Svensker pensjonister römmer Thailand ,

Du råkade väl ut för det i förra området där ni hyrde, allt va bra ända tills nån granne dummade sig ;)
Inte att jag blev väckt eller att det var lössläppta hundar.
Var lite för mycket drickandes för att jag skulle vilja ha ungarna växa upp där för alla levde som turister och ungarna hade fått en skev bild av verkligheten.
Annars var det en fin village och du utan barn hade nog trivits där, även jag under andra förhållanden.

Anläggningen är trevlig men Bangsaen är ju inget ställe man vill bo i, iaf inte om man sett lite mer av Thailand.
Av en slump så hamnade jag i Bangsaen när jag var helt färsk i Thailand och hyrde ett hus på en månad, flyttade därifrån efter typ 10 dagar, fi satan vilken håla.
Jeg har bodd i 10 år i Bangsaen , og stortrives , Her har jeg trivlege granner , vi er som en stor familie . Jeg bor i Radhus på 120 m2 og det er 3 rekker med radhus a 75 radhus i hver rekke . Og jeg bor centralt 150 m til Bangsaen Beach og 60 m til Baht bus som går hver 5 minutt , Her er det store aransjemanger flere ganger i månen Nå til helgen er det Grand Prix billöp og med tusenvis med folk som kommer til Bangsaen

00p.webp

Her er jeg og tar meg en öl og litt street food , Unskyld for bilde , men kjerringen min tok bile , derfor uklart.Damen som har street food er 76 år gammel og på jobb hver dag . Og når vi treffes får jeg en god kram av henne , Respekterer du en Thai får du mange Thai venner ,

P1090815.webp

Jeg har bodd i 10 år i Bangsaen , og stortrives , Her har jeg trivlege granner , vi er som en stor familie . Jeg bor i Radhus på 120 m2 og det er 3 rekker med radhus a 75 radhus i hver rekke . Og jeg bor centralt 150 m til Bangsaen Beach og 60 m til Baht bus som går hver 5 minutt , Her er det store aransjemanger flere ganger i månen Nå til helgen er det Grand Prix billöp og med tusenvis med folk som kommer til Bangsaen

00p.webp
innebär väl att du inte har koll på hur det är i resten av landet, ex så är ju stranden och vattnet i Bangsaen rena soptipskänslan jämfört med ex Phuket.

IMG_20210627_130753.jpg

IMG_20220106_134641.jpg

IMG_20220107_115512.webp

Bara ett litet urval från Rawai på phukets södra udde, skapligt fint även på andra sidan berget där turisterna håller till, ni vet i såna där hålor som Kata, Patong, Kamala mm.. Men turister är inget för mig, jag trivs bättre här på landet :beer:

innebär väl att du inte har koll på hur det är i resten av landet, ex så är ju stranden och vattnet i Bangsaen rena soptipskänslan jämfört med ex Phuket.

IMG_20210627_130753.webp

IMG_20220106_134641.webp

IMG_20220107_115512.webp

IMG_20210627_130753.jpg

IMG_20220106_134641.jpg

IMG_20220107_115512.jpg
Mine 2 förste turer til Thailand var Krabi Town , Der bodde jeg , og reiste rundt nesten heile sör Thailand ,Så brukte jeg nesten 2 måner på turen til Bangkok på grund av alle stopp på veien , jeg ville se meg om. Så har jeg og kjerringen reist rundt i Nord Thailand og Isaan og grannelanderna för jeg kom til Bangsaen. Og her bestemte jeg meg , her vil jeg bu , Du kan se på en tråd om mine reiser fra nord til sör, Har du reist så mye som meg i Thailand , så vis bilder av turen din .

krabi-river-marina.webp

Thailand 058.webp

Bara ett litet urval från Rawai på phukets södra udde, skapligt fint även på andra sidan berget där turisterna håller till, ni vet i såna där hålor som Kata, Patong, Kamala mm.. Men turister är inget för mig, jag trivs bättre här på landet :beer:
Hej

Vykorts fint och precis det som dom flesta söker när dom ska ha semester och jag förstår absolut att många kan tänka sig att bo på platser som det här, det är säkerligen mångas dröm.

Men själv har jag svårt att finna en vardag på platser som det här, vad ska man sysselsätta sig med på dagarna och hur ska man integreras och bli en del av samhället i en miljö som till stor del är uppbyggd på och beroende av turism?

Det enda alternativ jag kan komma på är att ex.vis skaffa en båt och arrangera fisketurer eller något liknande om jag vistades på en plats som det här, jag är alldeles för aktiv för att kunna sitta av tiden.

Mvh isan lover

Hej

Vykorts fint och precis det som dom flesta söker när dom ska ha semester och jag förstår absolut att många kan tänka sig att bo på platser som det här, det är säkerligen mångas dröm.

Men själv har jag svårt att finna en vardag på platser som det här, vad ska man sysselsätta sig med på dagarna och hur ska man integreras och bli en del av samhället i en miljö som till stor del är uppbyggd på och beroende av turism?

Det enda alternativ jag kan komma på är att ex.vis skaffa en båt och arrangera fisketurer eller något liknande om jag vistades på en plats som det här, jag är alldeles för aktiv för att kunna sitta av tiden.

Mvh isan lover
Det är ju för att du bara har hållt dig där alla turister är när du varit här, där bor inte jag.
Det finns inte en enda grej som du kan göra uppe i byn som du inte kan göra här men däremot en massa du kan göra här som du inte kan göra där.

Mine 2 förste turer til Thailand var Krabi Town , Der bodde jeg , og reiste rundt nesten heile sör Thailand ,Så brukte jeg nesten 2 måner på turen til Bangkok på grund av alle stopp på veien , jeg ville se meg om. Så har jeg og kjerringen reist rundt i Nord Thailand og Isaan og grannelanderna för jeg kom til Bangsaen. Og her bestemte jeg meg , her vil jeg bu , Du kan se på en tråd om mine reiser fra nord til sör, Har du reist så mye som meg i Thailand , så vis bilder av turen din .

krabi-river-marina.jpg

Thailand 058.JPG
Alla är vi olika men jag begriper inte hur man kan välja Bangsaen av alla platser men trivs du där så är ju allt kanon.
Inte så att det var din fru som ville bo där?

Det är ju för att du bara har hållt dig där alla turister är när du varit här, där bor inte jag.
Det finns inte en enda grej som du kan göra uppe i byn som du inte kan göra här men däremot en massa du kan göra här som du inte kan göra där.
Hej

Utesluter inte att du har rätt men själv har jag aldrig riktigt fått den känslan, men det var nära att det blev ett hus längs vägen ifrån Ban Phe österut längs stranden, där blev jag kompis med en Thailändsk fiskare som bodde där med sin familj, det var en gata upp ifrån vägen längs stranden, jag besökte denne fiskare många gånger, vi fiskade, besökte olika mindre öar och grillade tillsammans på kvällarna.

Denne man jobbade förutom med att fiska även tillsammans med en äldre man och dom båda skötte om båtar som en engelsman hade för uthyrning o.s.v, under flera år gjorde jag besök hos denne fiskare. Sen skulle en granne till honom sälja sitt hus för 350 000 baht, det var ett helt ok hus av Thai standard, det kändes lockande men jag och frugan tackade tillslut ändå nej till erbjudandet, det hade varit för långt till Isaan och släkten där.

Men 7-8 år senare köpte ju ändå frugan ett hus vid havet nere i Pran Buri söder om Hua Hin, det låg granne med en nationalpark några km uppströms en flod som mynnade vid stranden, det var kul att snorkla och harpunera, satte garn med en släkting till frugan o.s.v. käka seafood längs stranden m.m, men vi använde det sällan och för korta perioder, frugan trivdes men jag och pojken saknade byn och ville åka tillbaka efter högst 14 dagar, så det slutade med att frugan sålde huset.

Mvh isan lover

Alla är vi olika men jag begriper inte hur man kan välja Bangsaen av alla platser men trivs du där så är ju allt kanon.
Inte så att det var din fru som ville bo där?
Hej

Det ligger ju egentligen bra till med tanke på flygplatsen och väldigt centralt i landet, det vimlar ju av skandinaver där, det är ganska prisvärt och billigt där tycker jag eftersom många Thailändare också är kunder där, minuset som jag upplevde är väl främst att vattnet inte är så rent delar av året, närheten till Bangkok märks ibland.

Mvh isan lover

I Phuket går kloakken rett i Havet , Det har vert mye skrivning i Tidninger om kloakken i Phuket . Se Vedlegg , ang kloakk .

2022-06-22 (4).webp

2022-06-22 (2).webp

Hej

Det ligger ju egentligen bra till med tanke på flygplatsen och väldigt centralt i landet, det vimlar ju av skandinaver där, det är ganska prisvärt och billigt där tycker jag eftersom många Thailändare också är kunder där, minuset som jag upplevde är väl främst att vattnet inte är så rent delar av året, närheten till Bangkok märks ibland.

Mvh isan lover
Har upplevt Baengsen som dyrt, vi bor ju inte så långt därifrån men frugan vill inte åka dit för det är så dyrt.
Frugans syrra hamna i het diskussion med strandfolket när dom var där pga priserna.
Dyrare sitta där i strandstol än tex Jomtien eller Pattaya.
Många Thai som klagar på priserna i Bangsaen i social media.

Har upplevt Baengsen som dyrt, vi bor ju inte så långt därifrån men frugan vill inte åka dit för det är så dyrt.
Frugans syrra hamna i het diskussion med strandfolket när dom var där pga priserna.
Hej

Ja första gången är en strandstol ganska dyr men det brukar bli helt andra priser om man återkommer, så fungerar det ju även i Pattaya, men det som jag och frugan tyckte var billigt i Bang Saen var boendet och att äta ute, det finns ju mängder av serveringar och restauranger som pressar priserna för att locka till sig dom Thailändare som besöker orten varje helg.

Mvh isan lover

Hej

Ja första gången är en strandstol ganska dyr men det brukar bli helt andra priser om man återkommer, så fungerar det ju även i Pattaya, men det som jag och frugan tyckte var billigt i Bang Saen var boendet och att äta ute, det finns ju mängder av serveringar och restauranger som pressar priserna för att locka till sig dom Thailändare som besöker orten varje helg.

Mvh isan lover
Jag läser inte thai men frugan säger att mycket klagomål från Thai i sociala medier.
Vi har väl lika långt till Bangsaen som Jomtien, frugan skulle aldrig få för sig åka till Baengsaen före Jomtien, sist vi var i Bangsaen var hon sur, peng mak mak och skulle aldrig dit igen.
Trängsel, på tok för trångt på helgerna nästan omöjligt med parkering, långa bilköer, tripple parkering längs vägen, skiten äcklig strand, ser nästan oljeskadad ut i färgen, dyrt.

En Thai klager ikke på priserna , dei tipser strandselgerne , Men en snål svenske han klager på billige priser , som er svert lav , Leige en strandstol for en dag kostar 100 baht Og her kan du sitte gratis , vist du vill .

P4140202.webp

Tillbaka
Topp