Utrensningen i Myanmar/Burma

Läste lite om detta folk , tydligen från början illegala invandrare , de lär nu vara ca 1,2 miljoner , vägrar att leva i samförstånd med andra religioner mm De vill nu skapa en stat i staten Burma ..Undrar när Malmö skall var en egen stat i Sverige .. kanske inte helt konstigt att det inte funkar ,, iofs inte skäl att mörda folk , för det finns inga skäl annat än i rent självförsvar ...

... för det finns inga skäl annat än i rent självförsvar ...

Kanske finns olika definitioner på "självförsvar".

Kan ett folk anses handla i självförsvar om de, utan överhängande fara för liv och lem, agerar för att undvika att förlora sitt territorium på lång sikt? Vaggan är antagligen kraftfullare än både svärdet och pennan.

Du tog pennan ur min hand Ackes , så nu slapp jag skriva något så illa , samma sak hände i Pristina , Albanerna kom över bergen under många år ,satte ner röven i Pristina vilket var Serbernas hjärta av kultur och religion ,, efter många år börjar de som vanligt då skrika om en Muselmansk stat i staten , samma sak hände då där ,, de blev attackerade av Serberna som ansåg att de helt enkelt ockuperat deras land . Inte heller där på något sätt en ursäkt rätt att rensa och mörda människor , men kan samtidigt ha viss förståelse för hur Serberna tänkte .. Överallt där dessa slår ner sina rötter skall det bli konflikter .
Beroende på att de inte accepterar värdlandets lagar och religion ...

Du tog pennan ur min hand Ackes , så nu slapp jag skriva något så illa , samma sak hände i Pristina , Albanerna kom över bergen under många år ,satte ner röven i Pristina vilket var Serbernas hjärta av kultur och religion ,, efter många år börjar de som vanligt då skrika om en Muselmansk stat i staten , samma sak hände då där ,, de blev attackerade av Serberna som ansåg att de helt enkelt ockuperat deras land . Inte heller där på något sätt en ursäkt rätt att rensa och mörda människor , men kan samtidigt ha viss förståelse för hur Serberna tänkte .. Överallt där dessa slår ner sina rötter skall det bli konflikter .
Beroende på att de inte accepterar värdlandets lagar och religion ...

Jo, enligt Serbernas historiebeskrivning gick det ju till så. Efter att ha spenderat tid som FN-soldat i Kroatien och Bosnien 93-94 så måste jag dock säga att det finns inga andra européers historiebeskrivning som jag ifrågasätter lika mycket som Serbernas. Enligt en rättrogen Serb finns det egentligen inget Nobelpris, OS-guld eller världsföretag som inte går att härleda till en ärevördig, äkta SlobodanSerb.

Men är det inte så i alla konflikter , det finns två sidor av myntet , men jag är inte så korkad att jag inte inser att överallt dvs i alla nuvarande länder där Muselmaner inte är det enda folkslaget så finns det krig och oroligheter , till och med mellan de olika Shia och Sunnu , trots att de har samma gud och samma Koran så kan de fn inte hålla sams .

All religion är av ondo AMEN !!

De enda länder jag kan komma på där det fungerar med islam och modernism är Indonesien och Malaysia.
Är även förundrad över att Indien har fått behålla lugnet trots en muslimsk minoritet på runt 300 miljoner männsikor. Inte hört att daesh har lyckats infiltrera där.

Läste lite om detta folk , tydligen från början illegala invandrare , de lär nu vara ca 1,2 miljoner , vägrar att leva i samförstånd med andra religioner mm De vill nu skapa en stat i staten Burma ..Undrar när Malmö skall var en egen stat i Sverige .. kanske inte helt konstigt att det inte funkar ,, iofs inte skäl att mörda folk , för det finns inga skäl annat än i rent självförsvar ...

Grunderna till denna gren av folket kom från Bengali (nuvarande Bangladesh) för över 1000 år sedan. Sedan har grupperingen växt, dels genom invandring men även genom konvertering och ingifte av Burmeser samt genom invandrande handelsmän från arabvärlden och slavar de hade med sig och som togs in från Bengali. De har dock alltid varit kontroversiella eftersom de är i minoritet och har jagats i alla tider, även av engelsmännen under kolonialtiden. Majoriteten bland Rohingyas är muslimer men det finns även hinduer.

Efter militärkuppen 1982 förlorade de sina medborgerliga rättigheter eftersom de inte erkändes som ett av Burmas folkslag utan blev statslösa.

Det bodde över en miljon Rohingyas på kusten innan militären började rensa ut förra året, nu har i stort sett alla flytt till Bangladesh och det är ca 100.000 kvar, en grupp som Burmesiska militären verkar ha bestämt sig för att utrota.

Nationalism i sin prydo! Inte långt ifrån judeutrotningen vilket det inte är så många som försvarar idag.
Detta är vad hatet kan åstadkomma när det helt plötsligt blir legalt att mörda folk för de inte har rätt etnicitet!

De enda länder jag kan komma på där det fungerar med islam och modernism är Indonesien och Malaysia.
Är även förundrad över att Indien har fått behålla lugnet trots en muslimsk minoritet på runt 300 miljoner männsikor. Inte hört att daesh har lyckats infiltrera där.
:rolleyes: Inte ,, sprängs väl där med vad jag sett och hört ,, om det är daesh eller vilka ,men skjuts och sprängs görs det , Malayasia , Vilka är det som bombar i södra Thaialand , jo det är Muselmaner från Malaysia som kommer in och sen drar efter att de dödat poliser eller civila ,, Hat yai området varje vecka

Grunderna till denna gren av folket kom från Bengali (nuvarande Bangladesh) för över 1000 år sedan. Sedan har grupperingen växt, dels genom invandring men även genom konvertering och ingifte av Burmeser samt genom invandrande handelsmän från arabvärlden och slavar de hade med sig och som togs in från Bengali. De har dock alltid varit kontroversiella eftersom de är i minoritet och har jagats i alla tider, även av engelsmännen under kolonialtiden. Majoriteten bland Rohingyas är muslimer men det finns även hinduer.

Efter militärkuppen 1982 förlorade de sina medborgerliga rättigheter eftersom de inte erkändes som ett av Burmas folkslag utan blev statslösa.

Det bodde över en miljon Rohingyas på kusten innan militären började rensa ut förra året, nu har i stort sett alla flytt till Bangladesh och det är ca 100.000 kvar, en grupp som Burmesiska militären verkar ha bestämt sig för att utrota.

Nationalism i sin prydo! Inte långt ifrån judeutrotningen vilket det inte är så många som försvarar idag.
Detta är vad hatet kan åstadkomma när det helt plötsligt blir legalt att mörda folk för de inte har rätt etnicitet!
Jag håller med dig Mackes , det finns ingen rätt att utrota eller mörda andra människor , men som vanligt så väljer du att bara se problem från en sida , den politiskt korrekta ;) islam i sin lära är helt oförenlig med andra religioner , så hur tycker du att detta skall skötas då , ge dem halva landet , att inrätta en muslimsk stat i staten ????Vore kul att höra din lösning på detta problem som inga tycks kunna se en lösning på, varhelst det infinner sig

Jag tror inte det finns en generell lösning eftersom alla mus*er är så olika.

Jag tycker att religionsfrihet är bra, var och en blir salig på sin tro. Så länge man håller den för sig själv.

Sedan har vi lagar och en polis som skall hantera brottslighet och vi skall döma folk efter vad de gjort, inte för vad de tror på.

Tyvärr, ingen patentlösning där vi kan rationalisera brottsbekämpningen genom att döma folk ohörda. Människor är individer och skall dömas som individer!

Det här är en mycket läsvärd bakgrund till konflikten:

https://ledarsidorna.se/2017/09/rohingyas-bakgrunden-till-en-konflikt/

Vi har nog alla mycket att lära av det som händer där. Tyvärr känns paralleller med Sverige inte alltför fantasifulla.

Ponta skrev: "Vore kul att höra din lösning på detta problem som inga tycks kunna se en lösning på, varhelst det infinner sig."

Artikelförfattaren drar också slutsatsen: "...men i botten ligger en konflikt, som åtminstone jag ser som helt olöslig i termer av förhandlingar och kompromisser mellan de olika parterna. Tyvärr handlar det nog här – precis som i fallet Sri Lanka – att den ena parten måste segra och den andra ge upp sina ambitioner. Vilken sida som går segrande ur striderna kan bara framtiden utvisa."

Ungefär som de "ensamkommande Afghanska barnen " som nu sitter på Norra Bantorget i Stockholm , merparten har pga utvisningsbeslut inte rätt att vistas i landet , de har inte heller tillstånd att demonstrera ,, Några faktaresistenta Batikhäxor har slagit i dem att de har rätten på sin sida , Anförda av en "Hen " i schalett tror de att de kan stå över Svensk lag ,, det kommer inte att hända , går sittande regering dem till mötes så kommer Svenska folket att tappa den sista lilla flisa av förtroende för Svensk rättsstat ... Jag för min del har tappat den för länge sedan . Samma sak med detta om månggifte ,, allt det som står för ett fungerande Svenska samhälle med lag och ordning samt en lika behandling av alla har totalt falerat pga av faktaresistenta Vänsterpolitiker som tack vare en maktgalen Sosse regering tillåts styra Sverige i fördärvet ... Detta Godhetsvirus har tydligen även nått vissa ända borta i Thailand , dags att vaccinera och bota dem som angripits Jag tror iofs att det kommer att självdö då vi snart har en helt ohållbar situation .
Alla lögner från sittande regering kommer för varje dag att flyta upp till ytan tills folk har fått nog och ett mycket otrevligt scenario kommer att utspela sig

Svar till Phonta för du skriver; Anförda av en "Hen " i schalett tror de att de kan stå över Svensk lag ,, det kommer inte att hända , går sittande regering dem till mötes så kommer Svenska folket att tappa den sista lilla flisa av förtroende för Svensk rättsstat. "

Min kommentar, de står över lagen inte bara tror för samhället gör inget.
Sittande regering kommer att gå dom tillmötes och risken är stor att sittande blir sittande fyra år till och utreder saker och ting.
S religionen är nämligen stark i Sverige fortfarande. Pratar du med dom så har dom stannat kvar i Ådalen.
Hava tröst Phonta men Sverige glider rätt in i mörkret med alla muppar och kommunister.
Enda räddningen är att någon ny grupp vaknar som i Frankrike eller den som går fram tar över.
Fast i Frankrike tycks Macron mest vara oroad av sitt utseende så mycket pengar han har lagt på skönhetsmedel. :eek:
Världen är inte som den har varit :rolleyes:

Svar till Phonta för du skriver; Anförda av en "Hen " i schalett tror de att de kan stå över Svensk lag ,, det kommer inte att hända , går sittande regering dem till mötes så kommer Svenska folket att tappa den sista lilla flisa av förtroende för Svensk rättsstat. "

Min kommentar, de står över lagen inte bara tror för samhället gör inget.
Sittande regering kommer att gå dom tillmötes och risken är stor att sittande blir sittande fyra år till och utreder saker och ting.
S religionen är nämligen stark i Sverige fortfarande. Pratar du med dom så har dom stannat kvar i Ådalen.
Hava tröst Phonta men Sverige glider rätt in i mörkret med alla muppar och kommunister.
Enda räddningen är att någon ny grupp vaknar som i Frankrike eller den som går fram tar över.
Fast i Frankrike tycks Macron mest vara oroad av sitt utseende så mycket pengar han har lagt på skönhetsmedel. :eek:
Världen är inte som den har varit :rolleyes:
Tyvärr har du rätt , är mycket ledsen över vad mina barn och barnbarn kommer att ärva , hoppas den dag kommer då dessa landsförrädare kommer att stå inför folkets vrede ,, vill inte var i deras kläder den dagen ....

Tyvärr har vi sålt ut vårt land och våra traditioner. Vi skulle slå vakt om våran religion och traditioner. Vill man utöva sin religion ska man få göra det, men under mycket hårdare kontroll än idag. Predikningar om terrorbudskap borde medföra livstids fängelse.

Hade vi stått upp för Sverige för tio år sedan och krävt att nationalsången och den blomster tid skulle få vara ett tecken på svensk skolavslutning i en svensk kyrka hade detta aldrig inträffat.

Bättre integration än fler invandrare ... men tyvärr troligen för sent. Håller med Phonta i oron för våra nästa generationer ... kanske inte nes jag hinner fly innan det är för sent.

Kanske kan hoppas på rysk invasion ...

Liknande trådar

B
Svar
8
Visningar
2 K
nakonsawan
N

Tillbaka
Topp