Telefon

Säger ba 3110 :cool: Nokia newer die!
Nokia har väl varit i topp , 1980 tror jag det var:p "Kummi sapas "är Finland bäst på , kanske bättre att hålla folket torra om fötterna , Nokia on parras sapas :) :) :) Anteksi houno kielioppi . olen tyhme ruotsalainen, mutta se on tossi vaikea kieli

Här e nått för Gottlland och Öland åxå! :cool:
1569849850705.png
510.- spänn på Elgiganten!

1569849850705.png

Inte blixten som gör att bilderna blir bra i mörker med mobil längre, det är Nattläget på dom fina mobilerna som har 3st objektiv som samarbetar och släpper in mer ljus. Grym skillnad mot en billigare mobil, även på dagen är Nattläget kanon om man ex tar porträtt där ansiktet är i skugga.
Har både Samsung s10 och huawei p20 pro kanonbilder på båda i mörker, men fel prisklass i detta sammanhanget ;)

Men en begagnad s6 eller s8 borde gå att få tag i till en bra peng.

Gå till en shop och fråga må vara enkelt men riktigt korkat om man vill ha nåt bra.
Lägg en stund på Google istället och läs recensioner och användaromdömen.
Inte alls korkat om man satt en gräns vid 5000b.
Google och
recensioner för den prisklassen är överkurs.

Nu kanske telefonen ska ges bort till en som inte är allt för van med tekniska prylar.

Tänkte köpa en Samsung S20 5G ultra när jag kom iland men var ju mycket dyrare i Norge och Sverige än Thailand.
Elgiganten Sverige 14990 SEK.
Elkjöp (elgiganten) Norge 16490 NOK.
Thailand 39900 ( 12460 SEK).
Får vänta tills jag kommer hem.

Tänkte köpa ny mobil oxå iPhone 11 den är 1300 kronor billigare i Norge än Sverige! I Thailand garanterat ännu billigare men nu är det ju som det är så man får nog handla i Norge
Skumt att Iphone var så mycket billigare i Norge medans Samsung är så mycket billigare i Sverige?

Får ni inte mobiler av eran arbetsgivare?
Det är få som får det.
Min regel på de företag jag styrt. Om det finns behov av telefon i tjänsten och den i delar är utanför kontoret, då står jag för telefonen. I alla övriga fall är den privat och får skaffas av av personen själv. Mina företag har ingenting med de anställdas privata telefonerande att göra.
Det betyder att även i de fall någon förhandlar inför en anställning, är det blankt nej på telefoni.
Det är en ren principsak. Hellre ger jag en 1000 mer i lön än står för en telefon.

Det är få som får det.
Min regel på de företag jag styrt. Om det finns behov av telefon i tjänsten och den i delar är utanför kontoret, då står jag för telefonen. I alla övriga fall är den privat och får skaffas av av personen själv. Mina företag har ingenting med de anställdas privata telefonerande att göra.
Det betyder att även i de fall någon förhandlar inför en anställning, är det blankt nej på telefoni.
Det är en ren principsak. Hellre ger jag en 1000 mer i lön än står för en telefon.
Har aldrig någonsin behövt köpa en mobil eller dator själv när jag haft en anställning.
Aldrig hört talas om om att nån "kollega" i branschen behövt det heller.

Har aldrig någonsin behövt köpa en mobil eller dator själv när jag haft en anställning.
Aldrig hört talas om om att nån "kollega" i branschen behövt det heller.
Samma här, har haft telefon sedan NMT tiden lika dant med dator. Nu har jag privat telefon åxå, gäller att stänga ner när man är ledig ;)

Tänkte köpa en Samsung S20 5G ultra när jag kom iland men var ju mycket dyrare i Norge och Sverige än Thailand.
Elgiganten Sverige 14990 SEK.
Elkjöp (elgiganten) Norge 16490 NOK.
Thailand 39900 ( 12460 SEK).
Får vänta tills jag kommer hem.
Varför är norje dyrare?
trodde att det bara var Sverige som hade kopieringsavgift.

Tillbaka
Topp