Vad dricker du just nu?

 
Jag slutade med kaffe en gång i rent studie syfte. Ville veta hur kroppen reagerade. Fick huvudvärk, precis som du, de första dagarna sedan gick det över. Höll endast upp en dryg vecka skall tilläggas.
Lite samma här..??
Jag vet inte riktigt varför jag ska sluta med kaffe..??
Fick för mig det bara och har nog haft funderingar på det länge..??
Skulle vara skönt att bli av med några såna där "måste" saker...
Men just nu ersätter jag det med Te..?? Vad är skillnaden..??

Ibland undrar man ju hur man är funtad..?? Ha, ha, ha...
 
Finns ingen anledning att sluta dricka något man gillar, bortsett från direkt skadliga drycker naturligtvis. Kaffe har bra egenskaper så jag kommer aldrig att sluta så länge jag mår bra av det. Och det gör jag, i högsta grad.
 
Är det verkligen bra med Koffein..??
Jag läste något för ett tag sedan om att det kan motverka någon form av cancer, dock en sällsynt form. En normal konsumtion skall inte vara skadlig, så varför utsätta sig för huvudvärk och ta paracetamol som bevisat är skadligare?
 
Jag läste något för ett tag sedan om att det kan motverka någon form av cancer, dock en sällsynt form. En normal konsumtion skall inte vara skadlig, så varför utsätta sig för huvudvärk och ta paracetamol som bevisat är skadligare?
Paracetamol tog jag bara första dagen... Sen har huvudvärken försvunnit..
Men vet flera kompisar som säger att dom får huvudvärk utan kaffe..
Även Nam Falang här skriver samma sak..
Kan ju inte vara nyttigt om man får problem när man tar bort det..??
 
Läste några artiklar nu snabbt..
Verkar som om kaffe är bra för kroppen i lagom mängd.. 2-3 koppar/dag verkar bra..

Jo kaffe innehåller ju en ansenlig mängd antioxidanter och som du säger 2-3-4 om dagen utgör igen risk för något dåligt!
 
Man får väl gå tillbaka till morgonkaffet då..??
Men försöka göra sig av med fasonerna att dricka under hela dagen..
Vissa dagar har jag ju slukat upp emot 10 muggar... Det kan inte vara bra..??
 
Paracetamol tog jag bara första dagen... Sen har huvudvärken försvunnit..
Men vet flera kompisar som säger att dom får huvudvärk utan kaffe..
Även Nam Falang här skriver samma sak..
Kan ju inte vara nyttigt om man får problem när man tar bort det..??
Koffein är ett gift även om det är tämligen harmlöst. Så det skapar säkert ett beroende och därmed abstinensbesvär om man plötsligt slutar med kaffet. Jag har själv gjort det en gång och fick en fruktansvärd huvudvärk efter ett par dagar som försvann så småningom.
 
Paracetamol tog jag bara första dagen... Sen har huvudvärken försvunnit..
Men vet flera kompisar som säger att dom får huvudvärk utan kaffe..
Även Nam Falang här skriver samma sak..
Kan ju inte vara nyttigt om man får problem när man tar bort det..??

Ja huvudvärk får jag också men stålsätter man sig går det ju med tiden över, är ju abstinens precis som med alkohol och tobak. Dock Te framför kaffe när man vaknar upp är inget alternativ för mig, kaffet måste jag ha...hahaha.

Men visst dricker antagligen för mycket kaffe men dricker bara på arbetet vardagar, kanske blir en 4-5-6 koppar lite olika och hemma sen te och då grönt te eller örtte, finns fantastiskt goda örteer numer ekologiska!

Te är ju inget alternativ då tein är samma sak som koffein. Bäst är ju att dricka grönt te det innehåller mindre tein än svart te t ex.
 
En bra anledning att sluta med kaffe är att många får en fruktansvärd andedräkt av det.
Nåt som ni har reflekterat över?
Fråga era fruar.. [emoji6]
 
Men å andra sidan är inte deras andedräkt den bästa alla gånger när dom har käkat bplaa raa eller durian. För att ge några exempel. ;)

Nä, det finns nog många andra källor till detta med andedräkt, det bästa är ju om alla äter samma sak, äter alla vitlök känner ingen vitlökens baksidor osv.

Det jag hört att asiater mest klagar på är att vår hud inte luktar så gott och det skall då bero på alla mejeriprodukter vi äter, vet inte om det stämmer men kanske är det så.
 
Finns många anledningar till dålig andedräkt, men kaffe är ju en. Tur att min fru dricker också ...
Det gör inte min men hon är medveten om vad hon äter och har aldrig klagat på mig om jag inte har luktat som ett sopnedkast i käften. Möjligen då efter ett glas vin för mycket.
 
Senast redigerad av en moderator:
Ni nämner bara lukten, dålig andedräkt = dålig smak, hånglar ni aldrig med era fruar?
Nä just det, ni är ju gifta, tänkte inte på det [emoji6][emoji6][emoji28][emoji28][emoji28]
 
Ni nämner bara lukten, dålig andedräkt = dålig smak, hånglar ni aldrig med era fruar?
Nä just det, ni är ju gifta, tänkte inte på det [emoji6][emoji6][emoji28][emoji28][emoji28]

Vem nämner bara lukten?

Om frun inte klagat trots riktiga tungkyssar betyder det att hon bara är snäll då för hon är gift.

Tur att tanterna i HH inte känner lukt eller doft. :D
 
Vem nämner bara lukten?

Om frun inte klagat trots riktiga tungkyssar betyder det att hon bara är snäll då för hon är gift.

Tur att tanterna i HH inte känner lukt eller doft. :D
Exakt, jag behöver i varje fall aldrig höra "Menh Lao" men HH damerna är kanske immuna mot sådan doft också. :D
 
Senast redigerad av en moderator:
Eller så är era fruar bara rädda att kritisera er, nä så kan det väl inte vara?...
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp