Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Grillade kycklingsvingar. ikväll bestämmer grabben vad det blir för mat.

Jag vet att det blir inlagda päronhalvor med vaniljsås till efterätt, det är hans favorit..
 
Sallad med bl.a bambu och chilli enligt Lao style, troligtvis har jag stavat fel men det var verkligen gott och starkt :D
 
Det blev kalkon till middag idag. Inte dumt alls. Jordgubbspaj med vaniljsås till dessert.
 
Får ni efterrätt varje dag eller bara på helgerna? God efterrätt ni får :)
jag fick nyplockade rabarber av grannfrun i dag så jag ska göra en paj eller koka kräm i morgon kväll.
 
"Kycklingen " sa:
Får ni efterrätt varje dag eller bara på helgerna? God efterrätt ni får :)
jag fick nyplockade rabarber av grannfrun i dag så jag ska göra en paj eller koka kräm i morgon kväll.


Nej, vi får inte efterrätt varje dag. Det blir på helgen och kanske en dag mitt i veckan, det räcker mer än väl! 8)
 
Idag blev det spagetti & köttfärssås.
Till efterrätt (ej vanligt) glass med punchmarinerade hallon.

Ja jag vet, det var inte speciellt mycket Thai över detta...
 
I dag blir de helstekt fläskytter file me whiskey citron gräs sky.....
 
På dagens meny stod det:

Lunch: Falukorv med potatismos, sallad.

Middag: Kålpudding med lingon. sallad.
 
För min del så blev dagens middag rester från i helgen. Potatis,morötter och köttfärslimpan, sås och lingon. Sen gjorde jag även Hamburgare med bröd, stekt lök till min partner.
 
1. Ris och kycklingfile i småbitar med en massa chilli, vitlök,paprika,tomat,morot.
2. Snitzel med stekt potatis.
 
"Kycklingen " sa:
1. Ris och kycklingfile i småbitar med en massa chilli, vitlök,paprika,tomat,morot.
2. Snitzel med stekt potatis.

Gör du alltid två olika rätter kycklingen?

Själv hade jag panerad spätta med sallad till (inte potatis, ris eller pasta. Det är ju det man blir fet av har jag hört).
 
P-O:
4-5 dagar i veckan får jag laga dubbla rätter. Jag är väl sån så jag kan äta allt, men min partner äter inte allt.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp