Svensker pensjonister römmer Thailand ,

Jag funderar... var Royal Garden Plaza ens byggt på 90-talet när BTT påstår sig varit i Thailand.

Har bestämt för mig att det var massa småbyggnader å skjul så sent som tidigt 00-tal.

Att jag då känner till att Royal Garden fanns i mitten på 90 talet och att det fanns en food court på andra våningen plus en KFC till höger om ingången längst ner borde väl vara bevis för att jag varit i Pattaya.
Längst upp låg en biograf cinema complex eller nåt hette den vill minnas.
Fanns dessutom en sån där man krockar med små bilar som finns på nöjesffälten.
Det minns jag särskilt eftersom jag spräckte läppen en gång på fyllan.
Till vänster om ingången längst ner fanns MC Donalds man gick förbi toaletterna innan man kom fram till MC.

På andra sidan fanns en coffeshop precis till vänster efter ingången längst ner. Där fikade man ofta. Dom hade goda donuts minns jag.

BTT

Jo fast BTT har inte varit i Thailand sedan 90 talet, oklart exakt vilket år dock.

Hans konton har varit kapade lite hit och dit.

Jo jag var där i mars 2016 och bodde bland annat på Flipper house soi 7 plus på Stefans guesthouse i Jomtien.

Skulle åkt för tre år sen men pandemin kom emellan.

Jobbade dessutom i Pattaya ända fram till 2004. Har varit tillbaka fem gånger sen dess.

BTT

Och jag bryr mig inte.

Precis min tanke.

Varför i helvete är det så viktigt för viss personer att just jag ska bevisa min existens i Thailand och att jag är en mytoman som enbart ljuger om min tid i landet.
Jag trodde i min enfald att detta skitsnack skulle vara en produkt från Mai Pen Rai mobben men tyvärr befinner sig tydligen en del av denna sorgliga skara även härinne.
Om jag har varit i Thailand eller inte är totalt ointressant i världens ögon.

BTT

Jaja. Pandemin som började i mars 2020 kom ivägen för resan som skulle blivit av 2019... :monkey:

Det gäller att vara förutseende.

Det känns som att det är dags att fråga efter nästa veckas lottorad så att jag både slipper skatt, kan hosta upp korkavgifter och kanske köpa röster i valfri by i norra Sverige.
Ja, till allt som är heta diskussioner just nu så fungerar 7 rätt på lotto.

Tycker nog att det är extremt billigt i Thailand, man hyr med lätthet ett helt hus i Nong Prue för 6000 thb /månad just ovanför Sukhumwit + el som du själv betalar hos PEA. Maten är nu betydligt billigare här jämfört med ex. Sverige, om man inte skall äta Skandinavisk mat vill säga . Så varför pensionärer flyr till ett ännu dyrare Europa, det kan jag inte förstå :unsure:
Därför att dom antagligen inte hade råd ens från första stund att bo utomlands... Drömmen räckte bara X antal dagar...

Det er 20 år siden dei byggde og flytta inn i Scandinavien Village Bangsaen , Og mange har flytta ut og solgt på grund av alderdom . Det er 48 legenheter som dei har flytta ut av , og alle legenheterne er solgt til nye eigere . Jeg beundrer dei som har greid og solgt leilogheterne , til dei priser som kjöper betaler . En to roms lägenhet pris ca 1 miljon svenska kroner .og hyra over Skr 6000. for månen . En 3 roms legenhet pris nesten 2 miljoner Svenske kr .og skr 6000 i hyra for månen , Svenskene må ha mye penger , som kjöper så dyre legenheter ,

P1160550.webp

29354801_1691266844267210_326146631492364692_o.webp

Tillbaka
Topp