Hej alla C M.are,och då speciellt Legolas som är en otroligt hjälpsam människa och vet uppenbart allt som behöver vetas vid en ev, flytt till thailand samt att han har praktiskt taget ett schysst svar på nästan allting!
Grejen för mig är att min Mor i Sverige börjar bli väldigt gammal och kommer inte hänga med så värst länge till,och då kommer jag naturligtvis ta hjälp av Legolas för min flytt ner till Thailand och mitt riktiga hem (som ligger uppe i Isaan mellan Sakhonnakorn och udon thani)näramre bestämt 20 km från Sawang den din och är faktiskt ett av dom absolut schysstaste ställena som jag någonsin varit på!
Det gäller inte bara för att det är oerhört billigt samt väldigt lätt att leva där utan helt enkelt för att jag stormtrivs bland alla Thailändare som INTE klagar över att praktiskt taget ALLT ÄR FEL,vilket det ju naturligtvis INTE är!
Jag har som dom flesta på C M:are bott i Isaan med min familj i snart 14 år nu(i Juli månad detta året) och jag har aldrig ångrat en sekund av det beslutet,men efter min flytt så kommer jag att få en schysst utdelning på det jag investerade när jag hade flyttat dit till min fru för ca: 12 år sedan(spenderade ca: 1 år på att fundera OM detta var vad jag ville innerst inne) och kom fram till att här kan jag lugnt spendera mitt liv vid 60 år och framåt(jag är redan F P sedan över 25 år sedan så har har ju haft chansen att vara i Thailand varje år sedan jag skadade mig och fick FP!
Men TACK Legolas för att du finns och för att du är så seriös vad gäller dina åttaganden vid en ev, flytt ner till Thailand!
Vi har ju haft kotakt litegrand ang, just det och jag kommer att återkomma till det så fort det blir Auktuellt med min flytt inom 2 år!
Hoppas du vet lite om hur man lättast går till väga med skatt efter flytt och annat som behövs när man flyttar!
Tack på förhand Legolas och C M!!!

Mike t d 8)
Ps! Det gäller den Thailändska valutan Bath och den är otroligt stark nu och pendlar upp och ner men innerst inne så tror jag att den kommer att stabilisera sig för oss svenskar vid runt 5 bath för 1 sv krona(kanske till och merd över 5 Bath,)det har den ALLTID gjort innan, så,,,,,D S!!!!