Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Nä , lyssna på FA , han verkar veta vad ingen annan tror sig veta , dessutom tvärsäkert ;) ;) ;) Det tror jag med , risken är stor att Sverige hamnar i en svacka , så nog skall jag hålla koll på vad som händer , i annat fall flytta stålarna blixtsnabbt ...

Ponta !!Hur skall du kunna flytta stålarna, du är väl den enda på forumet som just nu saknar egen madress :) ;D ;D ;D ;D ;D :nod:

"Långeman " sa:
Ponta !!Hur skall du kunna flytta stålarna, du är väl den enda på forumet som just nu saknar egen madress :) ;D ;D ;D ;D ;D :nod:
Madrass i Thailand? Det har jag aldrig haft, jag har alltid sovit på ett hål. Inte alls obehagligt-- :)
OK, jag förväntar mig en avstängning men men.....

"Phonta " sa:
Nä , lyssna på FA , han verkar veta vad ingen annan tror sig veta , dessutom tvärsäkert ;) ;) ;) Det tror jag med , risken är stor att Sverige hamnar i en svacka , så nog skall jag hålla koll på vad som händer , i annat fall flytta stålarna blixtsnabbt ...

Haha, jo jag TROR alltid tvärsäkert ;)
Det är väl det vi alla gör, tror...

Flytta blixtsnabbt, jo den kan du ju försöka när nyheten redan är ute, då är det för sent Phonta.

Ja det är kul! Kronan stärks och Bath faller. Strålande tider härlig tider som Pilsnerfilens okrönte konung Thor Modéen brukade utropa! Men det kommer väl bara gamla stofiler ihåg?

/Anubaan

"legolas " sa:
CIMB Thai Thailand 2013-05-22 08:44 (29 min THB 4.4725
TMB Thailand 2013-05-22 08:38 (35 min ago) 8THB 4.4725

Krung Thai Bank Thailand 2013-05-22 07:57 (7 THB 4.471
Bangkok Bank Thailand 2013-05-22 01:30 1 STHB 4.4675
Siam Commercial Bank Thailand 2013-05-22 08: THB 4.465
Bank of Ayudhya Thailand 2013-05-22 06:58 (1 THB 4.4625
Thanachart Bank Thailand 2013-05-22 08:41 (3 THB 4.46
Kasikorn Bank Thailand 2013-05-22 04:09 3 STHB 4.4525
Undrar om krisen i Japan kommer att smitta av sej till resten av Asien?

"Rolf " sa:
Undrar om krisen i Japan kommer att smitta av sej till resten av Asien?
Nu har ju börsen i Tokyo gått upp ca 50% de senaste sex månaderna, menar du krisen innan eller har du hittat något nytt?

"Janne " sa:
Nu har ju börsen i Tokyo gått upp ca 50% de senaste [s -ex]ånaderna, menar du krisen innan eller har du hittat något nytt?
Nja dom sa på tv i morse att krisen i Japan förvärrats.
Om vi nu ska lita på dom ???

"Rolf " sa:
Nja dom sa på tv i morse att krisen i Japan förvärrats.
Om vi nu ska lita på dom ???
Känns väl rimligare och lita på dem, börsen har man ju aldrig förstått ändå, den går upp när man mist anar det :-\ Så på din fråga, troligen då det är många Japanska företag i Thailand. Men som sagt vad veta man!

"Janne " sa:
Nu har ju börsen i Tokyo gått upp ca 50% de senaste [s -ex]ånaderna, menar du krisen innan eller har du hittat något nytt?

Tro mig, börsen kommer inte att fortsätta uppåt så länge till!

inx.jpg

:wai:Hej alla C M.are,och då speciellt Legolas som är en otroligt hjälpsam människa och vet uppenbart allt som behöver vetas vid en ev, flytt till thailand samt att han har praktiskt taget ett schysst svar på nästan allting!
Grejen för mig är att min Mor i Sverige börjar bli väldigt gammal och kommer inte hänga med så värst länge till,och då kommer jag naturligtvis ta hjälp av Legolas för min flytt ner till Thailand och mitt riktiga hem (som ligger uppe i Isaan mellan Sakhonnakorn och udon thani)näramre bestämt 20 km från Sawang den din och är faktiskt ett av dom absolut schysstaste ställena som jag någonsin varit på!
Det gäller inte bara för att det är oerhört billigt samt väldigt lätt att leva där utan helt enkelt för att jag stormtrivs bland alla Thailändare som INTE klagar över att praktiskt taget ALLT ÄR FEL,vilket det ju naturligtvis INTE är!
Jag har som dom flesta på C M:are bott i Isaan med min familj i snart 14 år nu(i Juli månad detta året) och jag har aldrig ångrat en sekund av det beslutet,men efter min flytt så kommer jag att få en schysst utdelning på det jag investerade när jag hade flyttat dit till min fru för ca: 12 år sedan(spenderade ca: 1 år på att fundera OM detta var vad jag ville innerst inne) och kom fram till att här kan jag lugnt spendera mitt liv vid 60 år och framåt(jag är redan F P sedan över 25 år sedan så har har ju haft chansen att vara i Thailand varje år sedan jag skadade mig och fick FP!
Men TACK Legolas för att du finns och för att du är så seriös vad gäller dina åttaganden vid en ev, flytt ner till Thailand!
Vi har ju haft kotakt litegrand ang, just det och jag kommer att återkomma till det så fort det blir Auktuellt med min flytt inom 2 år!
Hoppas du vet lite om hur man lättast går till väga med skatt efter flytt och annat som behövs när man flyttar!
Tack på förhand Legolas och C M!!! :wai: Mike t d 8) :thumbsup:
Ps! Det gäller den Thailändska valutan Bath och den är otroligt stark nu och pendlar upp och ner men innerst inne så tror jag att den kommer att stabilisera sig för oss svenskar vid runt 5 bath för 1 sv krona(kanske till och merd över 5 Bath,)det har den ALLTID gjort innan, så,,,,,D S!!!!

Kul att du ger beröm till Legolas som är en stor tillgång här ... finns många som klagar, blir lätt så när en person vet så mycket. All respekt till mr Lego ...

"Janne " sa:
Kul att du ger beröm till Legolas som är en stor tillgång här ... finns många som klagar, blir lätt så när en person vet så mycket. All respekt till mr Lego ...

Hej Janne!!!

Du verkar vara en sympatisk ung man med mycket goda och rena tankar.
Jag har läst mycket av det du har skrivit och tycker om det.

Men, jag saknar en bildtråd av hur du lever där borta i risfälten, hur din familj bor?
De flesta andra här på forumet har bidragit med sånt, kan inte du göra det också? ?

"SLU. " sa:
Hej Janne!!!

Du verkar vara en sympatisk ung man med mycket goda och rena tankar.
Jag har läst mycket av det du har skrivit och tycker om det.

Men, jag saknar en bildtråd av hur du lever där borta i risfälten, hur din familj bor?
De flesta andra här på forumet har bidragit med sånt, kan inte du göra det också? ?
Hej SLU.

Tack för de fina orden ... kanske ska ta mig lite tid framöver, få se om jag hittar några bra bilder. Vi är ju där max en vecka om året då vi inte har något eget och jag vill ju gärna resa runt. Tack för idén.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp