Nam Falang
Forumveteran
Idag har jag lärt mig åka Baht-buss. Konsten är att hitta en buss med andra passagerare på samt att undvika att prata med föraren. Svårast är att veta vart bussen går. Då åker man för 10 Baht. Är man dum och frågar pris eller säger vart man vill har man förvandlat bussen till en taxi. Har inte hänt ännu. En förare stannade vid stendelfinen i rondellen och ville ha mer pengar för att fortsätta. Då fick han 10 baht och tog bussen bakom istället.
Jag och tjejen tog oss långt ner på Jomtien för att hitta den där restaurangen Lung Sawai men hade problem med att baht-bussarna inte ville köra så långt söderut. Vi googlade och hittade en restaurang som hette så men den låg närmare Pattaya än Jomtien så vi la ner det och åkte tillbaka till sai2 och Central där vi åt sushibuffee. Gott!
Sorry, tänkte ju inte på att ni inte har bil. Jag åker alltid bil dit. Dom har nämligen en bra parkering alldeles i närheten. Ja restaurangen ligger verkligen längst söderut på beachroad. Åker man för långt kör man bokstavligen rakt in i restaurangen.
Om man svänger 90 grader vänster, istället för att köra in i köket och göra kocken sur, och fortsätter rakt upp mot Sukhomvit så kommer man fram där dom har elefantridning (finns elefanter där i alla fall). Då vet säkert några var jag menar. Eftersom vi bor i Bang Saray så åker vi denna vägen till restaurangen. Det blir en bussig omväg om man skall åka hela vägen till Chaiapruek, ned till beachroad, sedan tillbaka söderut.
Vi bodde på hotell i södra Jomtien för ca 8 år sedan. Då hade vi ingen bil. Vi fick smaka på samma erfarenhet som er den gången vad gäller baht bussarna. Blev till att gå sista biten från poliskuren i korsningen vid Chaiapruek.
Annars finns det ju många sea food restauranger lite var stans. Har ätit på någon restaurang inne på Walking street också. Alldeles utmärkt, inte bara tjejaffärer där.