kurant
Forumveteran
Man slipper betala om det känns bättre?Inget är gratis
Behöve du betala för dina vaccinationer i Thailand?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man slipper betala om det känns bättre?Inget är gratis
Ögonen tar först stryk, vid Diabetes 1 så skadas ögon oftare än njurar som iofs även de på sikt kan skadas vid missskötsel. Idag finns så fina mätinstrument så ingen i västvärlden skall egentligen behöva riskera sin hälsa pga diabetes utan kunna leva ett fullt normalt liv . Värre här i Thailand , svärmor får inte ens en liten apparat för att mäta sitt blodsocker med, ogtroligt låg nivå på diabetesvården i ThailandOfta njurarna som först tar stryk även vid hjärtsvikt.
BTT
På något sett tom på din elräkning är det väl 7% vat = moms? skatt och momspålägg på det mesta du handlarBetalar du skatt i Thailand ??![]()
Och allt som du räknade upp förutom diabetes är helt och hållet ett eget val. samt att diabetes ofta (inte alltid) beror på osunt leverne. Typ 2 diabets kan ofta hävas nästan helt med bra kost samt motionJa, många sjukdomar har en bakgrund i andra sjukdomar.
Hälsa är ett samspel mellan kroppens alla organ.
En kedja har sina svaga länkar.
Diabetes, rökning, alkohol, övervikt, fel sorts mat, brist på motion mm, påverkar oss.
Det där är intressant och skulle gärna kunna diskuteras i oändlighet, mögel, bakterier visus från AC , Hmmm. Finns forskning som hävdar både att och att det inte är möjligt - jag tänker inte ta den diskussionen, men har läst en hel del om dettaIn och ut ur AC-kylda rum bidrar också samt kanske en AC hemma som inte är rengjord ordentligt regelbundet
Nej man betalar.Man slipper betala om det känns bättre?
Behöve du betala för dina vaccinationer i Thailand?
Jag måste ha mat diesel gas el vitvaror med mera som är momsbelagt.Varför betalar du skatt i Thailand?
Du har väl svensk pension?
BTT
Ja moms är väl skatt.Betalar du skatt i Thailand ??![]()
Bakterier ifrån är väl fullt möjligt om smutsigt och med vatten som bildas. Läst att det man ofta tar för förkylning från ac är igentligen pga bakterie.Det där är intressant och skulle gärna kunna diskuteras i oändlighet, mögel, bakterier visus från AC , Hmmm. Finns forskning som hävdar både att och att det inte är möjligt - jag tänker inte ta den diskussionen, men har läst en hel del om detta
Då förstår jag att du utnyttjar dina skatteförmåner i Thailand när du ändå betalar.Nej man betalar.
Jag betalar genom moms/skatt och varje år skatt för rismarken.
I Thailand hade utlänningar tur gällande covid vaccinet, Pfizer var prioterat för utlänningar, astra och kinas sinovac för Thai, jag och frugan vaccinera oss under samma månadsperiod båda gratis för farang pfizer för Thai sinovac eller astra för ett år sen.Då förstår jag att du utnyttjar dina skatteförmåner i Thailand när du ändå betalar.
Är väl som här, jag bidrar med punktskatter och får tillbaka fria förmåner.
Rabatter på flyg, bussar och färjor kommer automatiskt när jag visar id men det är inte via momsen.
Är väldigt nöjd med vaccineringar som inte skiljer på utlänningar.
Ja, sant . men n u tänker jag be Berra att flytta en del inlägg i denna tråd som inte han dlar om Gottland , en massa som inte hör hit, och jag tror Gottland blir ledsen om vi tjötar sönder denna Gottlandstråd, kan det funka tro ??Ja moms är väl skatt.
Håller med, man vill ju svara på frågor men inte vad tråden handlar om längre, blev även detta inlägg helt OT.Ja, sant . men n u tänker jag be Berra att flytta en del inlägg i denna tråd som inte han dlar om Gottland , en massa som inte hör hit, och jag tror Gottland blir ledsen om vi tjötar sönder denna Gottlandstråd, kan det funka tro ??
Ja trådar om sjukdomar, hälsa och hur att undvika att drabbas borde vara högt på en lista över att bo i tropiska områden utan svensk trygghet.
Gärna en ny forumdel som delar upp olika typer av frågor.
De fins privata rum även på statliga sjukhus, kostar 500bt per dygnBor man i Thailand utan en bra sjukförsäkring finns det ju liten trygghet.
Blir man sjuk hamnar man i en sovsal på ett statligt sjukhus och det är ingen rolig upplevelse.
Jag tillbringade två nätter i en sovsal på Banglamung hospital och låg bredvid thaiare som hade svåra trafikskador bland annat.
Har man en bra försäkring får man eget rum med matmeny och tre mål mat om dagen plus läkarbesök fyra gånger per dygn.
BTT
Nu handlar det ju om prioritering; 500 THB var väl en "bar fine" och då blir valet enkelt för vissa.De finns privata rum även på statliga sjukhus, kostar 500bt per dygn