Dagens utfärd gick till Ulriksdals slott i Solna med dess fina och stora park. Slottet användes senast av G VI A som ett sommarslott. I dag används det av WWF, som har ett kontor i en flygel. Det framgår också av en del lagar som han skrev på. Slottscafeet var öppet och borden var anpassade till Tegnells ord. Det var rätt mycket folk i den stora parken gissningsvis omkring 200. Vi gick runt i parken på behörigt avstånd från andra. En del hade tagit med mat och satt och åt. Alla stockholmare motsvarar inte det som framgår av TS. När jag läste en skylt stod en man med dam 3 meter bakom mig och väntade på att jag skulle läsa klart.
Slottet är från 1640-talet men ombyggt och ser i dag ut som ett vanligt 1700- talsslott.
Vid slottet finns en bäck som heter Igelbäcken. I denna finns en fisk som heter Grönlingen. Den är sällsynt i Sverige men finns på många håll i Europa. Vet inte om den finns i Thailand. Den anses vara en god matfisk. Fisken för en hård kamp mot kräftor, stora fiskar, fåglar, politiker och vattenbrist för att överleva. Svenska rekordet är 14,8 cm och omkring 200 gram från just Igelbäcken.
Ett besök rekommenderas. Göteborgare har chansen att med lite tur se en fisksort som de nog inte är vana vid.
Slottet är från 1640-talet men ombyggt och ser i dag ut som ett vanligt 1700- talsslott.
Vid slottet finns en bäck som heter Igelbäcken. I denna finns en fisk som heter Grönlingen. Den är sällsynt i Sverige men finns på många håll i Europa. Vet inte om den finns i Thailand. Den anses vara en god matfisk. Fisken för en hård kamp mot kräftor, stora fiskar, fåglar, politiker och vattenbrist för att överleva. Svenska rekordet är 14,8 cm och omkring 200 gram från just Igelbäcken.
Ett besök rekommenderas. Göteborgare har chansen att med lite tur se en fisksort som de nog inte är vana vid.