Grannen städar inte hemma längre...

Hur fungerar den under soffor, bord där stolarna står mot bordet, eller måste du lyfta upp stolarna på bordet, flytta ut soffbordet?

Under matbordet är en tät "skog" av 20 st bords- och stolsben. Robotdammsugaren är duktig på att städa runt olika objekt, den vrider sig runt och får ut skräpet. Just under matbordet är det svårt för den att komma åt och det blir därför bättre städat om man lyfter upp stolarna före man vet att det ska städas. Bordsbenen klarar den lätt av att städa runt.

Robotdammsugaren är låg och tar sig in under sängar, soffor och allt annat om det finns 10 cm i höjd. Det är väl ungefär lika mycket som behövs för att kunna komma åt med en "vanlig" dammsugare.

Det jobbigaste med dammsugning är ju inte damsugandet utan att plocka bort och plocka tillbaks!
Vill jag ha riktigt rent så lyfter jag upp stolarna före jag lämnar huset. Det tar mindre än en halv minut och är inte så bökigt som när man samtidigt måste hålla i en dammsugarslang. Ibland tar jag dammvippan och river ner damm från möbler, väggar, lister och annat före jag vet att robotdammsugaren skall ut på en runda.

Senast ändrad:
Vill jag ha riktigt rent så lyfter jag upp stolarna före jag lämnar huset. Det tar mindre än en halv minut och är inte så bökigt som när man samtidigt måste hålla i en dammsugarslang.

Bord och stolar?
Det räcker väl att mat tar undan matta och rysster den där ute:D

Liknande trådar

R
Svar
124
Visningar
14 K
R

Tillbaka
Topp