Tråkig och skrämmande utveckling

 
Ska iväg och kolla på ett radhus nästa vecka. Inte ett svenskt namn på hela gatan så jag skämtade med tjejen och påpekade att det ligger på oss att sprida lite mångkultur i området ;)

Billigt och stort. Får se hur det är invändigt :)

Räknar kallt med att få snika mat från hela världen under grillsäsongen ;)
Hej
En modig man!
Kebab är gott, men nu kan vi receptet- kockarna kan åka hem.
Mvh
 
Hej
Med glimten i ögat.
Ja många är jäkligt bra, har mest jobbat med ickesvenskar under hela mitt yrkesliv, både första o andra gen.
Och grilla kan de jävlarna, riktigt bra också.
Lycka till!
Mvh

Tackar. Som sagt ska titta, sen får vi se om det är något som jag kan tänka mig att lägga bud på.
 
Ska iväg och kolla på ett radhus nästa vecka. Inte ett svenskt namn på hela gatan så jag skämtade med tjejen och påpekade att det ligger på oss att sprida lite mångkultur i området ;)

Billigt och stort. Får se hur det är invändigt :)

Räknar kallt med att få snika mat från hela världen under grillsäsongen ;)
Anl till att det är billigt vet du ju redan, dålig affär..
 
På tal om att inte kunna komma ut vid en olycka. Då jag jobbade som bilmek på 90-talet fick vi in en krockad Ford Sierra. Verkstaden som jag jobbade på hade även en plåtverkstad. Det var en välutrustad Sierra, en Ghia, med C-lås, el-hissar och annat lull lull. För den som inte vet så hade Ford en säkerhetsbrytare i bak som slog av strömmen till bränslepumpen vid krock. Ibland var dom väl känsliga då vi fick flera Fordar bärgade till verkstaden efter att en sur kanske blöt bilägare slängt ned hjulet i skuffen efter byte längs vägen pga. en punktering. Bärgaren körde av bilen, meken kom ut och tryckte på knappen till säkerhetsbrytaren och bilen startade. Bilägaren fick pröjsa och åka hem och torka kläderna. Dom var inte helt nöjda.

Men nu åter till den krockade Sierran. Den kom alltså till verkstaden och var duktigt baksmälld. Personerna i bilen hade inte kunnat ta sig ut. Räddningspersonal fick krossa en ruta och hjälpa dom ut. Tur att det inte brann eller att någon i bilen var allvarligt skadad. Det som hade hänt var att bakdörrarna hade pga. av smällen gått över framdörrarna någon centimeter. Tillräckligt för att inte kunna öppna framdörrarna. Backdörrarna satt fast tack vare att dom var ihop tryckta. El hissarna gick inte att köra ned eftersom motorn var avstängd eftersom säkerhetsbrytaren löst ut och stängt av bränslepumpen. På Ford Sierra gick endast el hissarna att köra med motorn igång.

Historien slutade lyckligt men måste ha varit jobbigt för dom som satt i bilen instängda.

Jag gick en rescuekurs tidigt 00-tal och då fick vi lära oss att om dörrarna inte gick att öppna med handtaget så klämde man ihop framskärmen över hjulet så det blev en öppning mellan skärm och dörr och där tryckte man in spridaren och knäckte gångjärnen så öppnade man dörren åt fel håll.
Mindre strul än att bråka med en skadad dörr.
 
Hur hårt sitter framrutan? Fixar man att - med ryggen mot sätet - trycka ut vindrutan med fötterna?
 
Hur hårt sitter framrutan? Fixar man att - med ryggen mot sätet - trycka ut vindrutan med fötterna?

Inte på en modern bil med limmade rutor, vi använde en pikhammare och slog ett litet hål i framrutan där vi stack in en glassåg och sågade ut rutan vilket inte tog många sekunder.
 
Inte på en modern bil med limmade rutor, vi använde en pikhammare och slog ett litet hål i framrutan där vi stack in en glassåg och sågade ut rutan vilket inte tog många sekunder.
Precis. Undrar om det verkligen är realistiskt att sparka ut en limmad laminatruta. Det är ju därför man har härdade sidorutor. För att kunna ta sig ut.
 
 
 
Tillbaka
Topp