Vad är mest hälsosamma att äta Thai mat Svensk mat.

Ingen vet vad grisköttet innehåller för farliga ämnen i Thailand för det redovisas inte för allmänheten.

Grisköttet i Thailand har ingen farliga ämnen , här i Thailand är det rent kött ,med den goda smaken av kött .
Och på grund av ingen konservering av köttet är det bara 4 dagar från packning av köttet till sista saludag ,
I Sverige är det cirka 4 veckor från packning till bäst före dato , och full av salt vatten och farlig konservering .
Foto : fläskfars från Lotus , packning 28/3 bäst före 2/4 det är 4 dagar . På Big C är det 5 dagar .

P1060517.JPG

P1060518.JPG

Sverige brukar mycket Nitrat i Julskinka , Finnland brukar ingen Nitrat i julskinka
Sverige är ett land som brukar mycket Nitrat i maten ,man kan få cancer av Nitrat .

P1060519.JPG

P1060520.JPG

Grisköttet i Thailand har ingen farliga ämnen , här i Thailand är det rent kött ,med den goda smaken av kött .
Och på grund av ingen konservering av köttet är det bara 4 dagar från packning av köttet till sista saludag ,
I Sverige är det cirka 4 veckor från packning till bäst före dato , och full av salt vatten och farlig konservering .
Foto : fläskfars från Lotus , packning 28/3 bäst före 2/4 det är 4 dagar . På Big C är det 5 dagar .

P1060517.JPG

P1060518.JPG
Hur vet du att grisköttet inte innehåller farliga ämnen t.ex. antibiotika eller andra farliga ämnen. Detta syns inte utanpå som du tycks tro. Thailand är en diktatur och allmänheten får ingen information om vad olika produkter innehåller. Varför tillbringar du halva året i Tidaholm om Sverige är så dåligt och har mat som är livsfarlig att förtära enligt dig?

Hur vet du att grisköttet inte innehåller farliga ämnen t.ex. antibiotika eller andra farliga ämnen. Detta syns inte utanpå som du tycks tro. Thailand är en diktatur och allmänheten får ingen information om vad olika produkter innehåller. Varför tillbringar du halva året i Tidaholm om Sverige är så dåligt och har mat som är livsfarlig att förtära enligt dig?

Om Grisköttet innehåller antibiotika vet man inte verken i Thailand eller Sverige for det synes inte utanpå .
Och om du köper en packe griskött i Sverige så står det inte någon information grisen har fått antibiotika .
Det är det samma med laxen från Norge den var full av antibiotika for en fem år sedan , men ingen information
om produkter är livsfarlig å äta .

Här är en lista över dom länderna som brukar mest och minst Antibiotika
i köttet i Europa , och det är godkänt av EU .

P1060529.jpg

Jag har sökt på Thailand och Asia med : antibiotics in porkmeat Thailand och på Asien .
Det kom fram att Kina och USA bruka mest antibiotika i grisköttet
På Thailand kom det inte fram mängden antibiotika dom använder , men det var flera protest grupper mot
antibiotika .

P1060543.JPG

P1060544.JPG

P1060545.JPG

Antibiotika är en styggelse i matvaror av alla slag. All användning i förebyggande syfte borde förbjudas, förmodligen finns det gigantisks mörkertal här. Norsk lax är helt bannlyst av mig.

Grunden till att jag har intresse av Thai mat och Svensk mat , jag har hatt tjock tarmcancer och är opererad
for det for 3 år sen . Och nå blir jag inlagd på sjukhus två gånger om året , när jag kommer från Thailand
och när jag reser till Thailand .Jag blir inlagd på Falköping Sjukhus , Och dom brukar mig i en forskning
som blir sent till Sahlgrenska Universitet sjukhus Göteborg .
En gang i månaden Maila jag till dom vad mat jag äter i Thailand och Sverige .
I fjor när jag kom från Thailand var jag till kontroll , då såg tarmen helt fin ut , då äter vi bara Thai kött
och grönsaker .Men efter 5 månar var jag till ny kontroll här i Falköping , då såg magen for jävlig ut , det
var 17 polyper som dom skar bort , och sände till Göteborg for å ta cancer prov , men alt var bra .
När man har polyper , så är det förstadie till cancer , som jag hade fått av mat jag hade köpt i Sverige .
Men köttet vi åt kom från Danmark som vi köpte på Netto ,vi skulle spara till bil , och då går min fru
100 % in for å spara ,hon köpte billig bacon , blandfars , korv som kom från Danmark , och här är det
mycket salpeter som en kan få cancer av .
Nå skal jag på sjukhus i Falköping 18 Maj på ny kontroll ,

P1070697.JPG

Så nå äter vi inte dansk kött och korv , och mindre svensk kött och korv , men mer grönsaker och fisk för
jag tror det är bättre .

P1070698.JPG

Grunden till att jag har intresse av Thai mat och Svensk mat , jag har hatt tjock tarmcancer och är opererad
for det for 3 år sen . Och nå blir jag inlagd på sjukhus två gånger om året , när jag kommer från Thailand
och när jag reser till Thailand .Jag blir inlagd på Falköping Sjukhus , Och dom brukar mig i en forskning
som blir sent till Sahlgrenska Universitet sjukhus Göteborg .
En gang i månaden Maila jag till dom vad mat jag äter i Thailand och Sverige .
I fjor när jag kom från Thailand var jag till kontroll , då såg tarmen helt fin ut , då äter vi bara Thai kött
och grönsaker .Men efter 5 månar var jag till ny kontroll här i Falköping , då såg magen for jävlig ut , det
var 17 polyper som dom skar bort , och sände till Göteborg for å ta cancer prov , men alt var bra .
När man har polyper , så är det förstadie till cancer , som jag hade fått av mat jag hade köpt i Sverige .
Men köttet vi åt kom från Danmark som vi köpte på Netto ,vi skulle spara till bil , och då går min fru
100 % in for å spara ,hon köpte billig bacon , blandfars , korv som kom från Danmark , och här är det
mycket salpeter som en kan få cancer av .
Nå skal jag på sjukhus i Falköping 18 Maj på ny kontroll ,

P1070697.JPG
Snålheten bedrar visheten Det tar många år att utveckla cancer så vad du äter idag har ingen betydelse på kort sikt.

Att säga att ickesvenskt eu-kött innehåller mer antibiotika är ju en direkt felaktighet. Rester kan finnas,men det kan det även i Svenskt.Alla euländer har karenstid för när får slaktas.
Att det används mer i andra länder har bara med framtida resistens. Men det är ju klart att man av den anl. låt bli att äta billigt kött.
Dessutom tänker man på ev antibiotikainnehåll så ryker Tex Italiensk salami, korv o dyl, där kan man snacka antibiotika.

Jag tänker inte enbart på antibiotikan utan även på allt vatten som pumpas in i köttet och kycklingen. Rent bedrägeri är vad det är.

När det gäller kyckling är väl inte köttmängden högre på Svenskt,runt 20% vatten är väl ganska vanligt När det gäller kött har JAG ingen susning,du får gärna undervisa mig där☺
Ang förra inlägget så var det mest för att de allra flesta lever med villfarelsen om utländskt kötts antibiotikainnehåll och det Svenskas förträfflighet.

... och miljön ... salami äter inte jag i såna mängder som kött och hellre ungersk än italiensk.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp