R
Rolf
Gäst
Men snälla Glimten det har det ju jämt"glimten66 " sa:Ja ser två sidor av Bathen som turist vill ja ju att bathen e låg men som grisfarmare vill ja ju tvärtom så för min del så har myntet två sidor
glimten66![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men snälla Glimten det har det ju jämt"glimten66 " sa:Ja ser två sidor av Bathen som turist vill ja ju att bathen e låg men som grisfarmare vill ja ju tvärtom så för min del så har myntet två sidor
glimten66![]()
Men vi får väl se vad som händer med våran lilla Krona efter Riksbankens ränte höjning"Gazton " sa:Inga jätteskutt enligt XE
1 SEK = 4.86479 THB
"Mats 49 " sa:Den här tråden har jag aldrig förstått mig på till 100%
Förstår att du lägger ner tid på att fixa in den varje dag Legolas.
Men vilka av Chaimai medlemarna/besökarna har egentligen mest nytta av den?
Dom som är boende i LOS eller dom som tänker åka dit eller är på väg att åka snart?
Eller dom som överför/skickar pengar till någon eller sitt eget konto i LOS?
Kurserna går ju upp och ner fler ggr per dygn, kan skilja litegrann från kl 8.00 Sv-tid
och kl 13.00 och kl 15.00 Sv-tid.
Befinner jag mig i LOS så ser jag ju det innan jag växlar eller tar ut pengar där.
Är jag i sverige så ser jag kursen direkt när jag växlar eller överför/skickar pengar.
Går man däremot ut på valutakurser.net så ser du all valutas kurser över hela världren
förhållande till Bath exakt på minuten när du kollar det där.
Tänkte på det du skrev i annan länk om jobbiga länkar att följa på Chaimai.
Så jag förstår inte själva tanken med att skriva ut kursen här för dom vanligaste
bankerna i LOS.
Ska jag kolla här innan jag gör en transaktion av nått slag?
Verkar mer jobbigt än att kolla upp det aktuell tid då jag ska göra transaktionen!
Kollar jag här så stämmer det inte exakt i allafall med verkliga tidpunkten för transaktionen.
Bara en liten åsikt från en Sketen *vanlig* medlem som mig (tillhör ej eliten här)
![]()
Du får bästa kursen när du skickar bank till bank, jag använder böndernas bank Karsikorn Bank.Gunnar P.S. Tänk på att om du ska ha KONTO i Thailand måste du ha en fast adress, eller bo där i minst 6 mån."zetterberg_88 " sa:Tänkte att man kunde hålla kursen up-to-date här kanske?
Samt skicka pengar till thai, vilka kort använder ni etc?
"GUNNAR " sa:Du får bästa kursen när du skickar bank till bank, jag använder böndernas bank Karsikorn Bank.Gunnar P.S. Tänk på att om du ska ha KONTO i Thailand måste du ha en fast adress, eller bo där i minst 6 mån.
Det jämnar nog ut sej snart, börserna i Asien sjunker nu också."ledarn " sa:Och värre lär det bli.......... Ekonomisk mardröm på OMX lär få negativa effekter på kronan..?