Tänder (skillnad i kostnader mellan Sverige och Thailand för löständer)

OK , du måste ha em sjukdom som försvårar din tandhälsa , tillex diabetes , eller handikapp av någor specifikt slag ..
Så det gäller inte mig , jag är bara lite tokig i skallen , men har fö en en kanonhälsa så jag skall betala FULLT
Ok, min pappa har haft åldersdiabetes på senare år.

Inte så enkelt. Om man har kronisk tandlossning så har man också dåliga käkben och då går det inte att skruva in några tänder. Det blir som att skruva in en träskruv i gips, ser fint ut men du kan inte hänga något i den för då ramlar den ur.
Ja det är ju klart, förutsättning måste ju finnas:cool:

Inte så enkelt. Om man har kronisk tandlossning så har man också dåliga käkben och då går det inte att skruva in några tänder. Det blir som att skruva in en träskruv i gips, ser fint ut men du kan inte hänga något i den för då ramlar den ur.

Eller som att använda Molly för dubbelgips i enkelgips.

I vart fall i detta så har jag kommit fram till att " lösgom " vinner på lägsta pris,

gentemot fastskruvade tänder, om dessa 2 behöver en justering i framtiden så måste

den med skruvade tänder ta sig till tandläkare, den med lösgom kan skicka sina med posten....

I vart fall i detta så har jag kommit fram till att " lösgom " vinner på lägsta pris,

gentemot fastskruvade tänder, om dessa 2 behöver en justering i framtiden så måste

den med skruvade tänder ta sig till tandläkare, den med lösgom kan skicka sina med posten....
:):):):)

Jo så är det, att lösgom är billigare än skruvade.
Vi får i den mån det går, att vara rädda om och sköta tänderna så vi slipper någotdera i framtiden:)

Tillbaka
Topp