ha andra åsikter, men det är han ju knappast ensam om :laugh2: Men han mästrar inte mig, det har han aldrig ens försökt kan jag säga
Ni är ju lika duktiga på att veta bäst, har man andra åsikter så kommer det fula påhopp som ni inte begriper att ni har skrivit.
Får ni mothugg är alla andra dumma och ni börjar gråta.

Ni är för goa! Vi har alla våra styrkor och svagheter, vissa är medvetna om detta, andra inte. Det har väl med vår personlighet att göra. Därför är vi ganska toleranta, tack och lov är varningar och avstängningar ganska sällsynta. Och det skall samtliga ha en eloge för.

Men någon gång måste man sätta ner foten och det händer oftast när någon upprepat blir påhoppad eller mobbad. Vi har lyckligtvis olika åsikter om saker och ting, tack för det. Respekteras det så är allt lugnt.

Det är väl även så att de som inte bor här och inte varit här på åratal vet alltid mer än de som bor i landet, sen att tro vi som valt att bo med vår Thaihustru i Isaan inte har något val, det är inte speciellt begåvat antagande, alla är ju inte under frugans toffel. Många av oss trivs hä , och är man äldre och inte trivs och stannar trots vantrivsel, då anser jag man ären åsna inte en häst :rolleyes: Är ju bara att avflytta , finns massor av ställen att bo på i landet , måste inte bo i en Isaan by om jag inte känner för detta

Men vad händer om du inte trivs och vill flytta men frugan säger nej?

BTT

Jo där samlas all världens charterturister och barnfamiljer och priserna på allting skjuter i höjden plus att hotelpersonal och andra inom serviceyrkena blir allmänt trötta och otrevliga.
Ungefär som på området runt Khao San Road i Bangkok.

BTT
Skitsnack,,, Har du varit runtom Phuket ,, Nej tror inte det, Men ändå har åsikter ,, Själv rest runt mycket i Thailand från norr till söder
och i Phuket har jag funnit vissa guldkorn en av dem Rawai yanui nai harn med omnejd , Sen vadå vilka inom service yrken blir otrevliga o trötta ,,

Skitsnack,,, Har du varit runtom Phuket ,, Nej tror inte det, Men ändå har åsikter ,, Själv rest runt mycket i Thailand från norr till söder
och i Phuket har jag funnit vissa guldkorn en av dem Rawai yanui nai harn med omnejd , Sen vadå vilka inom service yrken blir otrevliga o trötta ,,

Har varit på Phuket ja.

I Phuket town bland annat och skulle ta en taxi till Patong beach och chauffören skulle ha 2000 baht för att köra sträckan.

BTT

Så då menar du att du bestämmer vad som ska hända?

BTT
Jag bestämmer över mitt liv. hon bestämmer över sitt liv, ingen männsika kan äga en annan, jag har gjort det förr, bara helt enkelt bestämt mig för en separation. Livet är för kort för att man inte skall kunna stämma över sitt eget, därmed inte sagt att man inte skall visa respekt för andra, men om vi inte passar ihop så skiljs vi , som vänner

Rawai är ett av de fina ställen jag ofta besökte när vi var nere och semestrade där frugan och ja, de andra tusistställena kunde jag vara utan . Phuket Town är ganska ok. Men blir det tjock smock fullt med skräniga "Ryssä" så nu säger jag nej tack till Phuket, och så är det nu enligt dem jag kännner som bor där samt även en del info på internet Tycker denna kille speglar det jag hör från ett par jag känner väl samt bor i Phuket

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp