Thairestaurang

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
På gågatan i Vänersborg finns en thairestaurang som heter Thai Spice. De har väldigt god mat och paret som äger restaurangen är väldigt trevliga.
Vi var där och åt min man och jag förra lördan och vi blev glatt förvånade. Jag beställde massaman curry och min man beställde skaldjur och det var riktigt gott. Så bor ni i närheten så passa på och testa ni också.


ha re gött
Marianne :wai:
 
I Malmö finns nog 100 tals ställen som utger sig för att servera thai-mat. En av de senaste tillskotten påstår sig servera afhgansk-thailändsk buffet. Men det är jättebilligt. Och så har vi ju vår Thai-Thai som länge sålde sina rätter för 30 kronor.

Bland dom serverar god mat, eller har gjort det, är Krua Thai vid Möllevångstorget. Och ett gammalt ställe på Drottninggatan, lång-långt-långt-bortistan, ganska nära motorvägen till Lund och Värnhemstorget. Det hade en gång skyhöga priser som dom tvingades sänka när vågen av alla billiga thai-matställen kom. "Dyra krogen" serverade mig en gång en rätt med VITPEPPAR och det smakade gudomligt gott!

En gång när Mango hette Pimpas serverade dom en god rätt med kardemumma som krydda, förutom en massa annat som gröncurry, limeblad, citrongräs, fisksås o s v. Tyvärr blev jag besviken vid ett besök på Mango, upplevde inte alls maten som genuin. Trots att den är dyrare än Krua Thai vid Möllevångstorget.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp